Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán járművek krómozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    -- A Műanyag felületet valami anyaggal kezelik először. Majd króm?? Króm hatású bevonatot készítenek. De ezeket inkább belső téren el helyezett dolgokra ajánlják. A mocikon is szép,csak az időjárás meg mattítja.

    Lehetet kapni króm hatású dekor festéket, Sztem most is.. Idő múltával el kopik. ha lakkoznád akkor meg olyan lesz mintha ezüsttel fújtad volna le...

    Komment


      #47
      A napokban elhoztam egy adag portékát Edelényből. Első látásra szépnek tűnik amit csináltak. Szép fényes ! A csiszolással nem foglalkoztak, így az én előkészítésemet tükrözi a végeredmény. Hogy milyen tartós lesz ? Majd az idő megmondja.
      és motorkami kedvelte ezt.

      Komment


        #48

        Komment


          #49
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia,
          Azt meg tudnád esetleg mondani, hogy ők alárezeznek-e?
          Köszönöm!
          Szia !
          Nem rezeznek alá. Ha eljönnél szombaton Miskolcra tudnék mutatni Edelényi krómot. Sőt a mostaniból elvinnék valami " zsebes" mintát.

          Komment


            #50
            M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Macerás csiszolni mert könnyen belemar a rézbe ha ugyanolyan nyomással csiszolom mint a vasat. Általában úgy csiszolom hogy lyukasan/horpadtan készre csiszolom majd utána töltetem fel. Így már csak a rezet kell egybecsiszolni a vassal. A krómozás után meglátszik, de nem olyan feltűnő. Csak olyan alkatrésszel érdemes megcsinálni amit nem lehet pótolni, vagy nagyon drága. Pl. ez egy TLB lámpakeret volt.
            Zoltán, a kérdésem annyi lenne, hogy a leírt folyamatok után a teljes felületet alárezezed, és utána krómozva van, akkor is láthatóak ezek a foltok? Egy T1 alsó villaszárat szeretnék krómoztatni, és én fogom az aládolgozást elvégezni. Sajna a rozsda kissé megette, és ha igy csinálnám eléggé láthatóak lennének a rézzel kitöltések.

            Komment


              #51
              mir-mur kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Engedd meg hogy alátámasszam ApaE hozzászólását egy kis matekkal.

                Kecskeméten egy db. telószár krómozása ( csiszolással ) 3800 Huf. A rezes kijavítás ára állapot függő, de számolj 1500 forinttal. 5300/db ft-nál tartunk, és még nem autókáztál, nem idegeskedtél, és még egy jó ideig nem motorozol ! Legalább is a pancsival nem, mert elég húzós a várakozási idő.
                kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Köszönöm a hozzászólásaitokat!
                  Éppen azért vagyok itt, hogy a segitségeitekkel hatékonyabban és kiküszöbölve a felesleges hibákat és buktatókat tudjam a restaurálást elvégezni. És ha eljön az idő, és kikerült már pár gép a kezeim alól,(amihez ti is nagymértékben hozzájárultatok) én is tudjak hasznos tanácsokkal szolgálni azoknak, akik akkor kezdik majd el első bátortalan lépéseiket.

                  Az a gondom, hogy több olyan alkatrészem is van amelyeken rozsdásodás nyomai vannak,(kipufogók, kormányok, teleszkópok, stb..) és tapasztalat hiányában nem tudom megállapítani, melyek azok a darabok amelyeket még meg lehet menteni és melyek azok amelyekkel nem érdemes foglalkoznom. Szerintem ez a probléma sok kezdőnél jelenthet gondot.
                  Mivel sajnos nincs mellettem egy olyan mesterember aki ezekre választ tudna adni, nem tudom lehetséges lenne valamilyen módon ezeket az alkatrészeket szelektálnom. Ha minden egyes darabról képet tennék fel akkor egy idő után a leghiggadtabb embernél is biztosan kiverném a biztosítékot, de nem tudom, lehetne e valamilyen más módon behatárolni ezeknek az alkatrészeknek az állapotát.
                  Válaszaitokat előre is köszönöm:
                  Zsolt
                  mir-mur és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    mir-mur kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Köszönöm ApaE!

                      Tényleg nagyszerű ez a fórum, de a szerkezete egyedül kevés lenne a sikeréhez. Nemrégiben egy hasonló fórumot olvasva egy új forumtag tett fel egy olyan kérdést amely a kérdezőnek megoldhatatlan problémát jelentett, de az ottani "mesteremberek" közül annyira kikelt magából, hogy hogy merészeli az ő drága idejüket egy ilyen ostoba kérdéssel vesztegetni, miért nem olvassa végig azt a 298.000 hozzászólást inkább, hogy ezek után nem hiszem hogy lesz olyan ujjonc aki meg merészel egyáltalán majd mukkanni.
                      Mentségükre legyen mondva voltak akik nem helyeselték a kirohanását az illetőnek de voltak akik igen.
                      Itt ilyennel még nem találkoztam.....
                      Köszönöm!
                      mir-mur és stalker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Köszönöm a hozzászólásaitokat!
                        Éppen azért vagyok itt, hogy a segitségeitekkel hatékonyabban és kiküszöbölve a felesleges hibákat és buktatókat tudjam a restaurálást elvégezni. És ha eljön az idő, és kikerült már pár gép a kezeim alól,(amihez ti is nagymértékben hozzájárultatok) én is tudjak hasznos tanácsokkal szolgálni azoknak, akik akkor kezdik majd el első bátortalan lépéseiket.

