Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kormánycsapágy felújítása...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kormánycsapágy felújítása...

    Sziasztok!

    Zündapp motorkerékpárhoz szeretnék kormánycsapágyat vásárolni, de idáig még itthon nem sikerült beszereznem. Igazából nem találtam a megfelelő helyet a fórumon, hogy hová is írjak, de szerintem megfelelő ide is, mert szeretném megtudni, hogy ha esetleg nem sikerül megfelelő méretűt találni, akkor lehetséges a legyártása is? Mert golyót azt lehet venni csapágyboltban, de gondolom a csapágyfeleknek is edzett, megfelelő minőségű anyagból kell lenniük, tehát sima vasból kiesztergált csapágyfél nem jó.

    A csapágy mérete: Belső átmérő 27 mm, Külső átmérő 43 mm. A csapágy egyik felének vastagsága 5 mm, tehát ha a kettőt összeillesztem, akkor 10 mm(nem tudom, hogyan adják meg a vastagságot, lehet, hogy golyókkal együtt?: így nem tudom pontosan megmondani a méretét, mert a golyók nem is biztos, hogy gyáriak már, meg kopottak is, továbbá lehet, hogy több golyómérettel is létezik ilyen külső méretekkel rendelkező csapágy...)

    Csupán új golyók vétele pedig nem megoldás, mert az csapágyfelek némelyike repedt és bemaródott. Egyébként van rajtuk gyári szám is, de ez alapján tudtommal már nem azonosíthatóak.

    Ja, és még azt szeretném megtudni, hogy ezekben a kormánycsapágyakban a golyók szabadon mozoghatnak, vagy megvezeti őket egy kosár? Nézegettem már felújításokról képeket, ott szabadon voltak a golyók.

    Üdv. DCS

    Click image for larger version

Name:	SDC13548.jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	153654Click image for larger version

Name:	SDC13549.jpg
Views:	1
Size:	185.8 KB
ID:	153655Click image for larger version

Name:	SDC13550.jpg
Views:	1
Size:	167.4 KB
ID:	153656
    Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 szept. 30, 11:34.
    mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    http://www.motorrad-stemler.de/dcent...20zuendapp.pdf
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Gyula!

      Ha jól emlékszem csak a felső csapágy külső mérete 43mm,az alsóé 47mm,plussz az illesztési ráhagyás,kb.0.05-0.06mm.
      De vigyázz,mert valószínűleg fel lehetnek verődve,így pontos méretet kell venni a vázon a fészkekről a külső méretnél.
      Nekem felül kb.0.15mm,alul 0.20mm-el nagyobbat kell majd csináltatnom.
      Felül 6mm-es golyók vannak 18db,alul a 47-esben 7mm-esek, 16db.
      A belső méretre 26,5mm-re,a vastagságra 5mm-re emlékszem. Legalábbis KS600-nál,de nem hiszem hogy lenne különbség.
      Természetesen a csészék nem érnek össze,de mivel a golyóknak ki van munkálva a helye ,
      így kb. összerakva golyóstul 10mm lesz a vastagsága,golyós kosár nincs benne.
      De holnap még egyszer utána nézek és pontosítok, ha kell.

      Baráti üdv:Laci
      DCS kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Jó reggelt-
        dino125ad nek teljesen igaza van,jövő hét vége Veterama Mannheim,ott a csarnokban van 100%(nem is drága)

        -b variáció M1,k1,vagy BC-és anyagból 61-62 rockwel felület keménységüre edzve,- bármilyik amatőr esztergályos 1/2 óra alatt csinál.,-minden gond nélkül lehet "V" alaku a golyó pálya (90 fok) ráadásul igy te határozhatod meg a golyók nagyságát.Tán még annyit hogy én nem görcsölnék a külsö átmérővel(ha attól dolgozik egy csapágy mert szorosan van beütve-ráhuzva az nem jó)-különben is a kiverődőtt fészek nem mérhető pontos méret.

