Van valakinek tapasztalata arról hogy négy ütemű motoron, ha száraz hüvelyezést választjuk, akkor okozunk -e problémát magunknak, a hő elvezetésre gondolok. Túl melegedés Stb.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Száraz hüvelyezés
Collapse
X
-
Kétüteműn én már csináltam...ott bevált,csak a csatornákat volt rossz megcsinálni rajta.Mi a hengert melegítettük fel, és átfedéssel lett illesztve...utána fúrva lett alapméretre,és azóta is működik. Hozzátenném vashenger volt,aluhengerre nincs ötletem...3 miliméterrel nagyobbra lett fúrva, 1,5 mm vastag acélhűvely ment bele...négyüteműnél elvileg jobb a hűtés, tehát annyira sem melegszik mint a 2 ütemű.(csak vmi jó krómacélt használj szerintem)"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
-
Mondjuk egy pont utal sv 750 hengerre gondoltam, állítólag a hő terhelés nagyobb. ( de ezt még senki se mondta hogy miért) Valahogy úgy magyarázták hogy a két anyag közötti kontaktust nem tudják megfelelően megoldani. Az esztergálások miatt keletkezett durva felület és az új hüvely fala között légrések keletkezhetnek. Ott a hő leadás nem túl jó. Állítólag. Hogy mi ebből az igaz??
Komment
-
Szervusztok. A " szárazhüvelyzés " régi elfogadott dolog. SV, OHV, OHC , vagy kétütemű " ablakokkal " ( itt a költség nagyobb ) teljesen mindegy, csak a megfelelő anyagkiválasztás a fontos. Ezt a kérdést bízzuk arra az emberre, aki gyakorlatilag elvégzi a munkát. Olyan műhelyt keressünk, ahol rendszeresen foglalkoznak az ilyen jellegű munkával. Nekik már vannak tapasztalataik és ami nagyon fontos ( szerintem ) visszajelzéseik és visszajáró megrendelőik. Ismerősömnek ( osztrák veterános ) ikerdugattyús PUCH-okat hüvelyeztek és azóta több munkát is hozott ugyanabba a műhelybe. BMW-s ( R 100 RT , nem nikaszilos ) barátom a baloldali hengerét hüvelyezték meg ( ez sokkal olcsóbb volt, mint a két új dugattyú mindenestől meg a hengerfúrások ) , majd alapméretesre fúrták. Néhány tízezer km óta hibátlanul működik. Az én két sv-s hengeremet hamarosan viszem csináltatni, referálok az eredményről, ha valaki kiváncsi. Többhengeres motoroknál ügyeljünk arra, hogy a dugattyú mindenestől + a hajtókar a gyári súlykülönbségi határokon belül legyen. Az ideális a 0 gramm. Veterános üdvözlettel. ( Két műhely címet is tudok, ha valakinek szüksége van rá. )
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok. Görgős hajtókar esetén megkérheted a gépműhelyest, hogy mérje le a hajtókar súlyát ( a gr-os nemesfémmérleg 2 kg-os súlyhatárig tökéletes eszköz ), a többivel meg könnyű boldoglni. Ez a méréses dolog a két, vagy többhengeres motoroknál sarkalatos kérdés! A főtengely kiegyensúlyozása szintén nagyon fontos. A tömeg kiegyensúlyozatlansága felesleges remegéshez vezet, ami töréseket okoz. A főtengelyek kiegyensúlyozását speciálgépen 3 fordulatszámtartományban készítik el, ( Én az AFIT-nál a 70-es évek közepén így láttam a CSEPEL teherautó főtengelyénél. ) ami abból áll, hogy a méréshez képest hol kell csökkenteni a súlyt. ( A kerékkiegyensúlyozáshoz hasonlítható. )Gondolom a szétszedhető sikló-, vagy görgőget befogadó hajtókarcsapágy súlymérése nem probléma. A régi gépeknél a motorfordulatszám jóval alacsonyabb , mint a mostaniaknál ( nem ritka a " japánoknál " a 18000 ford/perc, ahol még csak a vörös tartomány kezdődik ráadásul még négyhengeres is ) , de a lehetőségekhez képest / főleg, ha még anyagiakat sem kell áldozni rá / törekedni kell a műszaki maximalizmusra. Az apró pontatlanságok összeadódhatnak, több esetben tovább erősíthetik a " rosszabbat ", ami egy időt és pénzt nem kímélő munka után csúfos eredménnyel járhat. Veterános üdvözlettel.vcsabi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Én eddig nem találtam olyan embert aki rendesen mek csinál egy ural főtengelyt, Ja azért nem mert, a múltkori felújításhoz három tengelyt kellet szétnyomni mivel az előző újítás azt inkább rongálásnak hívták. Az hogy netán szeretném kiegyensúlyozni akkor nagy extra lenne, arról nem is hallottak.
Komment
Komment