Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bowdenjavítás házilag

    Attached Files
    Busznyi, Keriadam és 11 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Köszi Gyula a kimerítő leírást, elmondom nekem milyen bowdenjavítási megoldás vált be:
    • Ahhoz, hogy a szürke bowdenek javíthatóak legyenek először le kell szerelni őket a járműről.
    • A leszerelés után szemrevételezés szükséges.
      A szemrevételezés több paraméter szerint történik:
      • külső héjazat megvizsgálása
      • bowden végek (diók) megvizsgálása
      • sodrony állapotának megvizsgálása
    • Miután mindez megtörtént, a 4 bowdent (mivel a TLF-en szivató is van) lógatva egymás mellé kell fogni és felülról lefelé 18cm-ként szigetelőszalaggal összefogatni őket.
    • Nagyon fontos lépéshez értünk. A 4 bowdwn eggyé vált az összeragasztás hatására, így a kialakult kötegből 16cm átmérőjű kört hajtunk, szigetelő szalaggal összefogatjuk.
    • Ekkor eljutottunk addig az állapotig, hogy akár a lámpafejbe is eltehetnénk a bowden köteget mint tartalék alkatrészt, de nem ez a fázis következik.
    • Jobb kezünkkel mellmagasságig emeljük munkadarabunkt, majd határozott lépésekkel megközelítjuk a szemetes kukát.
    • Felnyitjuk az edény tetejét és határozott mozdulattal beleejtjük azt a használatlan vacak köteget, melyet az árusok nagy előszeretettel sóznak rendkívül drágán szegény Pannoniások nyakába.


    A régi bowdenek elöregedtek, tehát esztétikumuk miatt használhatatlanok.
    Az utángyártott Bowdenekben gyenge acélból van a sodrony, ami a használat pillanatában képes nyúlani, tehát gagyi. A külső hélyazat tömörödik a használat pillanatában, tehát gagyi. A diók rosszul vannak felforrasztva, tehát gagyi.
    Következésképpen, aki rendszeresen használni akarja Pannoniáját és ami a legfontosabb, hogy szeretne biztonságosan közlekedni, az NE TEGYEN szürke bowdent a gépre.
    Nekem évente 4 garnitúra szürke bowden fogyott el a Pannonián...

    Meg lkell vásárolni a fekete házas robogó bowdeneket (olcsóbb mint ez a szürke vacak) és ApaE által leírt fázisok szerint átalakítani őket a szükséges hosszúságura.

    Higgyétek el, ez nem vicc. Sokáig nem akartam lecserélni a bowdwnwkwt, mert nem "eredeti". Miután barátom majdnem belement egy kék buszba bowdenszakadás miatt, úgy döntöttem a biztonség fontosabb az eredetiségnél. Mióta fekete bowdenes az oldalkocsis gépem nem használok hátsó féket, hanem mint a nagy vasaknál, csak elsővel fékezek...

    --- Ez még eszembe jutott: ---

    Húúú milyen szépen megírtam a hozzászólásomat, hasábok, bekezdések...stb. és ez lett belőle...

    Remélem a lényeg így is átjön!
    Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2010 dec. 17, 10:47. Oka: egy kis formázás
    Csabai, mátéapu és 9 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3

      Komment


        #4
        A standard fekete bowdenek eddig nekem is beváltak tényleg semmi bajuk nem volt, erősnek tűnnek csak méretre kell szabni őket (IZSen ez van dkwra is ez kerül majd vmikor)... Habár és egy hatalmas pálkával és forrasztóvíz nélkül intéztem a bowdeneket (a fék kuplungot nem, ott a ház lett gányolva, de egyelőre ez van, nem szép se nem tökéletes de elszakadni nem fog). Olajozással meg sose szabad spórolni az tény...
        Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

        Komment


          #5
          Van egy barátom, aki azt szokta mondani: "az olaj a legjobb lakatos." Milyen igaza van...

          Komment


            #6
            Tökéletesen leírtad, csak megerősíteni tudom hogy aki így csinálja az nem fog csalódni. Sok bowdent csináltam én is így (én elektromos forrasztó pákával) és soha nem szakadt ki egyik sem. Vannak olyan diók amik beakasztósak, mint pl Simson. Azt úgy szoktam csinálni hogy kifúrok egy bicikli küllőanyát 2 es fúróval, és azt forrasztom a bowden végére. Az alakja pont jó a beakasztós dióhoz. Forrasztáskor a széthajtogatott kis szálakat bele lehet húzni a küllőanyába, és alig kell köszörülni rajta.