                        Az a gondom, hogy több olyan alkatrészem is van amelyeken rozsdásodás nyomai vannak,(kipufogók, kormányok, teleszkópok, stb..) és tapasztalat hiányában nem tudom megállapítani, melyek azok a darabok amelyeket még meg lehet menteni és melyek azok amelyekkel nem érdemes foglalkoznom. Szerintem ez a probléma sok kezdőnél jelenthet gondot.
                        Mivel sajnos nincs mellettem egy olyan mesterember aki ezekre választ tudna adni, nem tudom lehetséges lenne valamilyen módon ezeket az alkatrészeket szelektálnom. Ha minden egyes darabról képet tennék fel akkor egy idő után a leghiggadtabb embernél is biztosan kiverném a biztosítékot, de nem tudom, lehetne e valamilyen más módon behatárolni ezeknek az alkatrészeknek az állapotát.
                        Válaszaitokat előre is köszönöm:
                        Zsolt
                        Hali!
                        Az első kérdésedre a válasz, miszerint meglátszik e a krómozás alatt a rézjavítás:
                        Ilyen kis felületeknél nem jellemző, ez inkább nagy felületeknél látszik meg, ráadásul a gömbanyagokra szebben rakódik rá a nikkel.

                        Fényképről nem igazán derül ki hogy menthető e az alkatrész. Sokszor úgy se tudom megállapítani hogy a kezemben van. Legalább egyszer végig kell húznom a korongon. De sokszor van hogy már majdnem végzek vele és akkor lyukad ki.
                        Az első lépés hogy le homokfujatod, ha nem lukad ki akkor van remény. Egy teleszkópszárban azért van anyag ha ki is lyukadna bőven javítható. A gödröket ki kell csiszolni, azokat rézzel nem lehet kitölteni.
                        Még egy tanács mindenkinek aki valamit is krómoztatni-csiszoltatni akar:
                        A FLEXET MÉG A KÖZELÉBE SE VIGYE AZ ALKATRÉSZNEK!
                        Kivéve az összehegesztéseknél lenagyolni (de ott is jobb egy szalagcsiszoló ha hozzá lehet férni), ugyanis olyan hullámokat csiszol bele hogy nehezebb kicsiszolni mint a rohadást
                        Üdv. Zoli

                        --- Ez még eszembe jutott: ---

                        A weboldalamon van egy két kép, hogy miből mit lehetett kihozni, valamint milyenre kell megcsiszolni a krómozás előtt az alkatrészt.
                        Nem reklámnak szánom mivel már úgysem vállalok munkát mert nem győzöm. Csak a képek kedvéért.
                        barna, apacsavo és 5 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Ha már éppen első teleszkópszár a téma, egy igen munkás darab felújítását , csiszolását, krómozását követhetitek képekben.
                          Ahogy haladok vele rakom fel a képeket.
                          Az első ahogy megkaptam, kivéve hogy tömve volt zsírral amit ki kellett volna mosni.
                          Click image for larger version

Name:	Telo4008.jpg
Views:	1
Size:	74.1 KB
ID:	128977
                          A második kettő kép a drótkorongozott munkadarab. Bár a legjobb lenne ha le lenne homokolva, akkor csak az alsó részének kellene fényt adni a drótkoronggal.
                          Click image for larger version

Name:	Telo4009.jpg
Views:	1
Size:	86.0 KB
ID:	128978

                          Click image for larger version

Name:	Telo4010.jpg
Views:	1
Size:	69.0 KB
ID:	128979
                          Folyt köv. a következő munkafolyamat a 80-as szemcsés csiszolás. Ha odajutok felrakom.
                          Duke, barna és 6 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #58
                            M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ...a következő munkafolyamat a 80-as szemcsés csiszolás...
                            Elég mélyek ezek a rozsdakráterek. Mi lesz, szintbecsiszolod az egészet?
                            mir-mur, és Che kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              Köszönjük, a képekkel ilusztrált folyamat leírást, az enyém is kb ilyen állapotban van. Sajnos képet nem tudtam feltenni, mert a telefonomnak nincs makrófunkciója.
                              Ha esetleg a csiszolásnál és a drótkorongozásnál használt eszközökről is tudnál bővebben szólni, (esetleg képpel) az sokat segítene.
                              Járom a barkácsboltokat, de fogalmam sincs milyen típusú drótkorong lenne a megfelelő. A szemcsés csiszolásnál sem tudom, hogy kézzel, vászonnal végzed a műveleteket, vagy esetleg valamilyen géppel.
                              Na most biztosan hülyét csinálok magamból, de ha nem kérdezem meg soha nem fogom megtudni...
                              apacsavo, mir-mur és TZ kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Köszönjük, a képekkel ilusztrált folyamat leírást, az enyém is kb ilyen állapotban van. Sajnos képet nem tudtam feltenni, mert a telefonomnak nincs makrófunkciója.
                                Ha esetleg a csiszolásnál és a drótkorongozásnál használt eszközökről is tudnál bővebben szólni, (esetleg képpel) az sokat segítene.
                                Járom a barkácsboltokat, de fogalmam sincs milyen típusú drótkorong lenne a megfelelő. A szemcsés csiszolásnál sem tudom, hogy kézzel, vászonnal végzed a műveleteket, vagy esetleg valamilyen géppel.
                                Na most biztosan hülyét csinálok magamból, de ha nem kérdezem meg soha nem fogom megtudni...
                                Ezzel a géppel dolgozom. Egyszerű köszörű gép csak a tengelye hosszabb. 1 KW teljesítménnyel.
                                Ezen a képen egy fibrisz kefe van, meg egy rongykorong.
                                Holnap majd csinálok további fotókat.

                                Click image for larger version

Name:	Photo-gép2.jpg
Views:	1
Size:	47.9 KB
ID:	128981

                                Még marad bőven anyag a kráterek kicsiszolása után.
                                , és 2 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X