Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Nyers motor indítási nehézségei!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nyers motor indítási nehézségei!

    Az általam át élt bosszúságot szeretném elmondani tanulság ként. 0,03 mm es tűréssel fúrták és hónolták a hengert. Összerakáskor olajozva lett össze rakva.Mint ahogy illik dugó, gyűrű,csapágyak és simmeringek cserélve. Új tömítések- paszta stb.blokk berakás után gyújtás állítás indikátor órával és természetesen kipucolt karburátor, új gyertya és minden mi ilyenkor szükséges lehet. Jönne az indítás -szikra van benzin a hengerben nincs/ gyertya száraz/ no nem ecsetelem 3x karbi szétszed 2x gyújtás darabokra szedve stb. pedig a Jikov karbi egyszerű mint a faék.Hiába spricc. benzint a hengerbe egy böff. se.Végül üzemanygba való olajat priccentettem a hengerbe és volt puff. igaz ezt meg kellett ismételni még 2x mire rendesen beröffent a " sárkány". Tanulság a szűk illesztési hézag miatt teljesen nyers motornál többszöri olajzásra kell készülni. Mivel száraz a henger nem tud a gép szívni üzemanyagot, hiába van rendbe minden. Ma du. ebbe a szeles időben mentem 32km-t most már rendbe minden. Ezt csupán azért írtam mert most van a felújítások végső stádiumai és hátha sikerül valakit egy sor bosszúságtól megkímélni. Pedig nem ez volt az első és egyetlen motor indításom! a " jó pap is holtig tanul, még is bután hal meg". Ez igaz mennyit kell az embernek tanulnia , hogy rájöjjön milyen buta!

    #2
    most van a felújítások végső stádiumai
    Azért nem mindenkinél...
    Én pl. ma húztam csak szét a Danuvia blokkját és írtam szépen fel az összes csapágy ész szimering méretét.
    sepy, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mennyit kell az embernek tanulnia , hogy rájöjjön milyen buta!
      ...és eközben időnként milyen őrületes bakikat vét!
      Amikor megvettem az MZ-t, elsőként lekaptam a karburátort. Majd gondoltam egy ronggyal betömöm a szívónyílást, hogy addig se menjen bele por, homok. Viszont a gép sebességben volt, ahogy lelöktem sztenderről, hogy a helyére toljam, fordult egyet a főtengely, a rongy végét úgy beszívta és beharapta a dugattyú, hogy szedhettem lefelé miatta a hengert!
      Pedig eszem ágában nem lett volna megbontani a motort, mert elég erős, jó kompresszióval...
      Ilyen bakik révén is mindig tanul az ember
      Lemezjáték, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Dongos! Ne sértődj meg, de jót bazsalyogtam a sztoridon. Annyira abszurd helyzet, hogy eszembe se jutott volna, hogy ez is megtörténhet.
        sepy, dongos78 és CZsolti kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Kedves Sepy, Dongós!

          Hétfő reggel általában nem valami rózsás a kedvem, de a sztorijaitok megnevettettek. Sok bosszúság éri az embert szerelés közben, amin a végén jót mosolyog.

          Sepy, nagyon örülök, hogy beindult a gép és mentél is vele. Ezek szerint az elektromossággal is megküzdöttél. Gratula.

          Dongós, amint látom téged is ugyanaz a cipő szorít, mint engem. Én is egy kis tatarozást akartam, a vége "robbantott ábra szerinti állapot" lett. A blokkom még ugyan egyben van, de nem szeretném az ördögöt a falra festeni. A rongyokkal pedig vigyázok.

          Üdvözlettel: CZsolti
          sinter, Trophyman és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Trophyman eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Dongos! Ne sértődj meg, de jót bazsalyogtam a sztoridon. Annyira abszurd helyzet, hogy eszembe se jutott volna, hogy ez is megtörténhet.
            Dehogy sértődöm meg! Annyira banális hiba, és annyira fogtam a fejemet miatta, hogy hogy tudtam ilyen hülyeséggel így megszivatni magamat!!! Utólag már én is csak röhögök magamon.... és odafigyelek, hogy mivel, hogyan...

