Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Mindent el kell távolítani az alapfémig!Már sokan nagyon komolyan és hozzáértően leírták a krómozás folyamatát,át kellene olvasni minden hozzászólást!Meggyőződésem,hogy tartós minőségű dekor krómot,csak a réz,nikkel,króm technológiai sorrenddel lehet készíteni,-igen jó minőségű és felületileg maximálisan előkészített,zsírtalan alapra.Fontos még,hogy a rétegek a megfelelő vastagságban kerüljenek az alapfémre.Olyan galvanizálók jelentkezésére és elérhetőségére lenne szükség,akik a fentieket garantálni tudják,és közlik a bekerülési költséget,-pl.cm.négyzetre.Úgy tűnik a galvanizálás a veteránozás "mumusa",ill.a leggyengébb láncszem,de hogy néz ki egy egyébként kifogástalanul felújított pl.csepptankos JAWA ,króm helyett kályhaezüsttel?
Üdvözlettel:Che
A krómozás folyamatát valóban többször megtudhattuk, csak számomra ezek után sem volt nyilvánvaló hogyha 3 cm2 területen a króm alá van korrodálódva akkor az egész teleszkópszárat krómtalanítani kell az utolsó cm2- ig és nem elég csak a sérült részt.
Végigolvasva a kommenteket egy számomra alapkérdésre nem találtam választ.
Ha régi krómot akarok felujjíttatni akkor elég a sérült részeket polírozni vagy el kell távolítani a régi rétegeket is?
Dani
A technológia leírásában, és a hozzászólásokban is olvashattunk a " régi króm visszamaratásáról " Ezek szerint még sem kell feltétlenül mindenűt fémig csiszólni. ( Gondolom én ! )
Üdv.
Nem mindig csiszolom le a teljes bevonatot. Előfordul hogy nagyon jó a felület, és elég csak átkefélni hogy kiváló felület legyen. A krómot egyébként azonnal leszedi az elektromos zsírtalanító és csak a nikkel marad. Ennél azomban van hogy szépnek látszik, viszont a felülete olyan mint egy kiszáradt tómeder amit az új nikkel réteg még jobban kiemel.
Létezik úgynevezett "tampongalvanizálás" amit pl. hidraulikus szerkezeteknél (daru, Fúrótorony...stb.) használnak ahol nagyon drága lenne a szétszerelés. Ilyenkor a galvanizáló szerkezetet (azt hiszem a lével beáztatott szövetet+a nikkel és króm adalékokat) felszerelik az alkatrészre és úgy galvanizálnak.
Aki többet akar erről tudni a Soroksári úton (Fémépítő Kft.) csinálnak ilyet.
De ez is baromi drága.
Nekem a Jplasztik Kft nevű cég vált be, ezelőtt három éve krómoztattam náluk alumínium oldaldekliket, és apróságokat '87es LS 400as Suzukimhoz. Azóta is szépen ragyognak, ha jók az emlékeim alá is rezeztek. Elérhetőségük Bp Üllői út 200, a link beszűrásához még sajnos túl "junior" vagyok, de cégnév alapján gugli kidobja.
Tisztelt Fórumtagok!<br>
<br>
Azzal a problémával fordulok hozzátok, hogy lenne néhány Pannonia alkatrészem, amit szeretnék újrakrómoztatni, de volt aki azt mondta, hogy (pl. a felni esetében, de lehet éppen a kipufogó is) csak akkor lesz szép a krómozás, hogy ha most is jó állapotban van (nem túl mélyen rozsdás, nem horpadozott stb.) .<br>
Teszek be ide néhány fotót a motorról, és azt kérném, hogy mondjatok véleményt. Menthetőek-e még ezek az alkatrészek, vagy érdemes újat venni?<br><br>
Továbbá az lenne a kérdésem, hogy az olyan kis dolgok, mint pl. a fékkulcsok, fékkitámasztó-lemez, kürt-rostély, állító csavar a hátsófék-bowden végére, bilux kapcsoló bilincs stb. Krómozása lehetséges-e, vagy valami más módja van ezek felújításának?
Gondolom alumíniumot is lehet krómozni?
Csavarok felújításának (ami nem pótolható mással) mi a módja?
Bocs a sok kérdésért, még az elején járok és egyenlőre még csak puhatolózok, szakemberek, szakműhelyek után nézelődök.
A segítséget előre is köszönöm!
Üdvözlettel: jjzoli
Üdvözöllek a fórumon!
Szerintem az első képen lévő felni - kuka.
A többivel szerintem lehet mit kezdeni.
Az a baj, hogy majd csiszolás után fog kiderülni, hogy mennyire kráteres a rozsda.
Ha nem lehet eltüntetni, akkor az látszódni fog krómozás után.
A helyedben én a felniket, küllőket egyszerűen kicserélném újra.
Bár nem olcsó.
Úgy tudom krómozott küllőgarnitúra 15000 Ft / motor.
Felnik darabja 15000 Ft.
Krómozni "bármilyen" fém apróságot lehet, amit megfelelően felpucováltak előtte. Alumíniumot is lehet, ha előtte rézzel bevonták. A képeid alapján a felnik kivételével menthetőnek gondolom. A ráfokat is felcsiszolná biztosan egy ügyes szaki, de én nem kísérleteznék az anyagvastagság rovására.
Voltam a Nedo által dicsért Jplasztik cégnél tájékozódni. Az árak nem rosszak, de a csiszolás nem megoldott. ( Házon belül nem ) Mondtak egy olyan dolgot is, amit eddig nem hallottunk. Rezezés után, amit ők is csinálnak, újra csiszoltatják a már felhordott réz felületet !
Voltam a Nedo által dicsért Jplasztik cégnél tájékozódni. Az árak nem rosszak, de a csiszolás nem megoldott. ( Házon belül nem ) Mondtak egy olyan dolgot is, amit eddig nem hallottunk. Rezezés után, amit ők is csinálnak, újra csiszoltatják a már felhordott réz felületet !
Ez elég derék dolognak hangzik! Most a ráfokkal elkeserítettetek kicsit.. Nem akarnék újakat venni...
Köszönöm a válaszokat! Sajnos én is elkeseredtem a ráfokkal kapcsolatban. Lehet újakat venni 10.000/db illetve 15.500/db áron. Az olcsóbb az indiai, a drágább az spanyol, de az árukon kívül mi a különbség a kétféle felni között?
Komment