Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kilométeróra javítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A sebességeltérést okozhatja más méretü külsőgumi,kerékméret,és a meghajófogaskerék fogszáma.
    A felni gyári. De a külső nagyobb és 16 fogas kis lánckerék van rajta.
    A héten átnézem a kilométerórát. Aztán hátha jutok valamire mielőtt megunom és csinálok egy digitálisat rá...


    Egyébként megcseréltem az órában a kis fogaskerekeket. Működik is szépen, de a számláló mindig 2 szám között áll meg. Minden számnál. Mit rontottam el?

    Komment


      #47
      Két foghoz egy szám jár lehet arrébb kell tenned egyel,sajnos nem vagyok guru,csak türelmes,szét össze amig nem sikerül, és midig próbálom kitalálni,még mi baja lehet.
      Valamelyik oldalon le van irva hogyan lehet beállitani furógéphajtással az órát.
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2013 jún. 11, 20:21.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #48
        Pont a mai napon műtöttem a km-órát, átzsíroztam, s sokat javított a kilengő életmódján. Lánckerék csere alkalmával jól megzsíroztam a hajtást is, s attól is jobb lett.
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Pont a mai napon műtöttem a km-órát, átzsíroztam, s sokat javított a kilengő életmódján. Lánckerék csere alkalmával jól megzsíroztam a hajtást is, s attól is jobb lett.
          A spirába és a kihajtásba én raktam legalább 5ml olaja. Tehát azoknak a kenésével kétlem hogy gond lenne.
          Te az óraművet is szétszedted?

          Komment


            #50
            Nem bántottam, eddig jól működött. Nálam az ügyes előző gazda a távolsági visszajelzőt beleépítette a számlap tetejébe, nem mondom jó ötlet, meg nem is csúnya, s ezt kellett javítani, plusz a km háttérvilágítást.

            ps: Simsonnál már szedtem szét (próbáltam) km órát, 90%ba nem sikerült, így ezt rábízom a szakemberre.

            Komment


              #51
              Ma egy háromnegyed órát szórakoztam a kilométeróra megfelelő előfeszítésének beállításával. De akárhogy állítgattam mindig csak egy tartományban maradt pontos. Végül 120-nál tettem rá a mutatót. Ekkora előfeszítéssel 40 és 45-öt pontosan méri. A felett nem. És 20km/h-ig meg se mozdul...
              Szóval kezdem feladni ezt a dolgot.
              Ha szétszedem az óraművet azzal okozhatok nagyobb kárt?

              Komment


                #52
                Miért,vésővel akarod szétszedni?
                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ha szétszedem az óraművet azzal okozhatok nagyobb kárt?
                Ez a türelemről szól,ha nem birod cérnával csinálj mást,és utána folytasd.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #53
                  mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ez a türelemről szól,ha nem birod cérnával csinálj mást,és utána folytasd.
                  De az előfeszítés állítgatása ezen már nem segít. Itt már más gond van.

                  De akkor megnézem az óraszerkezetet. Annak a javításához/állításához esetleg valami segítség vagy tanács?
                  Közben szétszedtem rendesen. Azt hittem hogy valami óraszerkezet van benne, de mágneses. Tehát ott állítani nemigen tudok rajta...
                  Egyre esélyesebb hogy hagyom az egészet a fenébe Az egyetlen érv a gyári óra mellett hogy jól néz ki. De egy digitális sokkal többet tudna és pontosabb is lenne.

                  A kilométer számláló a mateapu által küldött alkatrészeknek köszönhetően már működik. Bár azt nem tudom hogy mennyire pontos.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 jún. 15, 15:22.

                  Komment


                    #54
                    Sikerült szétszednem az órát elég könnyen. A számlapot szeretném leszerelni, de ugye először a mutatót kell leszednem. Csinált már valaki ilyet? Láttam már valahol, hogy érdemes csinálni hozzá egy lehúzó szerszámot.
                    Kézzel próbálkoztam, de meg se moccant a mutató.

