Sok helyen volt már róla szó, csak összefoglaló témája nincs. Nem egy eget rengető projekt, de elég hasznos lehet.
Nem szeretek láncot kenni a túragépen. Vagy tologatom előre fél métereket a monstrumot, hogy darabonként elérjem az egész láncot. Vagy leszedem a takaró műanyagot, emelővel megdöntöm és forgathatom a kereket. Ha már itt tartok, úgyis előszedem a petróleumot, a rongyot és mehet a teljes takarítás.
Sokan dicsérik az automata láncolajozókat. Ezek egy tűn keresztül időnként egy csepp sűrű olajat eresztenek a láncra, vagy a lánckerékre.
Árulnak sok fajtát. Van, amelyiket a motor vákuuma vezérli, van, amelyiken meg kell nyomni egy gombot, ami egy szelepen keresztül egy löket olajat lassan lecsöpögtet. Van gyújtás vezérelt és rendesen túlbonyolított cseppszám állítós kijelzős csoda.
A legegyszerűbb 15ezer körül van, egy önleszívós kijelzős 150ezer körül van.
Gondolom mindenki sejti, hogy nem fogok ennyit fizetni az élményért.
Az alapötletem, hogy egészségügyi szerelékeket (infúziós, katéteres, fecskendő, tű) használok fel. Olcsók és van rajtuk csatlakozó vagy záróidom. Először teljesen mechanikus megoldásban gondolkoztam, mert nem találtam megfelelő (olcsó) villamos szelepet. Túramotoros fórumon írtak egy olcsó ebay-es mágnes szelepet, ez nagyban leegyszerűsíti a konstrukciót.
Felépítés:

Próbapadon egyelőre ennyi. Kap még egy kis olajtartályt, a végére pedig egy finom ecsetet. A csepegtetési időért egy állítható elektronika fog felelni. Az olajat az ecsettel közvetlenül a hátsó lánckerékre vezetem, onnan a perdület elvezeti a lánc felé.
Szelep keresőszavak: Solenoid Valve Electric water valve Leak valve exhaust valve Normally closed 12V
Elektronika keresőszavak: DC 12V Multifunction Self-lock Relay Cycle Timer Module Delay Time Switch PT8L
Költségvetés: elektronika 1200Ft, szelep 1200, a többi pár száz forintos tétel.
20w50 olajjal teszteltem. A végén G18 tű van. A szelep normálisan zár, hosszú távon se folyik el az olaj a rendszerből. Hajtóműolajjal szeretném járatni, annak a sűrűségével még tesztelni kell.
Ismeretlen paraméterek:
- csövek olajállósága
- hajtóműolaj sűrűsége
- ecset kopása
- tű és ecset felfüggesztése
- olaj cseppentési sebesség beállítása
Beállítás és összeszerelés a közeljövőben, ha valakinek vanmár tapasztalata, kérem ossza meg!
Nem szeretek láncot kenni a túragépen. Vagy tologatom előre fél métereket a monstrumot, hogy darabonként elérjem az egész láncot. Vagy leszedem a takaró műanyagot, emelővel megdöntöm és forgathatom a kereket. Ha már itt tartok, úgyis előszedem a petróleumot, a rongyot és mehet a teljes takarítás.
Sokan dicsérik az automata láncolajozókat. Ezek egy tűn keresztül időnként egy csepp sűrű olajat eresztenek a láncra, vagy a lánckerékre.
Árulnak sok fajtát. Van, amelyiket a motor vákuuma vezérli, van, amelyiken meg kell nyomni egy gombot, ami egy szelepen keresztül egy löket olajat lassan lecsöpögtet. Van gyújtás vezérelt és rendesen túlbonyolított cseppszám állítós kijelzős csoda.
A legegyszerűbb 15ezer körül van, egy önleszívós kijelzős 150ezer körül van.
Gondolom mindenki sejti, hogy nem fogok ennyit fizetni az élményért.
Az alapötletem, hogy egészségügyi szerelékeket (infúziós, katéteres, fecskendő, tű) használok fel. Olcsók és van rajtuk csatlakozó vagy záróidom. Először teljesen mechanikus megoldásban gondolkoztam, mert nem találtam megfelelő (olcsó) villamos szelepet. Túramotoros fórumon írtak egy olcsó ebay-es mágnes szelepet, ez nagyban leegyszerűsíti a konstrukciót.
Felépítés:
Próbapadon egyelőre ennyi. Kap még egy kis olajtartályt, a végére pedig egy finom ecsetet. A csepegtetési időért egy állítható elektronika fog felelni. Az olajat az ecsettel közvetlenül a hátsó lánckerékre vezetem, onnan a perdület elvezeti a lánc felé.
Szelep keresőszavak: Solenoid Valve Electric water valve Leak valve exhaust valve Normally closed 12V
Elektronika keresőszavak: DC 12V Multifunction Self-lock Relay Cycle Timer Module Delay Time Switch PT8L
Költségvetés: elektronika 1200Ft, szelep 1200, a többi pár száz forintos tétel.
20w50 olajjal teszteltem. A végén G18 tű van. A szelep normálisan zár, hosszú távon se folyik el az olaj a rendszerből. Hajtóműolajjal szeretném járatni, annak a sűrűségével még tesztelni kell.
Ismeretlen paraméterek:
- csövek olajállósága
- hajtóműolaj sűrűsége
- ecset kopása
- tű és ecset felfüggesztése
- olaj cseppentési sebesség beállítása
Beállítás és összeszerelés a közeljövőben, ha valakinek vanmár tapasztalata, kérem ossza meg!
Komment