Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kipufogó hajlítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kipufogó hajlítása

    A Dnepr K750-es motoromra szeretnék hajlítani kipufogó csövet. A témába keresgéltem, de nem találtam semmit.

    Először arra gondoltam, hogy csak simán felhevítem és meghajlítom, de viszont szeretném megtartani a cső formáját. Így ez a gondolat nem jó.

    Most arra jutottam, hogy lehegeszteni az egyik felét, jól megtömni homokkal, majd a másik felét is lehegeszteni. Így képes lenne a forma megtartására, a melegítés nem okozna neki gondot. Viszont attól tartok, hogy szét fog nyílni a cső hajlítás közben.

    Esetleg valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata? Vagy egy jó ötlete amivel kivitelezhető lenne?

    #2
    Üdv Kopaszka!

    Jó módszer a homokkal töltött hajlítás,csak ügyelj a homok szárazságára és alaposan tömörítsd össze.Nem fontos lehegeszteni a cső végét,elég a fa dugó.A melegítéssel legyél óvatos,elég,ha cseresznyepirosra hevíted.Vigyázz,mert a melegítés hatására hajlamos a cső falára ragadni.A hajlítást egyenletes húzással végezd,inkább melegítsd újra , kerüld a rángatást! Ha van csőszerelő ismerősöd hívd el segíteni,neki rutinból menni fog. Eredménye munkát kívánok!

    Komment


      #3
      Körbe melegítsem meg egyformán? Vagy csak azt az oldalt ahol nyúlni fog az anyag?

      Komment


        #4
        Igen,körbe egyenletesen.Vigyázz,mert a csövek 3 átmérőnyi melegítési hosszúság esetén hajlíthatók szépen.Ennél nagyobb szakaszt ne melegíts egyszerre,inkább több melegítéssel csináld.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a jó tanácsokat.

          Komment


            #6
            Szívesen,remélem sikerül a hajlítás.

            Komment


              #7
              Nekem a homok, már a bermancső hajtásnál sem jött be. Nem szeretnék negatív lenni, de 30 év tapasztalata mondatja velem : Ne ess kétségbe ,ha nem fog sikerülni. Rogyásmentesen, CSAK profilra esztergált sablonba fog menni. Bocs !

              Komment


                #8
                Üdv mir-mur!

                Nem akarom elhinni,hogy 30év alatt roggyant íveket hajlítottál.Száraz homokkal töltve,alaposan tömörítve(szakmai zsargon szerint"prakkolva") az 1mm falvastagságú csövet is horpadás mentesen hajlíthatod.A bergmann csövet ,és a most használatos víz és fűtésszerelésre használt csövekbe meg rugót dugunk a rogyás ellen.Az alumínium betétes csövekre gondolok. Nem a licitálás kedvéért,de 45 év csőszerelői gyakorlat is elfogadható tapasztalatnak.

                Komment


                  #9
                  Azért az nem mindegy,hogy fűtés csövet, bergmann csövet vagy vékony falú csövet kell hajlítani igaz a csőszerelő gyakorlat segítség lenne kiindulásnak de ez nem ugyanaz.Szerintem is szükséges lesz a sablon ha szépet akarsz készíteni itt nem lehet csőfogóval segíteni meg egyéb praktikákat bevetni mert a végeredményt krómozni kell , nem lesz elrejtve, eltakarva mert egy szép kipufogó a motor dísze! Ezt is oktatják sajnos én sem tudom a tutit pedig én is láttam már pár furcsaságot.

                  Komment


                    #10
                    A sok dolog közül az egyik amihez nem értek a csőhajlítás , de a cimbi nagyon és csodálattal nézem amint hajtja a kipufi csöveket 32/1 mm es csőből --homokkal tölti ,két végén fadugóval .

                    Viszont ha jól néztem , a titok csak annyi , hogy a homokot tömés elött szarrá szárítja a sütőben .
                    Aztán csak türelmes ,szakaszos melegítés , lassú húzás -vagy valami -de csk ennyit látok ..... --aztán pont jó lessz
                    soveny és sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Ez az eszmecsere felért egy szakmai továbbképzéssel. Köszönöm fiúk! Nem mintha holnaptól ilyenekkel akarnék foglalkozni,de itt sok olyan dolgot olvastam, ami hasznos lehet a későbbiekben.

                      Komment


                        #12
                        Mi alumínium profilok hajtásához, profilos görgőket használtunk. De még az is megrogyott egér használata nélkül.Click image for larger version

Name:	DSC03461.jpg
Views:	1
Size:	198.3 KB
ID:	138973

                        Komment


                          #13
                          Hali!

                          Ebben a formában nem lesz jó ha homokkal "tömöd" ki.. főleg hogy az ilyen csöveket,kipufogó szárakat hidegalakítással oldják meg.
                          Csak félkört akarod meghajlítani rajta? Mert ha igen akkor a felmelegítéses dolog(feltételezem hegesztővel akarod) egyáltalán nem lesz jó mert nem tudsz akkora felületen melegíteni és még ha ez össze is jönne valami úton módon akkor is a cső nem hajlani fog hanem repedni, ha mindenáron szeretnél ilyet hajlítani akkor keress fel egy olyan embert akinek van ekkora hajlítógépe(nálam van de az átmérő korlátozott) mert sokkal szebben is fog kinézni illetve nem fog megrepedni esetleg törni és nem egyenletesen fog nyúlni nem pedig szakaszosan(hol nagyobb hol kisebb),mert ezeken a gépeken felfekszik a cső.
                          Írhatsz nyugodtan Pm is!
                          További Szép napot!

                          Komment


                            #14
                            Én kipufogósnál akarom lehajtatni a könyököket a Dneprhez. Látatlanba vállalták, de nem tudom mi lessz, ha elviszem azt a fura térgörbe 2 ívből álló csőpárt. Ráadásul a jobb és bal nem is szimmetrikus, mert nem egy vonalban van a 2 henger.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 02, 22:44.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              rtomi93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Csak félkört akarod meghajlítani rajta?
                              Nincs is rajta más. A Dneprnél nincs perem, vagy hasonló dolog, ami a hengerben tartja. Fel kell rugdosni a hengerre, és talán fennmarad. ( amúgy a könyököt alul tartja 2 bilincs)
                              Hogy mindenki előtt ott legyen ez a cucc, íme egy kép:
                              Click image for larger version

Name:	24.jpg
Views:	1
Size:	205.3 KB
ID:	139220
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 febr. 02, 22:52.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X