Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Ez bizony!
megpróbáltam én már imádkozni is , meg találkozott láng úrral és samu bácsival is...sokszor... de annyit ért neki mint a falrahányt borsó. Pedig a kedvéért a biztosító csavart is megfúrtam még az indokoltnál 1 mérettel nagyobb fúróval is. A másikból sokkal kisebb ütések hatására is jött a cső kifelé. Viszont azt már szét is vágtam a kónusz könnyebb leszedése érdekében
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 okt. 10, 13:16.
Gázolajos áztatás, melegítés semmi nem használt? Kellene csinálni egy ilyen célszerszámot hozzá:
Elnézést a Móricka rajzért. Az elvem a középső cső az amin neked rossz a menet a másik kettő pedig a találkozási résznél menetelt lenne és ahogy hajtod szét ez húzná ki neked a kormánycsövet, persze ehhez még egy dolog megoldandó hogy a kisebbik átmérőjű segéd cső vége meg tudjon akadni hogy húzó erőt tudjon kifejteni.
Értem én az elvét. Lehet hogy ez a megoldás megtámogatva az eddigi eszközeimmel (melegítés+samu) már hatásos lenne. De akkor megint ott vagyok ahol a part szakad, ugyanis -mint írtam vala- már nem leend pótcsövem mert széjjelhasítottam vala
A hét végén nekiesek a menetnek mindenféle eszközökkel, köszörűvel, reszelőkkel, aztán meglátom mennyire kell kétségbe esnem, vagy mennyire nem.
Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 okt. 10, 13:31.
Többet érne mint az a megszakadt menetű rozsdás valami
Azért nem olyan rossz a helyzet. Az általam, és odinhem által csatolt képek csak szemléltetés kedvéért kerültek feltöltésre, nem a szóban forgó alkatrészről készültek.
Szerencsére nem elnyalt, szakadt a menet, és szerencsére nem rozsdás. Csak a felső 1 menet van rányomódva, ráütve helyenként a következő menetre, illetve a menet felső végén kicsit nagyobb a külső átmérő az ütések (vagy feszegetések?) következtében. Ha sikerül a makrószellemet megidézni a fényképezőmben, csinálok képeket...
Végső esetben, ha minden kötél szakad, talán ezt érdemes megkérdezni: itt van egy "csontváz" bontja is, és talán el is postázza....csak szólj neki nehogy flexel szedje le az elejét.....
Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2014 okt. 10, 15:05.
Ó, vele már próbáltam üzletelni, kérdeztem tőle, majd valamiért elállt az üzlettől, és azt mondta, már elvitték egyben.
Persze... pedig nem alkudtam, fogalmam nincs mi szerint válogat a vevők között Vagy nem akart szerelni a kedvemért?
De ha tényleg nem jutok előre, elkezdek donor után nézni. Párszor már úgyis jól jött volna...
A fűtés szerelő nem tud segíteni,mert nem metrikus menetet használ,hanem witworth menetet.
Ráadásul whitworth csőmenetet használ. Még csak nem is normál whitworth menetet.
De ha metrikus menet lenne akkor se lenne jó akármilyen (főleg a normál készletben lévő) menetmetszőm mert a menet emelkedése itt jóval sűrűbb.
Na kérem, hétvégén rendbe tettem a menetet
Joker által leírt módszerrel szép egyenletesen körbeköszörültem. Már akkor tetszett az eredmény. Az apró sorjákat tűreszelővel igazítottam. Tolómérővel ellenőriztem, mindenütt hajszálpontosan ugyanaz volt a méret, 32mm. Alaposan szemrevételeztem, a menetek mindenütt épek egészségesek. Majd fogtam mindkét anyát, azokat is alaposan megvizsgáltam, azok is rendben. Gondoltam, jöhet a főpróba. Nos, egyik anyát sem lehetett rákapatni a menetre, mintha egy mérettel kisebb csavart akarnék ráhajtani. Pedig nem kisebb! AZ VALÓ RÁ. Majd lenyugtattam magam, gondoltam másodjára sikerülni fog. Ismét körbeköszörültem, megint szép egyenletes lett, kevés sorjával, amit ismét eltávolítottam. Az eredmény ugyanaz Majd "JÓL VAN ROHADJ MEG, TE AKARTAD" felkiáltással a csőről leköszörültem az egész menetet, rommá köszörültem a csövet, a tetejére ráhelyeztem azt a rohadt anyát, és egy böszme kalapáccsal rásegítettem és torzóvá kalapáltam azt az ocsmány német kitalálmányt!
Ez volt az a pont, ami betette a kiskaput, egy időre elegem lett ebből a nyomorult motorból. Az azért kicsit sok, hogy minden egyes alátéttel, csavarral hetekig kell kínlódni, és még akkor sem jó. És hosszú hetek alatt gyakorlatilag sehova nem jutottam vele. Majd később, ha nem kap el a gyomorgörcs amikor ránézek, eldöntöm hogy eladom bontott motorként és veszek egy igazi motort, vagy összeszorított fogakkal belecsapok ismét. Szóval ez van, áttérek egy időre a bicikli projektre...
Ezért is akartam szépen és jól megcsinálni. A kormány és futómű esetében pedig különösen irtózom az utólagos heggesztéses, toldásos, stb. megoldásoktól. Ha a motor megáll, hát megáll. Ha a porlasztó eldugul, hát eldugul. Ha leszakad a kipufogó, akkor leszakad. De ha egy kormánycső, tengely, felfüggesztés törik, annak ritkán szép a vége. Mindegy is, ennek valamiért így kellett lennie...
Hetekig hajkurásztam ezt az alkatrészt, további egész napokat vett el a rendbetétele. Most kezdhetném előről. De nem kezdem egyelőre. Belefáradtam az egy helyben toporgásba, az eladók tétovázásába, stb.
Mindegy, vagy megint erőt veszek és folytatom, vagy beruházok egy használható, normális, 4T 125-ösbe. Ez most nyitott kérdés...
Most már kiveheted a csövet (ahogyan tudod) a méretezés végett és esztergályos csinál másikat amit beszerelsz és haladsz tovább. Ennyi szívás után már vétek lenne abbahagyni...
esetleg ez donornak? http://veteranapro.hu/szolo-motorker...-mz-trophy-125
Utoljára szerkesztve a következő által: OdinHEM; 2014 okt. 13, 11:00.
Ez volt az a pont, ami betette a kiskaput, egy időre elegem lett ebből a nyomorult motorból. Az azért kicsit sok, hogy minden egyes alátéttel, csavarral hetekig kell kínlódni, és még akkor sem jó.
Nagyon megértelek, ami nem kézzel fogható segítség, de azért mégis...
Én a főtengely, és a kihajtó tengely ékeivel (tudom, íves retesz...) voltam majdnem így a T1-el. De most már kifúrt és menetelt éket rakok bele, és nincs többé órákig tartó meddő küzdelem, harc az elemekkel...
Komment