Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Briggs&Stratton gondok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha a membrán elöregedett, az is okozhat működésbeli hibát.
    Sikerült a háromból két gépet megjavítani!
    Az ingadozó, bizonytalan járást, leállást megoldotta a karburátor membrán cseréje. Az eredeti ugyan nem volt szakadt, vagy repedt, viszont rendesen ki volt nyúlva a rugós résznél!
    A főtengelyt is kiegyenesítette nekem egy kisgépszerelő mester itt Gödöllőn, ez 5 pénzből kijött!
    Már két gépet tolhatok egyszerre! Ha a harmadik is kész lesz, az lesz ám a bőség zavara!
    Titus, Ba701 és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Nekünk egy ilyen van már vagy 25 éve. Click image for larger version

Name:	20140913799.jpg
Views:	1
Size:	188.5 KB
ID:	141123Click image for larger version

Name:	20140913798.jpg
Views:	1
Size:	166.4 KB
ID:	141124
      Mikori lehet?
      Lett már motorja javítva, váza hegesztve, de megy. Most kicsit füstölög. Gyűrűt kellene rajta cserélni.
      Amióta megmakacsolta magát az új fűgyűjtős Briggs ezt használjuk. Annak csak a gyújtásán kellene állítani igaz, de egyszerűbb volt elővenni ezt a régiséget.
      Van még egy Simson motoros gép is, annak a főtengelye ment gallyra. Már van egy cseredarab, szóval hamarosan az is működni fog. Tervezek egy teljes körű felújítást is az NDK kövületre.
      dongos78 és supermax kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Van még egy Simson motoros gép is
        Csak nem az R400 tipusú fűgyűjtős gépcsoda? Engem az fertőzött meg annakidején a 2T füsttel, meg a hatalmas szervízigényével. Gyakorlatilag minden fűnyírás előtt/után/közben szerelni kellett. Igaz, ebben benne volt az is, hogy akkor még nem sok szakértelem párosult a szereléshez. 7-8 éves lehettem, illetve apu nem volt nagy érdeklődéssel a motorszerelés felé. Pl. arra konkrétan emlékszem hogy előgyújtást nem adtunk neki, mert úgy gondoltuk, a felső holtpontnál kell adni a szikrát ugye ...
        A vastelepen láttam komplett darabokat kidobva, nézegettem is őket, de van már annyi lomom otthon, hogy ez már sajnos nem fér bele...

        - - - Updated - - -

        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nekünk egy ilyen van már vagy 25 éve.
        Ez is bizonyítja, hogy ezek még agyoncsaphatatlan gépek.
        Az én briggsem, kisebb javítások után azóta is szépen ketyeg, elég nagy területeket nyírok vele (kb. havi 6000nm-nyi fű).
        Még van egy briggs motorom a garázsban, ami még a tiédnél is régebbi. Nem valószinű, hogy a közeljövőben meg fogom csinálni, mert elég sok sebből vérzik (sok menet meg van már szakítva, a berántó bajos, stb.), de nincs szivem kidobni, másrészt maga a motor még mindig erős lenne...
        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 szept. 22, 13:39.
        Örs és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Van még egy Simson motoros gép is
          Igen, nekem is van kettő. 1500.-ért vettem darabját. Ennek az volt a konstrukciós hibája, hogy könnyen görbült a főtengelye.
          dongos78 kedvelte ezt.
          "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

          Komment


            #20
            Csak nem az R400 tipusú fűgyűjtős gépcsoda?
            Ez még nem a fűgyűjtős, hanem oldalra kidobós fajta. A típusára nem emlékszem, de lehet R400-as már ez is. Szerelni biztos többet kellett mint ezt a Briggs-et, de én nem nagyon emlékszem rá. Csak arra hogy sokszor kérték kölcsön aztán elgörbült a főtengelye. Egyszer még meg lett csináltatva, de nem bírta sokáig, újra elment a főtengely.
            Ennek az volt a konstrukciós hibája, hogy könnyen görbült a főtengelye.
            Közvetlenül a főtengelyen van a kés, ez bizony nagy hátránya neki. Még a berántó mechanizmussal szokott baj lenni.
            A vastelepen láttam komplett darabokat kidobva, nézegettem is őket, de van már annyi lomom otthon, hogy ez már sajnos nem fér bele...
            Ha látsz fekete kerekes példányt gondolj rám, azok kicsit elhasználódtak rajta. Cseredarabot keresek.

            elég nagy területeket nyírok vele (kb. havi 6000nm-nyi fű).
            Az derék! Itt is nagy az udvar meg a kert, de nem annyira. Ez akkor semmiség neki.

            ezek még agyoncsaphatatlan gépek.
            Ez így van! Ha az ember kicsit is ért hozzájuk, és persze nem nagyon nyúzza sokáig bírják. Az olajat eszegeti szegény mostanában, de a minimum szint közelében kell tartani, akkor nem kapja fel. Már lett gyűrűzve, meg talán fúrva is, sokat ment. Idén nem lesz már megbontva, mert ez az egy működő fűnyírónk jelenleg. Van még egy másik régi Briggs meg egy 20 év körüli AL-KO. Ennek valami tömítés baja van.
            de nincs szivem kidobni
            Ilyet nem is érdemes, jó lesz az még valamire.
            sok menet meg van már szakítva
            Erre jó a menetjavító spirál.

