Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Briggs&Stratton gondok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Briggs&Stratton gondok

    Sziasztok!

    Van 3db Briggs motoros fűnyíróm (ebből az egyik már igencsak veterán korú), és mindháromnak van valami gyíkja.

    4T szerelésben nem vagyok jártas, ezért kérném segítségeteket.

    Először is, az egyik elég komolyan füstöl. Különösen gázadáskor "hullik ki 1-2 német brikett" a kipufogóból. Az olajat nem eszi, nem fehéres a füstje, hanem szürkés. Továbbá ha 1/3-nál jobban megtöltöm a tankot, akkor fulladozik, durrog menet közben, illetve ingadozik a fordulat.

    A másik gép már ősöreg, imádtam a lassú, zakatolós alapjáratát, meg a bivaly erejét. Ez még fém karburátorral készült, alapjárat, és levegő állító csavarral. Még működésre lehet bírni az öreg jószágot, de 1-2 perc járás után elkezd egyre jobban ingadozni a fordulat, végül leáll.
    Tulajdonképpen a harmadik (mindössze 6-7 éves mtd) gép is ugyanezt produkálja.

    Mindenképpen szeretném én gyógyítani őket, ezzel is tapasztalatot szerezve 4t ügyben, csak el kéne indulnom, és nem tudom ezeket a jelenségeket hova tenni. Az elsőnél még nagyjából ok, gondolom, hogy a motor kopottsága okozhatja a kormolást, de a fordulatszám egyre nagyobb ingadozása, majd leállás egyelőre elég rejtélyes! Próbáltam már kiiktatni a széllapátot (ami fulladáskor fordítja a pillangószelepet), és kézzel mozgatni a pillangót, de ugyanúgy menthetetlenül leáll...

    Ja, és ezen gépek szereléséhez alkalmas kulcsokat vajon hol lehet beszerezni? (coll-os, v. inch-es, fene tudja milyen méretezésű csavarokkal vannak szerelve ezek a jószágok)

    #2
    Withworth coll-os csavarok vannak benne.
    Az ingadozást inkább a karburátor kopása okozhatja.
    dongos78 és Che kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Briggs motoros fűnyíróm
      Ez milyen érdekes......

      ........mármint,hogy nekem is fűnyíró problémám van,én ma raktam össze a fűnyírómat! Életemben előszőr szereltem ilyet,de elsőre beindúlt,szép hangja lett és jár,mint a doxa.
      Az történt ugyanis,hogy két hete hét végén fűnyírás közben óriási robaj,csattogás,gyors leállítás,aztán semmi. Szétkaptam és megdöbbenve láttam,hogy eltört a hajtórúd,a főtengelycsapnál. Én még olyat nem láttam,hogy a főtengelycsapnál törjön el... Na mindegy,mindenesetre mindkettőt cserélni kellett. Találtam is a neten főtengelyt és hajtórudat használtat,2500 és 2000.-Forintért,meg is vettem. Persze amikor szétszedtem,széthúzáskor kihullott a bele. Az alkatrészek eladójától tudtam meg,hogy hol keressem a jelöléseket ez alapján meg is találtam a főtengelyen és a vezérműtengelyen is. A többi már "ment magától". ÉS MÜXIK!

      A beállításban sajna nem tudok segíteni,mert az enyém a mostani hibától eltekintve tökéletesen jár,pedig 1995-ös,németországi "kidobott" darab,íly módon az üzemidő nem kevés lehet benne..
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Nekünk is van egy ilyesmi, fulladozik, és az alsó szimmeringnél erszti az olajat a késnél, de működik. Én is tervezem ,hogy szétszedem, de most foglalt minden hely hozzá a motor projektek miatt.
        OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Az ingadozást inkább a karburátor kopása okozhatja.
          Megnéztem az öreg masina karburátorát, hát... a pillangó tényleg integet a csőben . Nem is kotyog, LEBEG a tengelye mindkét pillangószelepnek (ebben még 2 van, az újabb, pumpás szivatósokban már csak 1).
          Az újabbik gép karburátora viszont látszatra teljesen rendben van. Pillangószelep OK, más mozgó alkatrész pedig nincs benne.
          Nem tudom, a gumi membránt meg kell-e feszíteni, eleve nem is értem a működését. Egyszer már nekiültem, hogy rájöjjek honnan hova, és hogyan kerül a benzin, de még nem fejtettem meg...

          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Withworth coll-os csavarok vannak benne.
          Köszi! Ennek alapján már körül tudok nézni a neten...
          A kormost szeretném szétszedni, hátha egy gyűrűzés meg szelep pucolás segít a nyűgjein.

          Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          eltört a hajtórúd
          Véletlenül nem Tecumseh motoros gép? Azok valami csapnivalóan sz@rok! Hajlamosak ilyen trükkökre (is)

          Komment


            #6
            Az gondolom olyan prlasztós aminek nincs úszóháza ahnem alatta van a tank, u.i ezekben van membrán.
            Ennek a működése bazi egyszerű (ha már érti az ember , ez nekem is eltartott egy darabig )
            SZóval van a rugóval feszített rész a membránon , ami hasonló mint a szoci autók AC-ja. A szívócsővákum mozgatja és ez pumpálja bele a benzintank tetején lévő kis üregbe a benzint folyamatosan. Ebbe lóg bele a főfúvóka csöve . A benzinszint pedig attól lesz állandó hogy van az üreg oldalán egy visszafolyó nyílás amin a felesleges benzin visszafolyik a tankba. Természetesen van a rendszerben visszacsapó szelep is ami ugye a pumpáláshoz kell. Ezeket kis gumi nyelvek testesítik meg. Ha a membrán elöregedett, az is okozhat működésbeli hibát.
            Kb ennyi

            üdv

            Ba701
            dongos78 és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Véletlenül nem Tecumseh motoros gép?
              De bizony! Ezek szerint te többet tudsz róluk,mint én,mert nekem lövésem sem volt,az ilyen jellegű hibájáról! Mondjuk,én úgy néztem,hogy az eredeti hajtórúd (ami eltört) egyik csavarja kieset,ezért tört el. A mostani (bontott) hajtórúd csavarjai alatt van biztosító lemez,amit rá kell kalapálni a csavarok fejére. Plusz biztosítéknak,beragasztottam,menetrögzítővel a csavarokat,mert nem szeretnék még egyszer így járni!
              dongos78 és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szia Dongos!

                Nekem is '92-es évjárató 3,75 LE-s Briggsem van. Ennek a porlasztója ugyanúgy rá van szerelve a benzintankra, és ahogy BA 701 írja az egyben az úszóház is.

                Ha leveszed a porlasztót nézd meg, hogy az a gumilemez nincs-e bárhol berepedve, elszakadva. Ha nincs, akkor óvatosan szedd le, mert akkor még jó. Alatt találsz egy rugót. Ezt takarítsd ki alaposan. Utána szereld vissza. A pillangószelep egy kis drótból hajlított hurokkal csatlakozik egy szabályozólapáthoz, amit a hűtőventillátor mozgat (fúj). A kis müa lapát karja és a pillangószelep karja át van fúrva. Ebbe kell bedugni azt a pizonyos kis dróthurkot. Az egész kb 20 mm hosszú, tehát a két furat is max ennyire van egymástól. A dróthurok "szemébe" akad egy húzórugó, ami ellenében a lapát és a pillangószelep mozog. Ennek előfeszítését úgy tudod megállapítani, hogy beindítod a gépet és kb félállásba húzod a gázkart és elkezded húzni a rugót.

                Amikor a pillangószelep nem csapkod, hanem egyenletesen "játszik" akkor jó az előfeszítés. Ebben a helyzetben kell rögzíteni a rugót. Más baja ezenkívül nem lehet. Az enyémnek már ki van keze-lába. Olajat csak akkor eszik, ha sokat öntessz bele. Én csak az alsó nívóig öntöm és direkt Briggs&Stratton olajat használok bele. Ha többet öntök azt megeszi, de csak az alsó nívóig.

                Jó kis gépek egyébként. Sikeres próbálozást, írd meg légyszi, hogy használt-e a megöntözés?

                Üdv: CZsolti
                mátéapu, korompaiistvan és OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  nekem is van egy fünyitóm elhajolt főtengellyel,kaptam azon kivül jó.
                  Őtlet a szétszerelésre?
                  Nem lehet széthuzni a hajlás miatt,nem akarom feszgetni a blokk hibátlan.
                  dongos78 kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A szívócsővákum mozgatja és ez pumpálja bele a benzintank tetején lévő kis üregbe a benzint
                    Köszi! Ezt nem vágtam eddig, hogy mi mozgatja ezt a rugós részt. Így már ok.
                    Meg is fogom vizsgálni, hátha membrán gondja van...




