Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Amit én ismerek üzemanyagtank tisztításra simsonos körökből, az a citromsav, és a kóla.
Mindkettő beszerezhető gyakorlatilag bármilyen boltban, és mindkettő képes fémtisztára tisztítani a tankot. Én személy szerint még egyiket sem alkalmaztam, de majd ha lesz rá alkalmam a citromsavat fogom szerintem kipróbálni. Esedékes lenne, mert bár a tankom kb. háromnegyede tiszta belül, mégis a beöntőnél elég csúnya és rozsdás.
Nem tudom, hogy kinek mi a véleménye erről a kólás dologról, de én a cukortartalma miatt messzire elvittem a műhely környékéről is. Láttam én is az orosz lökhárítótisztítós videót, ki is elemeztük itt és ki is próbáltam otthon valami rozsdás cuccon. Na az úgy ragadt utána, hogy dobtam ki az üveget kólástól.
a cukortartalma miatt messzire elvittem a műhely környékéről is.
Nem rossz dolog a kóla (bár a testem belsejébe nem nyelném be), de nekem is szimpatikusabbak a leírt mechanikai módszerek (a még jobb hatás érdekében némi etanollal megtoldva). Különösen az üvegszilánkos, facsavaros. Élesek, hegyesek, biztos hatékonyan tisztítanak. Sódert nem szivesen alkalmaznék. Ki tudja hova ragadnak, ülnek be az apró kvarcszemcsék. Ha belegondolok, hogy csak néhány darab lejut a motorba ...
Rövidesen eljön az idő, hogy gyakorlatban is kipróbáljam. Úgyis most végeztünk a betonkeverő felújításával (ami természetesen szintén veterán, épp 30 éves, made in Hungary!!!)
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 aug. 08, 08:37.
Milyen oldószerekkel próbáltátok?
Etenol? Hígítók?
Ha egyik sem akkor én összekevernék mindent amit találok (benzin, etenol, niró, lakbenzin, szintetikus hígító, aceton, terpentin... már volt hogy ez a kombó bejött egy olyan foltnál amit külön-külön semmivel nem sikerült leszedni)
Aztán még ezek mellé valami darabosat(bármi amiről már fentebb szó volt) és alapos ledugózás után az egész mehet a betonkeverőre
Hát nyílt lánggal ennek a közelébe se. De még csak napra se tenném ki
(egyébként biztonságos )
Na persze azt hozzá kell tenni hogy rázás közben egy kicsit nő a nyomás a tankban(bár ez etanollal is így van, nem kell hozzá semmi kutyulék). Tehát úgy érdemes lezárni hogy a keletkező gázok tudjanak hova menni.
Biztonságosabb,próbálj meg a földön járni mert a repülés oké de a földre érés nagyon fájdalmas ám!Ezt gyakorlatból mondom mert én is próbáltam már. Azóta vágom a szárny tollaim,hogy ne is tudjak próbálkozni vele!
mert a repülés oké de a földre érés nagyon fájdalmas ám!
Azt hiszem tudom miről beszéltek
Idén már okoztam magamnak egy 12 hét motorozásmentes időszakot egy meggondolatlan, ernyő nélküli, 5 méteres "bázisugrással"...
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 aug. 10, 14:39.
Üdv.
Én is találkoztam már több rozsdás belsejű tankkal,de sokáig csak szenvedtem velük.Kipróbáltam a csavaros,kavicsos,láncos rázogatós játékot,de csak arra volt jó hogy kifárasszam magam.
Említették a citromsavat,na attól királyabbat még nem találtam.
A tankot forróvizes magasnyomással érdemes átmosni,majd lezárni a csap nyílást-nem ajánlatos a csapot fent hagyni-
hevítsünk fel annyi vizet egy edénybe,mint amennyi a tank befogadóképessége.
A forró vízbe tegyünk literenként 100 g citromsav port és keverjük el.
Ezt az elegyet töltsük bele a tankba-színig-majd zárjuk le és így lehet hagyni.10-12 óra alatt feloldja a rozsdát,de én egy napig szoktam állni hagyni.
Ha kiöntöttük az elegyet és sikeres volt a művelet,akkor nem árt forró vízzel alaposan átmosni és gyorsan kiszárítani-pl hajszárító,hőlégfúvó.
Ha kiszáradt,akkor egy komponensű műgyanta alapú benzinállő feséket kell beleönteni-motorkerékpár tankoknál kb 3 dl-és addig forgatni a tankot amíg mindenütt el nem terül a festék,a maradékot pedig ki kell önteni.
3-4 napig nem szabad benzint beletölteni,de azután örök élet.
Nem igazán jön be a kezelőfelület,mert ezt nem ide akartam írni.
Remélem ezt jó helyre írom-Tank Sealer.
Nem olcsó,mert 3 dl 5000,de ha nem átlagos motorhoz kell,megéri.
Komment