Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán járművek krómozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Utolsó megjegyzés: magát a krómozást is másképp csinálják a RoHS bevezetése óta, a korábbi (rákkeltő hatású) Cr6+ helyett Cr3+ alkalmazásával - de nem terhelném a fórum olvasóit a kémiai hátterével .
    Szia Gyuszi ! meghajlok hozzáértésed előtt !
    Engem azért érdekelnének a kémiai részletek is, de lehet hogy egyedül vagyok ?

    Komment


      #17
      motorkami és mir-mur kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Üdv krómozókról:
        az alakatrész tartósságát döntően a technológia és az előkészítés határozza meg.
        éna kecskeméti galvansystemsés a táborfalvai krómozó technológiáját ismerem.
        kecskeméten :réz +nikkel+króm
        táborfalván csak nikkel+króm réteget visznek föl
        enenek az a baja ha megséről netalántán a króm és kap egy kis útsót v vaalmilyen sót v maró hatású anyagot a nikkelt feloldja ésinnentől kezdi végigtolnia réteget, ezzel szenben a réznek van ilyen hatásokkal szenbeni ellenállóképessége..
        számomra is dilema vol h hová küldjema cuccokat. határidők tekintetében kecskeméten pontosan tartjáka szavukat.

        --- Ez még eszembe jutott: ---

        üdv.
        technológia nem sokat változott a krómot a krómos oldaltból nyerik mindenütt,elektorlizissel. az oldatban ( Cr6), de inkább már csak Cr3mmal dolgoznak környezetvédelmi szempontokból. Ugyebár a Cr 6-ot a víztisztítás során cr3ra kell redukálni de ez csak 2es pH lehetséges ekkor biszulfitot adnak a vízhez ez csapja ki a cromot a vízből aztán megengedettt kibocsátási szintre kell a pH-t emelni ekkor kap ún. flokuláló szert ekkor válik kia a Cr 3 galvániszap formályában.aztán mehet a galvániszap tárolóba...
        mir-mur kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Szia!

          Kecskemétiek alatt a Szabó Vilmos féle céget érted ?

          Komment


            #20
            igen őket értem .....

            Komment


              #21
              Elég sok tévhitet olvastam itt, ezért leírnám hogy mi a menete nagyvonalakban egy kipufogó lekrómozásának (Segíthet hogy mit kell kiállnia egy-egy alkatrésznek)
              - Kiégetés, gázpörzsölő a legjobb
              - Visszamaratás (kénsavas lé)
              Csiszolás
              - Drótkorongozás
              - Tüzi csiszolás 80 szemcse
              - Tüzi csiszolás 150 szemcse
              - Faggyús csiszolás 240 szemcse
              - Fibrisz kefe
              Galvanizálás
              - Zsírtalanítás (lug)
              - Egyéb szennyeződés maratása (sósav)
              - Elektromos zsírtalanítás (lug)kb.10 másodperc
              - Dekopír (semlegesítő folyadék)kb.10 másodperc
              - Rezezés (kénsavas)elektromos (nem minden esetben)kb.20 perc
              - Nikkelezés (kénsavas)elektromos kb.40 perc
              - Krómozás ( kénsavas)elektromos kb.10 másodperc

              Kb ennyi. Bár egyes üzemekben eltérhetnek, nagyvonalakban ez az eljárás. Ami tényleg fontos hogy ne maradjon zsír pl. az első telószárban, mert előszőr a csiszoló fuldoklik a füsttől, utána meg a kádakat szennyezi be. Remélem segítettem valakinek.
              Tervbe van véve egy fényképes vagy videós műveleti leírás, csak most nincs rá időm.
              A rezezés főleg a korrózió ellen véd, de mivel a veterán motorok nincsenek olyan igénybevételnek kitéve, nem feltétlen szükséges. A lényeg a nikkel vastagsága valamint az adalékanyagok.
              Ha valamelyik alkatrészről lepereg a króm/nikkel az azért van mert zsíros maradt az alkatrész. Elég ha valaki puszta kézzel hozzányúl, az ujjlenyomata felett nem fogja be a nikkel.
              Ha valakinek kérdése van ebben a témában, szívesen válaszolok.
              Üdv. M. Zoltán
              barna, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Üdv!

                Zoltán! Ha jól értem a krómozás előtt a 240-es csiszolás után "gyökérkefével" lekefélik a munkadarabot és kész?!

                Komment


                  #23
                  nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Üdv!

                  Zoltán! Ha jól értem a krómozás előtt a 240-es csiszolás után "gyökérkefével" lekefélik a munkadarabot és kész?!
                  Üdv.
                  Ez a "fibrisz kefe" tulajdonképpen egy tengeri fűből készült drótkorongra hasonlító korong(6000.- ft darabja a 30cm-es átm. és egyszerre kettőt kell használni. És gyorsan kopik(() Faggyúval és barnamasszával kell kenni. Jobb krómozó üzemeknél elég, de van ahol a 240 után még 320-al is kell csiszolni, sőt még rongykorong-al is kell fényesíteni.
                  Halal, nyuszifül és mir-mur kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Szia !

                    Örülök hogy még egy érdekes hozzászólás született ! És kit ajánlanál tapasztalataid alapján ??
                    nyuszifül kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Köszönöm a kimerítő választ!