        de persze ez csak akkor ha nem vagy GYÁR EREDETI mániás csak jót szeretnél
        dino125ad és DCS kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Nagyon köszönöm a segítségeket! Mannheimbe megyek elvileg idén először életemben, csak gondoltam amit tudok, azt itthon veszem meg. A kormánycsapágy kivételével minden csapágyat sikerült autósboltban-csapágyboltban megvennem, még egy szimering ami hiányzik, de akkor azt is majd külföldről szerzem be.
          Az egyik 1934-es vázon biztosan 43 mm mindkét fészek mérete. A másik 1934-es vázat(durván ötszáz példánnyal későbbi csupán) most nem tudom megmérni, mert már összeraktam nagyjából, meg az úgyis a második projekt lesz, azt nem újítom jelenleg. Viszont amit beszeretnék építeni kormányalkatrészt(nem tudom ennek mi a neve, ebben van a kormányszorító, ez megy át a vázon, mint cső), annak az alsó csészéje valóban 47 mm-es. Valószínűleg ez KS600 lehetett, van hozzá szűkítő gyűrűm, így jó a 43 mm-es csapágy bele. A felső kormányalkatrész 43 mm-es, az gyári K800. Egyébként megvan a másik kettő gyári kormányalkatrész is(ami átmegy a vázon), ebből egy használható lenne, még lehet, hogy ezzel rakom össze, amelyik 43 mm-es. Minimális különbség van az alsó részükön, majd megmérem, van-e méretbeli különbség is, de nem hiszem, hiszen a két váz(600<->800) sem különbözik méretileg, csak minimális dolgokban...
          Egyébként sok dolog már erősített KS600-nál a K800-hoz képest, például akkor ezek szerint ez a kormánycsapágy is, de ilyen még a diffi, váz stb...
          Üdv. DCS

          Komment


            #6
            Szia Gyula!

            Most jutott eszembe,Madarász Tibi gyártja alap és plussz 0.5-es mérettel mindkettőt.
            15.000 az ára ha jól emlékszem.

            Ha gyártatni akarsz,akkor a kiverődött fészket azért érdemes megmérni ,majd ahhoz egy-egy próbadarabot esztergálni valami
            sima anyagból ,csőből, amit megfelelően beillesztesz a vázba. Az már megadja azt a méretet ami kell.
            Utána pedig ahhoz a mérethez elkészítteted a csapágycsészéket.
            De nem hiszem,hogy bármelyik "amatőr" esztergályos fél óra alatt megcsinál 4db csészét,amihez valószínűleg kést is kell köszörülni,ha a két eredeti méretre kell gyártani. Kell két rádiuszkés a golyófészkekhez.
            Valamint az sem mindegy, hogy mekkora golyókat raksz bele,mert nem véletlen kell a 43-asba 18db 6-os, a 47-esbe 16db 7-es.
            Így adja ki pontosan a méretet.Különben nem fér be még egy,ezért nagyon lazán lesznek a golyók.
            Kisebbet nem érdemes tenni,ha nagyobbat teszel,akkor pedig már gyengülhet a csésze.

            A K800,KS600 villaszára amit átdugsz a vázon az nem azonos,a csapágyakat nem tudom biztosra,de azt adja a váz.
            Megpróbálok utána nézni,hogy mi a helyzet.

            Üdv:Laci

            Komment


              #7
              Azért vetettem fel ide ezt a témát, mert reménykedtem, hogy esetleg valaki tud ilyen méretű csapágyat beszerezni valami jobb minőségben, "gyári" kivitelben(úgy értem, hogy nem házi készítésű), mert esztergályosnál én is letudom gyártatni végső esetben. Madarász Tibor nagyon segítőkész, ismerem őt, de előbb utánanézek Mannheimben és ha ott nem találok olcsóbbat, akkor megveszem majd nála, de ez mondjuk kizárt dolog, mert "elég nagy" az a börze. Lodzban a börzén is töredék árban volt nagyon sok minden, ami Ebayen sokszorosa!(pl.: utángyártott kipufogórendszer)
              Ezt a kiverődést nem teljesen értem: Ha van egy fészek, az nem minden irányba verődik ki, nem? Egy irányba kapja a terhelést, ahogy a motor súlya feszíti a villaszárat. Egyébként nekem nincs egyáltalán kiverődve a fészek a vázban, mert nagyon keveset futott motorkerékpár lesz az első, amit újítok szerencsémre. No de a másik tegyük fel, hogy kopottabb, mert többet futott ugye teheroldalkocsival stb., akkor vennék egy túlméretes csapágyat és azt simán beütném a helyére? Nem valószínű, hogy az a fészek teljesen kerek. Nem kellene valami gépmunka a vázhoz?
              Üdv. Gyula
              Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 okt. 01, 11:03.

              Komment


                #8
                Szia!