                    Komment


                      #55
                      A számlapot szeretném leszerelni, de ugye először a mutatót kell leszednem. Csinált már valaki ilyet?
                      Szerintem itt lesz válasz a kérdésedre:

                      http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...-javitasa-367/

                      Majd megkérjük a moderátorokat, hogy ezt a két hozzászólást is dobják át oda.

                      Mindenesetre: a Pancsi km órájának "bele" nem túl bonyolult, csak szakszerűnek kell lenni a javításával. Amire nagyon kell vigyázni, az a spirálrugó. Ha csak megnyomod már nem fog pontosan mutatni, így arra érdemes vigyázni.
                      A spiáter, amiből a ház, a hajtás részeit tartó "fülek", a számlálót-rugót-számlapot tartó egység van néha meglepően könnyen porlad-törik. És a számlap csavarjaira is érdemes odafigyelni: puhák és M2-es menet van rajtuk. Már ha elgurul is nehéz megtalálni, hát még pótolni (ha nincs bontásra ítélt másik óra kéznél...).
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #56
                        Teljesen kiment a fejemből ,hogy már nagyon nem ebbe a topikba tartozik a problémám. Ezért elnézést kérek ,hogy rossz helyen tettem fel a kérdésem!


                        Egyébként az óra többi része hibátlannak tűnik. Nem látok rajta se repedést, se semmi rendellenest. Úgyhogy csak a fehérítéssel meg a mutató leszedésével kell megküzdenem
                        kollarg kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          a fehérítéssel meg a mutató leszedésével kell megküzdenem
                          A mutató leszedésére biztosan van itt leírás a lehúzóról. Tulajdonképpen nem egy bonyolult vagy anyagigényes dolog. Ha van kéznél kisebb átmérőjű, de nagyobb falvastagságú cső, akkor abból is lehet csinálni szimplán menetfúrással.
                          A "tű" a nehezebb ügy, mert olyan kicsinek kell lennie, hogy a mutató közepén lévő furaton átmenjen. Akkora átmérőre meg egy M4 csavart ha le is köszörülsz (esztergálsz órásesztergán vagy ilyesmi), akkor is ki fog hajolni, úgyhogy azzal többet kell molyolni.

                          A fehérítésről is volt szó valahol, talán éppen itt (csak lusta vagyok sokat visszaolvasni): a hidrogén-peroxid oldata (hyperol sebfertőtlenítő szer miatt lehet ismerős a név, amit vízben feloldandó tablettaként árulnak) és UV segítségével állítólag ki lehet fehéríteni, mint a zongorabillentyűket. Én megpróbáltam, de akkor éppen nem tűzött a nap, a várt eredmény elmaradt és azóta se próbáltam újra.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #58
                            Valaki próbálkozott már a km óra számlapjának újra festésével? Tapasztalat esetleg, hogy mivel lehetne gyárihoz hasonlót készíteni? Kis ecsettel és akril feketével próbálkoztam, de nem az igazi.Click image for larger version

Name:	P1110509.jpg
Views:	2
Size:	189.4 KB
ID:	143562
                            A nagyobbik repedést, hogyan lehetne kijavítani úgy, hogy kevésbé látszódjon? Pancser voltam és megütöttem a számlapot és tovább repedt a repedés a csavarnál végül annyira, hogy a külsejéig végig futott a repedés később.

                            Komment


                              #59
                              A festést olyan alkoholos filccel csináld, mint a sorkiemelő. Feketében is lehet kapni. Azzal szépen meg lehet csinálni. A számokon szépen végighúzod és kész. Kicsit pepecs munka, de szép.

                              Komment


                                #60
                                Lakkfilctollal is szokták utána érdeklődtem. Az alkoholos filccel műanyagra az a tapasztalatom ,hogy nem az a sötét fekete színű marad hanem inkább sötét lilás. Bár egy új számlap mellett döntöttem, de a régit mindenképp jó állapotban akarom elraktározni.
                                CZsolti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X