Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gépek , szerszámok javítása ....

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Se nem tudományos, se nem MZ, de én pl. csak annyit járattam "alapjáraton", amíg a legdurvább egyenetlenségek lekoptak a gyűrűk és a henger között és már nem lassították a fordulatszámot.

    Komment


      #62
      apacsavo
      Ha Igen akkor miért nem?...vagy ha nem akkor miért csinálom?
      Én nem látom ennek értelmét. Egy nyers motorral is nyugodtan el lehet indulni, ha a kezdeti kicsit sűrűbb olaj van benne (1:50 helyett 1.33), és egy személlyel, nem terhelve domb menetekkel, időnként megállva, és ellenőrizve a melegedését menni vele. Az első néhány száz km-en a max. fordulatszám 70 %-a fölé nem céeszerű vele menni.

      Ennyi elég szerintem, az MZ-könyv sem mond szigorúbbat.

      Az alapjáraton járatás szerintem fölösleges, és hosszadalmas is, mivel az üzemi fordulatnál jóval alacsonyabb fordulaton sokkal több idő kell ugyanannyi dugattyú mozgáshoz.

      Komment


        #63
        apacsavo
        Ha Igen akkor miért nem?...vagy ha nem akkor miért csinálom?
        Egy dologra jó,mivel nem szakműhelyben lett szerelve,néhány apró hiba még könnyen korrigálható szivárgás stb.

        Egyébként jobbnak tartom:az utazással járó bejáratást ott a hűtés is megfelelőbb.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #64
          ellenőrizve a melegedését menni vele.
          A melegedést hogy ellenőrizzem!Amíg bírja a kezem?Vagy meddig?Régen azt mondták hogy ha rá köpünk ne sisteregjen!Nem valami korszerű!Gondolom ez már őskövületi módszer!Meg amúgy is még az ,,átkosból"való!

          Komment


            #65
            Én bizony köpködni szoktam ha gyanús...
            (Biztos vannak digitális kütyük mérni, nekem annyi modern érzékem van hozzá, hogy csak egy bit-nyit köpök oda, nehogy megrozsdáljon...) Ja bocs, az enyém vashengeres, az MZ meg alumínium, annál ez nem gond...)

            Ugye az sem mindegy, hová célzunk, ill. az, hogy hová találunk...
            A hengerfej jó célpont, és hátul melegebb is tud lenni. A sistergés szerintem még nem gond, mert mehet az száz fok fölé, sőt...Ha szinte azonnal, mondjuk, egy-két másodpercen belül eltűnik a dolog, akkor bizony forró...

            A bejáratás a lényeg, és ez alatt nem szabad eddig engedni, hogy pillantok alatt elsistergjen. Bejáratás után nekem egyik MZ-met sem kellett nézegetnem (volt egy TS 150, Egy ETZ 250, meg egy TS 125), lehetett velük menni, melegedés-besülés gondjaim soha nem voltak.

            A Pannóniámmal pont egy hete húzattam 80-al néhány km-es szakaszokban, közben visszaengedve, és egy sunyi, alig észrevehető emelkedőn megszorult. Kuplung azonnal be, hagytam kifutni, tíz perc pihenő, aztán mentem vele haza.
            Pedig komolyan mondom, kérte a gázt!!!
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 aug. 18, 20:06.

            Komment


              #66
              egy helyben az udvar közepén alapjáraton járatni?
              Én ezt csak turbóhűtéses motorral játszanám. (pl. régi schwalbe, star)
              ... vagy ráállítod a hengerre a Csajka porszívó fúvó oldalát
              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 aug. 18, 20:22.

              Komment


                #67
                A Pannóniámmal pont egy hete húzattam 80-al néhány km-es szakaszokban, közben visszaengedve, és egy sunyi, alig észrevehető emelkedőn megszorult.
                Hát már jól elkanyarodtunk a témától, de csináljuk azért tovább!
                Ne elégedj meg ennyivel! Ez kevés még a Pannóniától is. Az én órám annyit csal (de ezt már talán többször is leírtam), hogy főúton legalább 95-re állok be, mert az autóké akkor pont 90-et mutat. Ezt már saját autókkal többször leteszteltük.
                Mégis van hogy egy kamion lassan utolér ha épp sietős neki és bár szerintem valódi 80 fölött sehol nem menetne, jön valós 90-nel az én valós 85-ömmel szemben. Ilyenkor beáll ugye jó közel az ember seggébe, mert előzni már lassan menne és általában a forgalom is elég nagy ahhoz hogy ne kezdjen bele. Na mindegy, nem kifejezetten megnyugtató ilyenkor a kép a tükörben, úgyhogy óra szerint 100 vagy picit fölé kell átállni.
                Lényeg a lényeg, a valós 90-100-as sebességet biztonsággal tudnia kell adott helyzetben egy adott távon. Valahogy így tudnám meghatározni a Pannónia joggal elvárható határait.