                      Üdv.

                      Komment


                        #26
                        Üdv.
                        Én ami munkát krómozásra is bevállalok, Kalocsára viszem. Az elérhetőség megadására nem vagyok felhatalmazva.

                        Komment


                          #27
                          Kérlek, nyugtass meg, hogy nem te csiszolod a a Norbinak az Ő által bevállalt krómozandó holmit...

                          --- Ez még eszembe jutott: ---

                          M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A rezezés főleg a korrózió ellen véd, de mivel a veterán motorok nincsenek olyan igénybevételnek kitéve, nem feltétlen szükséges.
                          Üdv. M. Zoltán
                          Nekem nem mesterségem a fémcsiszolás, de ezzel a mondattal nem tudok azonosulni. Úgy gondolom, oka volt annak, hogy a gyártó a termék legyártásához a tervek szerinti vastagságó fémet használta fel. A mondatodból úgy tűnik, mintha teljesen természetes, normális dolog lenne az, hogy kicsiszoljuk a rozsdakrátereket, vagyis elvékonyítjuk az anyagot. Úgy gondolom, lényegesen megváltozik így az alkatrész stabilítása, tartóssága, terhelhetősége...
                          Mégegyszer hangsúlyozom, nem szakmám, tehát nem szakemberként véleményezem a témát. Úgy gondolom, ha először a rezezés, vagy más felület kitöltés történne meg és utánna csiszolnánk vissza a natúr fémig a töltelék anyagot, akkor legalább az addig is egészséges helyeken nem gyengítenénk el a fémet, így tartósabb lenne, ergo megmentenénk az alkatrészt.

                          Tulajdon képpen a fényező miért bajlódik a gitteléssel, hiszen Ő is kicsiszolhatná a rozsdakrátert? A szobafestő miért nem csiszolja el a vakolatot, hanem tölti ki a lyukakat?
                          Tudom, azért, mert így egyszerűbb neki. A króm alá nem lehet glettelni, gittelni, lehetne azonban az általam említett módszerrel kitölteni a hibákat. Tudomásom szerint külföldön ez működik is.

                          Komment


                            #28
                            Ne haragudj István, de a rozsdakráterek kitöltése réz felrakással, csak kicsi hibák eltüntetésére alkalmas, vagy nagy kiterjedésű horpadt felületekre jó igazán.
                            Mivel nagy hőbevitellel jár, ezért a felületek vetemednek. A sárgaréz a gravitániónak engedelmeskedik és nem az akaratunknak (ez főleg bonyolult alakzatoknál ciki).

                            De ha sikerül is jól felrakni, zárvány mentesen, sikeresen kicsiszolni, a polírozásnál, vagy fényesítésnél akkor is van egy probléma: a réz puhább, mint az acél, ezért jobban kopik.
                            A kromozás után nagy valószínűséggel meglátszik a két fém találkozásának körvonala. Ha kráteres volt, akkor pedog az összes kráter.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: nyuszifül; 2011 febr. 20, 21:50.

                            Komment


                              #29
                              M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Üdv.
                              Én ami munkát krómozásra is bevállalok, Kalocsára viszem. Az elérhetőség megadására nem vagyok felhatalmazva.
                              Megértem! De biztos vagyok benne, hogy egy kis pozitív reklám miatt nem kergetnének meg.

                              --- Ez még eszembe jutott: ---

                              nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ne haragudj István, de a rozsdakráterek kitöltése réz felrakással, csak kicsi hibák eltüntetésére alkalmas, vagy nagy kiterjedésű horpadt felületekre jó igazán.
                              Mivel nagy hőbevitellel jár, ezért a felületek vetemednek. A sárgaréz a gravitániónak engedelmeskedik és nem az akaratunknak (ez főleg bonyolult alakzatoknál ciki).

                              De ha sikerül is jól felrakni, zárvány mentesen, sikeresen kicsiszolni, a polírozásnál, vagy fényesítésnél akkor is van egy probléma: a réz puhább, mint az acél, ezért jobban kopik.
                              A kromozás után nagy valószínűséggel meglátszik a két fém találkozásának körvonala. Ha kráteres volt, akkor pedog az összes kráter.
                              Szia !
                              A" lyukas tank javítása" témában feltettem egy kérdést, amire sajnos megnyugtató válasz nem érkezett, de pont ide vág.
                              A simson awo tankja az embléma, és a gumi alatt kráteresre rozsdásodott. Szeretném krómoztatni és ennek érdekében már kikalapáltam a horpadásokat is, csak ezekkel a fránya kráterekkel nem tudom mit tegyek. Gondoltam én is a rézre, vagy a cinezésre, de igazán fogalmam sincs.

                              Komment


                                #30
                                Üdv.
                                A Norbinak nem én csiszolok, csak hozzá hordom a krómozni valókat. Ezzel válaszoltam mir-mur kérdésére is, legfeljebb nyomoz egy kicsit
                                A rezezés galvanikus úton olyan vékony hogy még a csiszolási hibákat sem tünteti el, nem hogy a krátereket. Volt olyan munkadarab, amit rezezés után políroztunk,majd megint rezezve lett, majd megint polírozva. Ezt vagy háromszor, és mégse lett szebb, csak a tulaj a fejébe vette hogy ezt így kell.
                                Zoli

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X