            Komment


              #7
              Üdv!
              Szerintem nem a bowdwen szinén múlik a dolog. Sokszor befürödtem a feketével is. Én inkább megveszem a szürkét- legalább szinben jó, és ha működik jó, ha nem tetszik a működése akkor a fent leírtak alapján javítom. Lehet kapni méterre nagyon jó minőségű különböző méretű finom huzalokat- a belét ha arra cserélem vahpuha lessz a kuplung. A küllőanyát én is használom ,a másik végére rézpálcából vágok egy darabot, és a huzalmérethez fúrom. Nekem bevált!

              Komment


                #8
                Figyelem ezt a történetet, de mivel nincs pillanatnyi tapasztalatom, csak annyit tudok hozzászólni, hogy emlékeim szerint a család egyetlen járműve pannónián is szakadtak a '70-es években a kuplung és fékbowdenek, márpedig kisiparihoz mi biztos nem tudtunk hozzájutni.
                Vagyis az árusok az eredetivel megegyező ócskaságú bowdeneket próbálnak gyártatni, és legfeljebb kicsit túllőttek a célon. :-)
                Viszont valahonnan ők is beszerzik az eredetit hajazó bowdenkülsőt, tehát azt a forrást ha meg lehetne találni, akkor mindenki a saját szájízének, ügyességének megfelelő minőségű bowdent tudhatna össze"cinezni"??

                Komment


                  #9
                  forrasztóvízhez annyit tennék hozzá, hogy a sósav önmagába nem igazán jó, ugyanis a forrasztás után ottmaradó agresszív anyagok korrodálják a bovden szálait. ha nem most akkor egy év múlva.
                  orgonaépítészetben mi is használunk forrasztóvizet. elkészítése nem ördöngösség: háztartási sósavba -asszem 20%-os- apró horganylemez darabkákat kell beletenni, de óvatosan mert hőtermeléssel jár a folyamat. annyi horganylemezdarabkákat kell beletenni, amennyi "eltűnik" benne. ezt aztán már bátran használhatjuk, anélkül, hogy idejekorán elrohadna a "remekművünk" az ón megolvasztásakor fellépő oxidációt sztearinnal lehet megakadályozni. az ón olvadásakor gyönyörűen szétterül a felületen, és a "szemetet" is "elvezeti". ha sztearint morzsolunk a forrasztandó felületre, vagy bedörgöljük vele a felületet, az ón tökéletesen "befutja" a forrasztandó anyagot.

                  Komment


                    #10
                    Bowden javítás. Erről jutott eszembe, hogy amit én vettem a simson schwalbe-hoz kuplung bowdent, sikeresen le is szakad róla a "dió". Kiderült később hogy a kisiparos emberünk KÜLLŐ anyát használt fel erre a célra.
                    Visszarakni nem sikerült, ezért egyik veterános kollégám esztergált rá nekem rézből egy másik "diót" amit már nagyon jól lehetett forrasztani.

                    Off kicsit, de ide tartozik, ahogy elkészült a simson, csak megerősíteni tudom azt a TÉNYT hogy az után gyártott alkatrészek valami förtelmes méretezésűek, elnagyoltak. Kezdve itt a bowden hosszától, a csúszkás gáz alkatrészéig...

                    Komment


                      #11
                      Nem tudom,van itt akit érdekel egy üzlet címe,ahol bowden ügyben minden kapható?Külső,belső,mini dió a gázbowdenhez,csavaros dió hirtelen javításhoz stb ,stb....különböző külsőkhöz végsapka......meg minden mint a cukorkás boltban és a külső nagyon jó minőségü, a bevonat is erős rajta. Igaz,sajnos fekete ......
                      Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 ápr. 22, 06:47.

                      Komment


                        #12
                        Szerintem persze, hogy van! Akár itt, akár a boltok-üzletek fórumban, én legalábbis örömmel várnám!

                        Komment


                          #13
                          Szlovákia,Sahy-fő utca Batki Feri kerékpár boltja. (Parassapuszta határátkelő túlfele) Célszerü vinni egy kis szortimentes dobozt és eurót-
                          ha konkrét szándéka van valakinek-akkor annak megadom a Feri számát nehogy véletlen lukra fusson

                          Komment


                            #14
                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szlovákia,Sahy-fő utca Batki Feri kerékpár boltja.
                            Sziasztok!

                            Hát sajnos tőlem elég messze van.
                            Kiskunmajsa környékén van esetleg olyan kereskedő aki bowden alkatrészekkel is foglalkozik?
                            Valaki megtudná mondani, hogy eredetileg a Pannónia T5 kuplung bowden külső milyen hosszú? ( az enyém most 85 cm, de úgy tűnik, hogy már "faragva" volt)

                            Válaszokat előre is köszönöm!
                            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 ápr. 24, 21:37.

                            Komment


                              #15

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X