Se nem tudományos, se nem MZ, de én pl. csak annyit járattam "alapjáraton", amíg a legdurvább egyenetlenségek lekoptak a gyűrűk és a henger között és már nem lassították a fordulatszámot.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Gépek , szerszámok javítása ....
Collapse
X
-
apacsavo
Ha Igen akkor miért nem?...vagy ha nem akkor miért csinálom?
Ennyi elég szerintem, az MZ-könyv sem mond szigorúbbat.
Az alapjáraton járatás szerintem fölösleges, és hosszadalmas is, mivel az üzemi fordulatnál jóval alacsonyabb fordulaton sokkal több idő kell ugyanannyi dugattyú mozgáshoz.
- 6 likes
Komment
-
apacsavo
Ha Igen akkor miért nem?...vagy ha nem akkor miért csinálom?
Egyébként jobbnak tartom:az utazással járó bejáratástott a hűtés is megfelelőbb.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 8 likes
Komment
-
Én bizony köpködni szoktam ha gyanús...
(Biztos vannak digitális kütyük mérni, nekem annyi modern érzékem van hozzá, hogy csak egy bit-nyit köpök oda, nehogy megrozsdáljon...) Ja bocs, az enyém vashengeres, az MZ meg alumínium, annál ez nem gond...)
Ugye az sem mindegy, hová célzunk, ill. az, hogy hová találunk...
A hengerfej jó célpont, és hátul melegebb is tud lenni. A sistergés szerintem még nem gond, mert mehet az száz fok fölé, sőt...Ha szinte azonnal, mondjuk, egy-két másodpercen belül eltűnik a dolog, akkor bizony forró...
A bejáratás a lényeg, és ez alatt nem szabad eddig engedni, hogy pillantok alatt elsistergjen. Bejáratás után nekem egyik MZ-met sem kellett nézegetnem (volt egy TS 150, Egy ETZ 250, meg egy TS 125), lehetett velük menni, melegedés-besülés gondjaim soha nem voltak.
A Pannóniámmal pont egy hete húzattam 80-al néhány km-es szakaszokban, közben visszaengedve, és egy sunyi, alig észrevehető emelkedőn megszorult. Kuplung azonnal be, hagytam kifutni, tíz perc pihenő, aztán mentem vele haza.
Pedig komolyan mondom, kérte a gázt!!!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 aug. 18, 20:06.
- 5 likes
Komment
-
A Pannóniámmal pont egy hete húzattam 80-al néhány km-es szakaszokban, közben visszaengedve, és egy sunyi, alig észrevehető emelkedőn megszorult.
Ne elégedj meg ennyivel! Ez kevés még a Pannóniától is. Az én órám annyit csal (de ezt már talán többször is leírtam), hogy főúton legalább 95-re állok be, mert az autóké akkor pont 90-et mutat. Ezt már saját autókkal többször leteszteltük.
Mégis van hogy egy kamion lassan utolér ha épp sietős neki és bár szerintem valódi 80 fölött sehol nem menetne, jön valós 90-nel az én valós 85-ömmel szemben. Ilyenkor beáll ugye jó közel az ember seggébe, mert előzni már lassan menne és általában a forgalom is elég nagy ahhoz hogy ne kezdjen bele. Na mindegy, nem kifejezetten megnyugtató ilyenkor a kép a tükörben, úgyhogy óra szerint 100 vagy picit fölé kell átállni.
Lényeg a lényeg, a valós 90-100-as sebességet biztonsággal tudnia kell adott helyzetben egy adott távon. Valahogy így tudnám meghatározni a Pannónia joggal elvárható határait.
- 4 likes
Komment
-
170°C-t a Pannónia(2 ragadás és ezek után méretre reszelés után) nemhogy nem szereti, hanem az az üzemi hőmérséklet kb.
Igaz hogy csörög meg zörög, de a 90-es tempó nem gond.
Köpködni nem szoktam, Egyszer próbáltam vízzel miután a szokásosnál kicsit jobban meghúzattam. Hát a víz kb el se ért a hengerig, máris elpárolgott
Régen, még a ragadások előtt 150°C körül érezte jól magát.
- 3 likes
Komment
-
pont mostanában gondoltam arra, milyen jó lenne menetközben látni a henger hőmérsékletét, valami ilyesmit a henger/hengerfej találkozásához rögzíteni pl.
Multi function Digital LCD Display Timer Cooking Kitchen BBQ Probe Meat Food Thermometer Dropshipping 22-in Temperature Gauges from Home & Garden on Aliexpress.com | Alibaba Group
- 3 likes
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése... gondoltam , meglovaglom ezt a sutu lázat . Van egy nagyon maszív kis szépen rendberakott - derékszog , párhuzam , átmart , új edzett sima pofás , 80 mm es satum . Műszerészeti vagy akármilyen célra . Azért nem mondtam eddig , mert kicsi . Már azokhoz mérve , mint amikről szó volt . Ha valakit érdekel megkereshet . Hirdetve máshol nincs - a boltomban kiraktam a kirakatba . Dekoráció -ha valaki iletéktelen kérdi
.........eladva .
Komment
-
Visszatérek pár gondolatra az általam sokat szidott Husquarna 236 c. láncfűrészemhez, amit többet szereltem, mint amennyit dolgoztam vele.
Utolsó hiba, hogy melegen ahogy meghúzom a gázt, lefullad. Gyertyacsere, porlasztó teljes takarítás.
Valamit javult, mert hidegen csinálta ugyanezt, ha bemelegedett, vette a fordulatot.
Közben szétesett munka közben a láncvezető csapágya, én pedig mondtam neki, hogy ezt a munkát akkor is befejezem (te rohad dög). Öröm volt nézni, ahogy hányja a szikrát és lóg a lánc. A végén már a lánc a szegecsekig mélyedt benne, de befejeztem a munkát.
Ma láncvezető csere, lánc csere, kuplungkosár és hajtó lánckerék csere, porlasztó membrán csere.
Megint fullad.
Viszont a szemétláda lebuktatta magát. Már múltkor gyanús volt, hogy a gyertyakép túl világos. Most meg 1:20 keverékkel járattam, attól a gyertyakép pár óra után őz barna volt (1:50 kell bele). Ezen felül nem tudtam beállítani az alapjáratot, mindig felpörgött. Ez a mocsok valahol falsot szív. Gyanús, hogy a szívótorok tömítés, mert láttam enyhe porosodást arra.
A nap fénypontja az volt, amikor az alkatrészboltban a fejét fogva közölte az eladó, hogy a Husqarna 236 egy igen selejt széria, utálják javítani, de azt állandóan kell nekik.
- 1 like
Komment
-
Sokadjára Husquarna 236.
Szívótorok tömítés szilikonnal megerősítve, egy fokkal jobb lett a helyzet. Viszont teli gázra fullad. Úgy olvastam, hogy ilyenkor a porlasztón a két állítócsavarral kell játszani. Az egyik alacsony fordulaton állítja a levegő-benzin arányt, a másik magas fordulatom. Kérdésem annyi, hogy az ilyen membrános porlasztóknál ezek a csavarok a benzint szabályozzák, vagy a levegőt? Röviden merre kell csavarni, hogy dúsuljon?
Komment
Komment