                Értem a dilemmádat.Különben nekem is ez lesz az egyik aktuális feladatom jövőre,ha nekilátok.
                Ha olyan ahogy írod,hogy rendben belekocogtatva megáll benne,akkor rendben van,én nem nyúlnék hozzá a vázhoz a Te helyedben.
                Esetleg csúnyát mondok,egy kis csapágyragasztó segít.
                De ha nagyon lötyög benne vagy kiesik belőle az gáz.
                Ebben az esetben a plussz méretest kell palástköszörűvel megfelelőre igazítani.
                Ha kell, lehet egy kis ragasztóval fixálni.
                Nekem már volt másik motoromban esztergáltatott csapágyfél és tökéletesen működött.
                Természetesen leedzve beillesztve.

                Amit én találtam leírást,abban az szerepel,hogy a K800-é is alul 47-es,felül 43-as,
                0.06mm illesztéssel. A felsők 5mm vastagok,az alsók 5.5mm vastagok.
                A képen a Te csapágyad száma azonos a megadottal.
                De szerintem, mint már említettem,a villaszár -a T alakú szár- nem azonos a K800-nál és a KS600-nál.

                Üdv:Laci
                Utoljára szerkesztve a következő által: uxa; 2011 okt. 01, 18:17.
                DCS kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  még egy szimering ami hiányzik, de akkor azt is majd külföldről szerzem be.
                  Ezt próbáld meg:

                  SuperSeal Kft.

                  A csapágyat kint biztosan megkapod. Lehet, hogy kúpgörgőset találsz, de ne ijedj meg azok is remekül működnek!
                  DCS kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Bocsánat ha nagyon "lazára" vettem a dolgot ,de mint gyakorló kétkezi bütykölő csak annyit jegyeznék meg hogy elég ritka a kerek méretü 6mm-7mm es golyó--ill emelem kalapom annak aki szabadkézben (pontos méretü)rádiusz kést köszörül ezekhezl. Szerintem innentől meg jobb a V horony mert mérhető dolog.
                    Ha Mannheimben megkeresel dumálhatunk -(ha akarod megirom a pontos parcella számomat-árusitunk)

                    Komment


                      #11
                      DCS és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Van hozzá lapka, és homlokbeszúró kés, a lapka neve Iscar HFPL 6030 ez egy 3 mm-es rádiuszú körlapka(pont ilyet használok a munkahelyemen), ezzel szerintem meg lehet csinálni. A késszár neve pedig HFHL 6T. Vagy küldj egy rajzot,és megnézem mit tehetek.Viszont hőkezeltetni nem nem valószínű, hogy tudom,esetleg csak hosszabb idő(2-3hét)alatt. Ha nem lesz eredeti csapágy akkor szerintem ez jó megoldás lehet,króm-vanádium anyag akad
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 okt. 02, 11:40. Oka: elírtam a lapkaméretet 3mm-es rádiusz és 6 mm átmérő(6-os golyóhoz való)
                        DCS és kedvelte ezt.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Kormánycsapágy ügyben talán hasznos lehet, ezek itthon is kapható kúpgörgős csapágyak japán motorokhoz, de ami a lényeg méretekkel, amivel kis szerencsével kiváltható a régi.
                          A motoroázis oldalán van fent katalógus, bocsi belinkelném de még túl új vagyok a "link-beszúráshoz"
                          http://motoroazis.hu/termekmarkak/30...ánycsapágyak
                          Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2011 okt. 02, 21:45. Oka: javítottam a linket!

                          Komment


                            #14
                            supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kormánycsapágy ügyben talán hasznos lehet, ezek itthon is kapható kúpgörgős csapágyak japán motorokhoz, de ami a lényeg méretekkel, amivel kis szerencsével kiváltható a régi.
                            Supermax! Akkor most inkább magadról! Megcsillant a szemem, hogy van egy márkatárs a fórumon.
                            Nekem a Max-ba, Kawasaki SSK100 került. Valamelyik IZS csapágy is passzol méretben, de azt csak a legszükségesebb esetben...

                            Komment


                              #15
                              Üdvözletem, én is örülök hogy van egy márkatárs, nekem egy '58-as Supermaxom van épp felújítás alatt ,
                              én is az ssk100 szemeltem ki, az Izs is valóban jó hozzá, az sem feltétlen sz@r legalábbis van szerintem olyan jó mint jónéhány dömpingáras kínai vacak, de azért inkább a japán.
                              Neked milyen évjáratú a masinád, és hogy állsz vele?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X