                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sikeres próbálozást, írd meg légyszi, hogy használt-e a megöntözés?
                    Köszi a segítséget! Valóban jó gépek, mert ezek még nincsenek túlbonyolítva. Figyelni kell rájuk (mint minden gépre), akkor sokáig szolgálnak. Rendszeres olajcsere, gyakori légszűrő tisztítás... Nézegettem már az újabb gépeket, de a hajam égnek állt a milliónyi rudazat, huzalok, nyomó-húzó ketyerék, tisztíthatatlan papír légszűrő, stb. láttán. Mi a francnak kellett ennyire túlbonyolítani, nem értem!
                    Az a gép, amelyik új korától nálam van, még szépen működik (illetve működött...). Pedig rengeteget használom, 5 nagy kertet gondozok vele, azt hiszem 6 éve . Annak csak a kerekeit, magasságállítót kell szerelni folyton, de azt már új korától fogva. Igaz, már itt-ott elhagy egy-két csavart, kezd széthullani a jószág, egyre jobban kell istápolni , de még elég erős, megbízható. No meg múltkor elbambultam, és elkaptam vele egy tönköt, el is görbült a tengelye!
                    Ezért vettem elő a másik gépeket, és gyúrtam össze belőlük egy működőképest. Most azt használom, amelyik kormol meg köhög. Szerencsétlennek olyan szaga van mint egy kivénhedt skodának! Nem szeretek azzal járni dolgozni, mert ki tudja mikor áll meg nekem a rét közepén...
                    A főtengely egyengetést otthon nem tudom megcsinálni, úgyhogy most olyan szerelő után kajtatok, aki nem akar mindenáron átb..zni. Tudom, hogy nem nagy művelet az egész, mert a legtöbb szerviznek, aki ilyen gépekkel foglalkozik, van hozzá spéci szerszám, amivel kb. 15 perc az egész. De eddig mindenütt azzal próbáltak szédíteni, hogy atomjaira kell szedni, gyári alkatrészeket kell bele tenni, az pedig zsebbenyúlós lesz...
                    Pedig mindenképpen szeretném megjavíttatni, hiszen az még egy nagyon jó motor.
                    Emellett a másik cél, hogy a legöregebbet életre keltsem, azt csak hobbiból. Ehhez kell a karburátor gondot megoldani...




                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Nem lehet széthuzni a hajlás miatt,nem akarom feszgetni a blokk hibátlan.
                    Elvileg nem is kell széthúzni:

                    https://www.youtube.com/watch?v=CLP0Vw9sF6s

                    Már találtam egy szervizt Fóton, aki nem zsibbasztott, és mondta, hogy persze, van ilyen szerkezete, de hozzájuk egyéb okból nem viszem...
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 júl. 15, 11:22.

                    Komment


                      #11
                      Na tessék, ezt sem tudtam.
                      Ilyet is gyártottunk?
                      Fűnyírógép eladó

                      Komment


                        #12
                        Szelepcsiszolást nagyon meghálálja, ami persze nagyban befolyásolja az előbb említett szívócső vákumot. A másik állandó jellegű problémám nekem az úszóházas verziónál(nem a tankraszerelt karbisnál) az úszóház fedelét rögzítő központi áteresz csavar odalsó kis furatának láthatatlanra dugulása. Innen veszi fel a főfúvóka a málnát. Minden évben pucolnom kell használatbavétel előtt.

                        Komment


                          #13
                          Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szelepcsiszolást nagyon meghálálja
                          A szelepszár végéből való csiszolásra gondolsz, vagy a szeleptányért kell kényeztetni?


                          Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Minden évben pucolnom kell használatbavétel előtt.
                          Ó, a tavaszi első indítás... az nálam is vidám múlatság szokott lenni! A 43-adik eredménytelen rángatás után egyre szebb szavakkal illetem a gépcsodát. Hiába rakom el ősszel úgy, hogy gondosan kipucolok mindent, benzint leeresztem, stb...

                          Az úszóházas verzióban még a tűszelep is nagyon tetszik! Valami kis gumi végű izé... Ha az egyszer megkopik...
                          Na meg az újabb gépek karburátorán már büszkén fel is tüntetik a képkeret-házikó-létra-stb. motívumot, mellette azért latin betűkkel is hogy mindenki értse: "Xinhua-ngho"
                          Nem is lenne valódi, ha nem kínai lenne!
                          Pedig egy ilyen birtoklása vár rám, ha egyszer végleg megdöglenek az öreg (és kevésbé öreg, de még nem kínai) masináim.

                          Komment


                            #14
                            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A szelepszár végéből való csiszolásra gondolsz, vagy a szeleptányért kell kényeztetni?
                            Tányér-szelepfészek összecsisz.

                            Komment


                              #15
                              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Őtlet a szétszerelésre?
                              Végül találtam egy szervizt, ahol korrekt áron, célszerszámmal kiegyenesítik a főtengelyt, szétszedés nélkül!
                              5000 Ft-ért csinálják itt Gödöllőn, olajcserével. Jövő héten viszem is a motort...
                              Tehát mindenképpen érdemes körbekérdezni a szervizeknél!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X