            Komment


              #7
              Akkor a hétfő reggeli hangulat fokozásához elmeséljem az esetemet a simson roller gyújtással?
              Az Istennek nem akart szikrát adni! Cseréltem gyertyát... nem jó. Cseréltem gyertyapipát,... nem jó. Leszedtem a lendkereket, nézegettem a gyújtótekercset, megszakítót, nem találtam semmi gondot... Már készültem megőrülni, mikor felnéztem a kormányra: GYÚJTÁSKULCS OFF állásban!!!!!!!!!!!
              Mentségemre szóljon, hogy ez még igencsak kezdő, kiscsirke koromban történt...
              De valahogy ilyenek révén megtanulja az ember, hogy mit hol kell kezdeni, nem a közepe felől kezdjük enni a palacsintát.

              Komment


                #8
                ...Itt pedig mások tapasztalataiból is tanulok. Pl. Sepy esetével kapcsolatban, eszembe nem jutott volna, hogy egy frissen fúrt, passzentos motor nem szív rendesen, és kell neki az olaj...

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A blokkom még ugyan egyben van, de nem szeretném az ördögöt a falra festeni.
                  Egyelőre én sem voltam hajlandó szétszedni a blokkot. Jól működik, erős... Különben is, az egyéb részei most adnak egy pár hétre való munkát. Aztán persze ki tudja hol lesz megállás...

                  Komment


                    #10
                    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Végül üzemanygba való olajat priccentettem a hengerbe és volt puff.
                    Én is pont így jártam tavaly tavasszal, mikor a 353-asom indítottam. Nekem plusz ált a blokk kb 3-4 hónapot mire a vázban indítva lett. Hiába raktam össze bő olajjal anno, ez sajnos egy idő után lassan lecsorog. Én 1ccm olajat öntöttem be és utána szépen helyreállt a rend.

                    Komment


                      #11
                      Én 15-16 éves koromban jártam úgy a Schwalbémmal, hogy induláskor tökéletes volt minden, néhány 10 méter után elkezdett hörbölni, majd leállt. Gyertya ki, tökéletes szikra. Gyertya vissza, indítás, motor indul, majd néhány 10 méter után megáll és minden kezdődik elölről. Bánatomban elővettem a kezelési könyvet és kb 25-dik hibaként fel volt sorolva, hogy a tanksapka légzője eldugult. Megnéztem, nem volt teljesen eldugulva, lassan engedte be a levegőt, mire a gyertyát kicseréltem már jutott némi benzin a karburátorba és indult a motor. Többször a probléma nem fordult elő... :-)

                      Komment


                        #12
                        egy kis segítséget szeretnék kérni, ma indítottam először a Pannóniám, de nem nagyon sikerült jól a dolog

                        2 külön dolog van, az első, összerakás közben kiderült nincs szikra, kondit cseréltem (vagyis egy másikat is bekötöttem a 2es kivezetésre), ekkor volt szikra, de mintha nem minden fordulatnál lenne meg, ami ma végleg el is múlt..- emlékezetem hogy a 2es kivezetés szürke vezetékét kihuzom a csatiból, akkor kikerülhető a gyújtáskapcsoló, s lett remek szikra, ezek szerint rossz a gyújtáskapcsolóm??

                        másik dolog, hosszas rugdosás, hengerbe olaj és kis keverék priccentés után a fenti lépések után beindult, de nagyon nagy füsttel és pörgött egyre nagyobb fordulatra, gázra nem reagált, szivatót ha ráhúztam, akkor fuldoklott a benzinben s csökkent a fordulat, de mintha valahonnan plusz benzint kapna, lehet a rugdosások miatt a forgattyús házban felgyűlt a cucc?? vagy valami nagyobb a baj?

                        nagyon nem volt egészséges a nyers motor felpörgése, miközben dűlt belőle a fehér füst.. hol lehet a hiba?

                        köszönöm

                        Komment


                          #13
                          ezek szerint rossz a gyújtáskapcsolóm??
                          Megeshet - bár maga a gyújtást letestelő része roppant egyszerű. Ha van kéznél egy multiméter, azzal a "2" vezeték és tetszőleges testpont között tudsz mérni: kulcs nélkül vezetnie kell, kulcsot bedugva szakadásnak kell lennie. Érdemes rá is pillantanod a kapcsoló aljára, belógó vezetékvéget, fémforgácsot, ilyesmiket keresve szemmel.