            1500.-ért vettem darabját.
            Annyiért én is vettem volna. Működnek is?
            dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              sokszor kérték kölcsön aztán elgörbült a főtengelye
              Ismerős a történet. Az R400 előtt nekünk is az elődje, az oldalkidobós volt, aminek a kipufogója még az alvázban kapott helyet, és a fűbe nyomta a füstöt
              :
              Click image for larger version

Name:	fűny.JPG
Views:	1
Size:	34.4 KB
ID:	141126
              Aztán a műszaki analfabéta szomszéd kölcsönkérte, és fenyőfa tönköt nyírt vele
              Egy ideig kínlódtunk vele, majd apuék megvették az R400-at. Pár évig az is szolgált, aztán bejöttek a briggsek.
              Mikor elköltöztem otthonról, gép karbantartás nem létezett többé . Konkrétan, ha leesett a briggsről a légszűrő, az sem volt feltünő, stb. Aztán egy nap megkaptam, hogy valami baja van, nem akar indulni, nézzem már meg. Nos, nem akartam hinni a szememnek, a motorból, de még a forgattyúsházból is rengeteg homokot mostam ki!! Összeraktam, és még így is szépen működött pár évig!
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Annyiért én is vettem volna . Működnek is?
                Az egyiknél fel kelletett tenni a blokkot az alvázra, és egy karbit szerezi rá, mert a régi összerohadt.
                A másikat a börzén vettem, kettő rongy volt az ára, végül sikerült alkudni.
                Arra berántó kellett, amit hamarosan beszereztem az ócskavastelepen.
                Hogy működnek e? Na ezzel most jól leégettél. Nem tudom, már kb. 8-10 hónapja nem volt beindítva.
                Nálam is agy földet kellene nyíri, ezért teljesítményileg nekem kicsi.
                Vannak "izmosabb" gépeim is.

                Ja! Erről jut eszembe! Sikerült kb. 1 éve egy Pannónia P 125-V tipusú kapagépet beszerezni. Nagyon jó állapotú, keveset használt gép.Van ezzel valakinek tapasztalata?
                ( Ezt is azért írtam le, mert kapcsolódik a Briggs témához, ugyanis egy Briggs- re cseréltem)
                dongos78 kedvelte ezt.
                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                Komment


                  #23
                  a forgattyúsházból is rengeteg homokot mostam ki!!
                  Ez azért már a horror kategória. Légszűrő nélkül mondjuk nem nagy meglepetés.
                  Volt hogy a Solo háti permetezőnk nem akart menni légszűrővel, valami drótos mosogató alkalmatosság volt begyűrve a légszűrőházba, kivettük de egyből tettünk helyére légszűrő szivacsanyagból vágott darabot. Nem véletlenül van az ott. Persze ezt nem mindenki tudja.

                  8-10 hónapja nem volt beindítva.
                  Ennyi elég hogy irigy legyek, a mienk már vagy 20 éve nem járt.
                  Pannónia motoros kapálógépet nem ismerek, csak Danuviából építettet. Pannóniából csak motorkerékpárig, és csónakmotorig terjed a tudásom. De olvasnak itt mások is, talán ők ismerik.
                  Örs, dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Pannóniából csak motorkerékpárig, és csónakmotorig terjed a tudásom
                    Ó pedig mennyi szép (és jó!) varrógépet, kerékpárt, stb. gyártottunk ezen név alatt.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Való igaz, hirtelenjében csak az itthoni dolgok jutottak eszembe.
                      CZsolti és dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ó pedig mennyi szép (és jó!) varrógépet, kerékpárt, stb. gyártottunk ezen név alatt.
                        ...és dohányt. :-)

                        Mit gyártottak még Pannonia névvel? Össze kellene szedni.

                        -Motorkerékpár
                        -Csónakmotor
                        -Kerékpár
                        -Varrógép
                        -Dohány

                        Mit még?

                        - - - Updated - - -

                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Nekünk egy ilyen van már vagy 25 éve. [ATTACH=CONFIG]24288[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24289[/ATTACH]
                        Mikori lehet?
                        89-ben vettünk ilyen motoros kapálógépet. Akkortájt gyárthatták ezt is.
                        Titus és dongos78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Azt hiszem rakok fel a P 125-ösről képet
                          CZsolti és dongos78 kedvelte ezt.
                          "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                          Komment


                            #28
                            89-ben vettünk ilyen motoros kapálógépet. Akkortájt gyárthatták ezt is.
                            Ez könnyen lehet. Már itthon gyártás, valahol az alföldön készültek.

                            A Pannóniából van még sajt is. Más nem jut az eszembe.
                            dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              A Pannóniából van még sajt is
                              ...meg all stars orchestra
                              Titus kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Click image for larger version

Name:	p-125.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	141211NAAAA! Nem akar többet feltölteni, de próbálkozok.
                                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X