                Komment


                  #68
                  Az alapjáraton "járatást" én sem ajánlom....inkább egy kicsit dúsabb keveréket adva, az úton. Mátéapu mondta meg a frankót....éri a menetszél....ami a kétüteműnél nem hátrány.

                  Komment


                    #69
                    170°C-t a Pannónia(2 ragadás és ezek után méretre reszelés után) nemhogy nem szereti, hanem az az üzemi hőmérséklet kb.
                    Igaz hogy csörög meg zörög, de a 90-es tempó nem gond.

                    Köpködni nem szoktam, Egyszer próbáltam vízzel miután a szokásosnál kicsit jobban meghúzattam. Hát a víz kb el se ért a hengerig, máris elpárolgott

                    Régen, még a ragadások előtt 150°C körül érezte jól magát.

                    Komment


                      #70
                      pont mostanában gondoltam arra, milyen jó lenne menetközben látni a henger hőmérsékletét, valami ilyesmit a henger/hengerfej találkozásához rögzíteni pl.

                      Multi function Digital LCD Display Timer Cooking Kitchen BBQ Probe Meat Food Thermometer Dropshipping 22-in Temperature Gauges from Home & Garden on Aliexpress.com | Alibaba Group

                      Komment


                        #71
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        ... gondoltam , meglovaglom ezt a sutu lázat . Van egy nagyon maszív kis szépen rendberakott - derékszog , párhuzam , átmart , új edzett sima pofás , 80 mm es satum . Műszerészeti vagy akármilyen célra . Azért nem mondtam eddig , mert kicsi . Már azokhoz mérve , mint amikről szó volt . Ha valakit érdekel megkereshet . Hirdetve máshol nincs - a boltomban kiraktam a kirakatba . Dekoráció -ha valaki iletéktelen kérdi

                        .........eladva .

                        Komment


                          #72
                          ...eladva .
                          Ez gyorsan ment.

                          Komment


                            #73
                            Nem itt --- a boltban

                            Komment


                              #74
                              Visszatérek pár gondolatra az általam sokat szidott Husquarna 236 c. láncfűrészemhez, amit többet szereltem, mint amennyit dolgoztam vele.
                              Utolsó hiba, hogy melegen ahogy meghúzom a gázt, lefullad. Gyertyacsere, porlasztó teljes takarítás.
                              Valamit javult, mert hidegen csinálta ugyanezt, ha bemelegedett, vette a fordulatot.

                              Közben szétesett munka közben a láncvezető csapágya, én pedig mondtam neki, hogy ezt a munkát akkor is befejezem (te rohad dög). Öröm volt nézni, ahogy hányja a szikrát és lóg a lánc. A végén már a lánc a szegecsekig mélyedt benne, de befejeztem a munkát.

                              Ma láncvezető csere, lánc csere, kuplungkosár és hajtó lánckerék csere, porlasztó membrán csere.
                              Megint fullad.

                              Viszont a szemétláda lebuktatta magát. Már múltkor gyanús volt, hogy a gyertyakép túl világos. Most meg 1:20 keverékkel járattam, attól a gyertyakép pár óra után őz barna volt (1:50 kell bele). Ezen felül nem tudtam beállítani az alapjáratot, mindig felpörgött. Ez a mocsok valahol falsot szív. Gyanús, hogy a szívótorok tömítés, mert láttam enyhe porosodást arra.


                              A nap fénypontja az volt, amikor az alkatrészboltban a fejét fogva közölte az eladó, hogy a Husqarna 236 egy igen selejt széria, utálják javítani, de azt állandóan kell nekik.

                              Komment


                                #75
                                Sokadjára Husquarna 236.
                                Szívótorok tömítés szilikonnal megerősítve, egy fokkal jobb lett a helyzet. Viszont teli gázra fullad. Úgy olvastam, hogy ilyenkor a porlasztón a két állítócsavarral kell játszani. Az egyik alacsony fordulaton állítja a levegő-benzin arányt, a másik magas fordulatom. Kérdésem annyi, hogy az ilyen membrános porlasztóknál ezek a csavarok a benzint szabályozzák, vagy a levegőt? Röviden merre kell csavarni, hogy dúsuljon?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X