Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csapágyszerelés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csapágyszerelés

    Hali...Kissé tanácstalan vagyok...megvettem az új csapágyakat, viszont némelyik csapágyhelyen/helyben ezek lógnak,igy semmiféleképpen sem szeretném beszerelni őket...(persze a csapágyak sima széria csapágyak a középkategóriából nem c3-asok, váltóba lesz oda jó a sima is )valaki próbálkozott már ezekkel a csapágyragasztókkal? Mi a tapasztalat vele? Használható tengelyen/ furatban is? Későbbi alkalommal vajon ezek bonthatók-e? Vagy marad a felhegesztés vagy fémfelszórás/köszörülés?
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    #2
    További kérdések merültek fel...létezik az, hogy az összerakott váltó olyan szinten szorul(beragasztott csapágyakkal tengelyen/csapágyházban, hogy csak a kardánkeresztnél izomból lehet hajtani 1-2 és rükverc fokozatban?( a kardánvilla szerintem most van a helyén, mert felújítás előtt már az alumíniumot dörzsölte) Üresben is érezhetően húzósan forog...szét kéne szednem megint? O.O nem hallok semmi rendellenes zajt(talán egyesben igen...de az talán a kopottabb fogkeréktől van. Vagy tudjam be az új csapágyaknak/szimeringeknek? A fúrógépem meghalt járatás közben :S
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Csapágyragasztóval olyan csapágyak szerelhetők eredményesen amelyek illesztése átment lazába. Akár csapon akár furatban. Lényeg hgy jól zsírtalanítsd a felületeket , mielőtt szereled. Szétszerelni simán lehet, ha nagyon fogna, akkor melegítéssel elenged a ragasztó. Többször alkalmaztam már. A pontozásnál jóval kulturáltabb megoldás. Nézd meg azonban milyet használsz , különböző szilárdságú ragasztók kaphatók.
      C3 : ha ragasztod a csapágyat, akkor oda simán teheted a normál hézagút, nem kell C3-as.
      A ragasztástól nem szorulhat.
      sepy és wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Azért ez nem ilyen egyszerű ! Vannak vékony és vastag ragasztók .Attól függ az alkalmazásuk, hogy mekkora a kottyanás. De a vastag ragasztó sem ajánlatos 0.1 mm-es kopásnál nagyobb hézaghoz. Csapon 0.1 tized már akkora lógást idéz elő, mint az a bizonyos gatyesz a tehénkén. Az sem mindegy hogy milyen jellegű a csapágyfészek kopása. Azonos irányú terhelésnél gyakran tojás formájú kopás jön létre. Ebben az esetben jó eredményt csak perselyezéssel érhetünk el. Tengelynél pedig akár "keresztbe" is fordulhat a csapágyad. Ha ráadásul egy nagy futáspontosságú csapágyat használsz hozzá, akkor minden további nélkül szorulhat a váltó. ( vagy éppen ami ) Vigyázni kell arra is, hogy a ragasztó ne folyhasson bele a csapágyba. Gyakori hiba, hogy zsírtalanítás után a túlzott ragasztó belemegy a csapágyba. Mosni csak a ragasztandó peremet célszerű, és legyen zsír a csapágyba, hogy a ragasztó ne tudja megfogni a golyókat. Ebben az esetben is szorulhat. Azért van itt buktató bőven !
        Lemezjáték, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Persze igazad van, pont azért irtam azt, hogy "átment lazába" .Ok pongyola megfogalmazás , de pont azt akartam ezzel mondani hogy egy totál kiverődött csapágyházat már más módon illik javítani. A Loctite általában 0,1 mm hézagig ajánlja a ragasztóit. Van persze olyan is ami az adatlap szerint 0,5 mm ig alkalmazható de egy annyira kiverődött házat már nem ragasztanék.
          Arra meg nem is gondoltam hogy valaki a csapágyat is összeragasztja. Az már egyértelmű szerelési hiba, szakszerű munka esetén a ragasztástól nem szorulhat meg.
          Lemezjáték, sepy és wsievers kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszönöm! Loctite 603 typusú ragasztót használtam, 1 tizedig ajánlotta a gyártó katalógusa...a lógás nem volt nagy, csak annyi, hogy a ház kocogtatásától kicsúszott a helyéről félig kb...inkább megelőzési céllal használtam, mindig bennehagyom a csapágyban a zsirt(jól jön az bejáratáskor), nem szoktam kimosni...simán tiszta benzines ronggyal zsírtalanítottam többszöri áttörléssel.Egész jól megfogta, nem jött ki utána...legveszélyesebb az egyik tengely volt, oda simán kézzel rá tudtam tolni a csapágyat, de utána az is jó lett...Az egyik csapágyat valamikor valaki keresztben tette be, az látszott az egyik csapágyházon azt kipolíroztam, de oda pont nem kellett a ragasztó, mert az tökéletesen illeszkedett...a csapágyba pedig nem ment ragasztó, az ilyen cuccokat mindíg érzéssel használom....C3 csapágyat csak főtengelynél alkalmazok, a Jawanál mindíg bevált a váltónál a normál(azt viszont nem tudom hogy a muszkák tudnak-e vonalban fúrni XD)...sőt a kétsoros lánckerékkivezető csapágy csak normálban kapható a környéken...az eredeti csapágyak pedig szörnyű állapotban voltak, én még nem láttam ilyet, majd kiesett a belső gyűrű a csapágyból, annyira lógott :S
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X