                          másik dolog, hosszas rugdosás, hengerbe olaj és kis keverék priccentés után a fenti lépések után beindult, de nagyon nagy füsttel és pörgött egyre nagyobb fordulatra, gázra nem reagált, szivatót ha ráhúztam, akkor fuldoklott a benzinben s csökkent a fordulat, de mintha valahonnan plusz benzint kapna, lehet a rugdosások miatt a forgattyús házban felgyűlt a cucc?? vagy valami nagyobb a baj?
                          Megállíthatatlanul pörgött? Tehát semmire nem reagál, a fordulatszám meg csak nő?
                          Ez tipikusan elősűrítőtér-tömítetlenségnek tűnik: a forgattyúsházad vagy valamelyik szimmeringed átereszti a levegőt (ha a váltóoldali, akkor az olajat is, az megmagyarázhatja a sok füstöt). Tehát a levegő sok, aztán a bespriccelt többletbenzinnel sikerült olyan keveréket elérni, hogy ennek ellenére be tudjon indulni. Aztán ilyenkor addig pörög, amíg van benzin, mert ugye levegőhöz szabadon (szabályozhatatlanul, tehát nem a karburátor tolattyúja által változtatható keresztmetszeten keresztül) jut.
                          Ha a gyújtás nélküli motornál ráteszed a tenyeredet a karbi szájára és lenyomod a berúgót, akkor mennyire érzed a szívóhatást? Ez persze lehet csalós, én nyomás alá szoktam helyezni összerakás után a forgattyúsházat, esetleg szappanos vízzel próbálgatva ereszt-e valahol. Jó kis faluvégi megoldás, de eddig sikerrel alkalmaztam. Már tizenévesen is, mert az első Simson-összerakásnál én is megöltem egy szimmeringet, amit azonnal cserélni is kellett.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ez tipikusan elősűrítőtér-tömítetlenségnek tűnik: a forgattyúsházad vagy valamelyik szimmeringed átereszti a levegőt
                            Nekem az a bajom a Pannóniámmal, hogy főleg megállás előtt meleg motornál nem akar leesni a fordulat, ahogy pici gázt adok majd visszaveszem a fordulat egyre feljebb kúszik.
                            A gyujtas oldali szimmering újra lett cserélve, de a primer oldali a régi évtizedes. Azonban füstöt nem okád...

                            Hogy lehet kicserélni blokk széthúzás nélkül a primer oldali szimmeringet, ha ez a baja?

                            Komment


                              #15
                              Szerintem egyértelműen falsol a gép ! A fals-levegő bejutásának a helyét lokalizálni féktisztító spray segítségével tudod . (ahol változik az alapjárat ha ráfujod pl tömítések szimeringek..., ott van valószínűleg a hiba)
                              Ne csak kizárólag a szimeringre gondolj , lehet hogy más tömítetlenségi hiba okozza a gondot !
                              Pl : - karburátor flajsni hengernél elhúzódott
                              - karb. flajsni a porlasztó csatlakozásnál deformált
                              - blokkfél tömítés (kicsi rá az esély , de már láttam olyat , mert kimaradt a blokkbefogó csavar furatainál elől a t. papír , ergo- deformálódott a blokkfél...)
                              - hengerfej tömítésnél (furcsa , de a gyertyánál is lehet , ha rossz a menet vagy javított)
                              - hengertalp tömítésnél
                              - és persze a szimeringeknél
                              - esetleg a korai tipusok leengedő csavar tömítésénél

                              Egyébként szakszerűen (!) javítani a főtengely szimeringet, - a bal oldalon - csak teljes szétbontással lehet !
                              A primer oldali szimering ,a két bal oldali főtengelycsapágy között helyezkedik el , mégpedig külön alu. házban amit kivenni széthúzás nélkül nem lehet . Lehet ügyeskedni , csapágy kihúzatót csináltatni , ami a kosár roncsolása után a horonyba befeküdve ki tudja esetleg húzni a külső csapágyat , azután a szimering-házat szétfaragva un. "teli szimeringet" beépíteni , ezek után egy új c3-a csapágyat (azért c3-as hogy a mellette levő , már megnövekedett futási hézagú csapágy terheit ne az új kis hézagú csapágy viselje , bár a "piros könyv tudtommal nem ír c3-at )vissza kinlódni , aztán reménykedni hogy a hézagolás is megfelelő lesz ...
                              Szerintem ne így csináld , hanem bontsd szét , így a többi tömítésre , hézagolásra , derékszögelésre , henger AHP - helyzetére is figyelni tudsz , nem utolsó sorban nagyobb lesz a sikerélmény ...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 12, 22:52.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X