Szervusztok!
Nem tudom,hogy milyen megfontolásból csinálták a hasított szegen forduló ajtózsanérokat,de azt tudom,hogy akkora kopások képződnek a használat során,hogy becsukáskor az ajtó zárszerkezete képes derékban koppanni a párjával.Túl azon,hogy műszaki vizsga alkalmával,nem jelent előnyt a cm.-es ajtólógás,azért sem jó a kikopott zsanér,mert felül akkora rés keletkezik a karosszéria és az ajtó felső része között,hogy eső esetén be is ázik.
Maga a zsanér az ajtóra és a zsanér másik fele a karosszériára szilárdan fel van hegesztve,kizárva ezzel minden állítási lehetőséget.A hegesztéssel kizárták az is,hogy a hasított szeg,egy egyszerű kiütőszerszámmal eltávolítható legyen,ugyanis egyik oldalról sem lehet úgy egy csapkiütővel kiütni,hogy az ütés hatásvonalának tengelye megegyezzen a hasított szeg tengelyvonalával.A helyzetet bonyolítja,hogy a felső hasított szeget,csak a föld irányába lehet,míg az alsót alulról felfelé lehet kiütni (nyomni),mert ellenkező esetben a kibújó hasított szeg belemenne az ajtóba.
Sokat törtem a fejem,hogy milyen szerszámot csináljak,mert püfölni nem szeretném és már van is valamilyen tervem,de azért szeretném a közösség tagjait megkérdezni,hogy van e gyakorlata valakinek,a hasított-szeges ajtózsanérok javításában,esetleg egy olyan szerszám elkészítésében,amely univerzálisan használható az ilyen ajtóknál?
Sokat gondolkoztam a szerszám milyenségén és sajnos választottam egy koncepciót,amelynél lefagytam,de lehetséges,hogy annál van egyszerűbb,-ezért fordulok hozzátok.Sok esetben egy szerszám megtervezésébe "belemacskásodik" az ember egy elképzelésbe és nem tud továbblépni.
Nem akarom most a mérnöki munkát aprehendálni,de az a mérnők aki kitalálta az autó ajtók zsanérjának,a felhegesztett hasított-szeges megoldását,-hát jobb lett volna,ha aznap nem megy be dolgozni.
Köszönöm,ha elolvassátok ezt az írást és elgondolkodtok a problémán.
Üdvözlettel:Che
Nem tudom,hogy milyen megfontolásból csinálták a hasított szegen forduló ajtózsanérokat,de azt tudom,hogy akkora kopások képződnek a használat során,hogy becsukáskor az ajtó zárszerkezete képes derékban koppanni a párjával.Túl azon,hogy műszaki vizsga alkalmával,nem jelent előnyt a cm.-es ajtólógás,azért sem jó a kikopott zsanér,mert felül akkora rés keletkezik a karosszéria és az ajtó felső része között,hogy eső esetén be is ázik.
Maga a zsanér az ajtóra és a zsanér másik fele a karosszériára szilárdan fel van hegesztve,kizárva ezzel minden állítási lehetőséget.A hegesztéssel kizárták az is,hogy a hasított szeg,egy egyszerű kiütőszerszámmal eltávolítható legyen,ugyanis egyik oldalról sem lehet úgy egy csapkiütővel kiütni,hogy az ütés hatásvonalának tengelye megegyezzen a hasított szeg tengelyvonalával.A helyzetet bonyolítja,hogy a felső hasított szeget,csak a föld irányába lehet,míg az alsót alulról felfelé lehet kiütni (nyomni),mert ellenkező esetben a kibújó hasított szeg belemenne az ajtóba.
Sokat törtem a fejem,hogy milyen szerszámot csináljak,mert püfölni nem szeretném és már van is valamilyen tervem,de azért szeretném a közösség tagjait megkérdezni,hogy van e gyakorlata valakinek,a hasított-szeges ajtózsanérok javításában,esetleg egy olyan szerszám elkészítésében,amely univerzálisan használható az ilyen ajtóknál?
Sokat gondolkoztam a szerszám milyenségén és sajnos választottam egy koncepciót,amelynél lefagytam,de lehetséges,hogy annál van egyszerűbb,-ezért fordulok hozzátok.Sok esetben egy szerszám megtervezésébe "belemacskásodik" az ember egy elképzelésbe és nem tud továbblépni.
Nem akarom most a mérnöki munkát aprehendálni,de az a mérnők aki kitalálta az autó ajtók zsanérjának,a felhegesztett hasított-szeges megoldását,-hát jobb lett volna,ha aznap nem megy be dolgozni.
Köszönöm,ha elolvassátok ezt az írást és elgondolkodtok a problémán.
Üdvözlettel:Che
Komment