Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kormánycsapágy felújítása...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nekem egy 1955-ös Spezial-om van, központirugóval. Jelenleg a lengéscsillapítókkal foglalkozom. Lassan elkészülnek, a hátsó biztosan! A külső házat kell az alsó véghez hegeszteni ezt Kárászyékkal csináltatom. A dugattyú, a szár, a szelepek mind újak. Nem volt hozzá semmi az Ebay-on, egy használható darabért vagyonokat kérnek el! Ezért maradt a gyártás. Az elsőhöz ma készült el a körmös-csőkulcs. Még hőkezeltetni kell és használható.
    Persze az elsők is gyártva lesznek, ott marad az eredeti ház, új szárak, új dugattyú, új szelepek, új szimeringek és munkahengerek lesznek beépítve.
    Elég lassan haladok, de nem a kapkodás a cél. Minden célszerszámot legyártok/gyártatok hozzá, utálom a gányolást.
    Tehát még pár év és gurul a büszke Nusi.
    supermax kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      A többiektől bocsi az offért, talán csinálhatnánk egy Max-os témát is:
      Látom tényleg megadod a módját , szerencsére ez nekem már megvolt, a motort még Apu 68-ban vette és akkor is kapott egy felújítást és konkrétan ez a "4 körmös" kiszedő meg lett csináltatva a motorfelújítást ha jól emlékszem a Königék csinálták ők foglalkoztak akkortájt nyugati márkákkal is, a vezérművet is rendesen "megperselyezték" nem zörög-csattog, hálistennek akkor még alkatrészekkel tudta megvenni elég leharcolt állapotban, de egy P10 után ez is álom volt, sőt sikerült kintről (Bécs,München) rendelnie gyári dolgokat -biztos vannak róla feljegyzések az állambiztonsági aktákban, mit levelezett holmi imperialista kereskedőkkel - úgyhogy a blokkban gyári Mahle dugó van, gyári szelepekkel felújított hengerfejjel, és egy szinte új porlasztó, sokat nem futott azóta jött a család és le lett rakva a garázsba egy jó 25 évre, aztán előszedtük, egy kis benzin meg akksitöltő és indult is, még tini koromban sokat motoroztunk vele a gáton, és soha nem kellett hazatolni, konkrétan a legszebb nyaraimat töltöttem vele.
      A lengéscsillapító témát jól körüljártad látom, nekem elég jó állapotban vannak, az elsőkben olajat cseréltem, nem köpték el a régit sem, a hátsókban meg szilenteket kell még cserélnem, az egyikben nem túl erős a csillapítás úgyhogy majd még azokat kell megcsinálni, esetleg új "patront" bele tenni már ha gyártanak valami hasonlót esetleg ilyen irányú kutatást végeztél?.
      Ami nekem nem gyári rajta jelenleg a pancsi fényszóróüveg, és a farlap még annak idején át lett kalapálva trophy lámpához, mondjuk így legalább normál vizsgán is simán átment (szerencsére már új papírjai vannak), majd még azt kell pótolnom.

      Komment


        #18
        ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Csak az jutott eszembe, hogy ha ilyen csapágycsészéket kellene csináltatnom, valószínűleg köszörűshöz vinném, nem esztergályoshoz.

        Egyfelől még a jobb műszerészesztergákon is legfeljebb 0,05mm pontosság érhető el, kívánt másfelől a megfelelő felületi érdesség - ami ugye kulcsfontosságú, hiszen csapágyról beszélünk, ahol a minimális súrlódás a cél - sem biztosítható.

        Lehet persze, hogy egy veterán motor kormánycsapágyánál ezek nem feltétlen elvárások, ha amúgy nem rendszeres motorozásra fogják használni a gépet.
        ApaE !

        Had kötekedjek. Az esztergán a nóniusz 0.05 osztása nem azonos a pontosságával ! Egy kuka gépen 1mm pontossággal sem tudsz dolgozni, de pl. az EU-400 gépemen simán hozom a csapágyméretet. ( persze a csiszolóvászon is szerepet kap ) Igazából meg fogalmam sincs hol van erre a munkára megfelelő köszörűgép.

        Komment


          #19

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X