Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Delejezés ,fáradt gyujtómágnesek felmágnesezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Köszönöm a választ .Az 4kJ elég kevésnek tűnik (https://hg9ieg.hu/szamolo/_sz/EQ_CU.html) A képen egy gyári Motoplat delejező kapcsolási rajza látható, amiben 4x2000/200V kondenzátort töltenek +150Voltra és így 90Joule! energiát küld a tekercsekre. Ez gondolom egy kipróbált kapcsolás, bár az a 12V0.5A izzó a váltakozó körben, nem tudom , hogy viseli a kondenzátor töltési áramát.
    Click image for larger version

Name:	motoplat%20cv205l.png
Views:	556
Size:	42.6 KB
ID:	230756
    4kJ= 4000 J
    Én 22 000 uF kondi telepet töltök 600 Voltra.
    Az általad feltett kapcsolásban az izzó szerepe az áramkorlátozás, a trafót védi a túlterheléstől.

    Komment


      Néhány kép az általam építettről: Click image for larger version

Name:	IMG_20220104_164955.jpg
Views:	410
Size:	480.2 KB
ID:	230760 Click image for larger version

Name:	IMG_20220104_165009.jpg
Views:	399
Size:	398.8 KB
ID:	230761 Click image for larger version

Name:	IMG_20220104_184642.jpg
Views:	406
Size:	486.7 KB
ID:	230762
      Jankó51, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

        4kJ= 4000 J
        Én 22 000 uF kondi telepet töltök 600 Voltra.
        Az általad feltett kapcsolásban az izzó szerepe az áramkorlátozás, a trafót védi a túlterheléstől.
        Ja ja bocs igen, elnéztem "k" betűt .Ez nem semmi avagy már az "életveszélyes" kategória, az anyagiakról már nem is beszélve.

        Komment


          nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          Ja ja bocs igen, elnéztem "k" betűt .Ez nem semmi avagy már az "életveszélyes" kategória, az anyagiakról már nem is beszélve.
          A busmanok szerint a kígyó egyáltalán nem veszélyes, csak tudni kell melyik végét szabad megfogni. Az egész készülék lomizott, kukázott holmiból van, anyagi vonzata konvergál a nullához. Nagy gyűjtögető vagyok, minden kurrens holmit elrakok ami az utamba kerül. Projektjeim előtt végigjárom a raktáraimat, hogy mi van a projekthez, a fellelt anyagokból gazdálkodom. Egyébként egy ilyen készüléket vásárolt anyagokból nem szabad építeni, soha vissza nem térülő beruházás lenne. Főleg amiatt is, hogy én még pénzt nem kértem delejezésért.
          Jankó51, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            sokat segítenétek azzal, ha néhány típusú motornak a lendkerék belső átmérőjét megadnátok.
            Szia!
            Én nem értek ezekhez a dolgokhoz, de kép alapján szépen összerakottnak néz ki a készüléked, gratulálok hozzá!
            Lemértem egy Berva-Panni lendkereket, 85 mm a belső átmérője. A Romet-Riga-Verhovina is ekkörül van. A Csepel-Danuvia lendkerékmágnes belső átmérője pedig 105 mm.
            Ezeknél általában nem árt egy kis erősítés.

            Komment


              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szia!
              Én nem értek ezekhez a dolgokhoz, de kép alapján szépen összerakottnak néz ki a készüléked, gratulálok hozzá!
              Lemértem egy Berva-Panni lendkereket, 85 mm a belső átmérője. A Romet-Riga-Verhovina is ekkörül van. A Csepel-Danuvia lendkerékmágnes belső átmérője pedig 105 mm.
              Ezeknél általában nem árt egy kis erősítés.
              Köszönöm, sokat segítettél, eszerint készítem a belső pólusokat.

              Komment


                klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Köszönöm, sokat segítettél, eszerint készítem a belső pólusokat.
                Nagyon szívesen! Jó munkát a továbbiakhoz!

                Komment


                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nagyon szívesen! Jó munkát a továbbiakhoz!
                  Alakulunk, már látom a fényt az alagút végén.
                  Attached Files

                  Komment


                    klenó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Alakulunk, már látom a fényt az alagút végén.
                    Igényes munka az biztos, elismerésem! Bár csak értenék is hozzá...

                    Komment


                      Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Igényes munka az biztos, elismerésem! Bár csak értenék is hozzá...
                      Köszönöm, én sem nagyon értek hozzá, csak próbálkozom.

                      Komment


                        Üdvözlök mindenkit!
                        Új vagyok a fórumon.
                        Van egy 1990-es évjáratú (eredeti állapotú) SIMSON SR50-es robogóm. Betegségből adódóan több évig nem volt beindítva. Úgy döntöttem, hogy újra "lelket lehelek bele" és módszeresen (segítséggel) hozzáláttam a felújításhoz. Szétfűztük a motorját és minden olyan alkatrész cseréltünk, ami nem "ment át a szűrőn". Jó minőségű új karburátort is kapott, a gyújtást is felújítottuk (megszakító, kondenzátor, gyújtókábel. pipa, gyetya, stb).
                        Az összerakás után pöccre (2.-3. rúgásra) elindult.
                        Szépen ketyegett alapjáraton, sőt a bemelegedés után gyönyörűen felpörgött, rendesen lehetett túráztatni. Terhelésnél kezdődtek a gondok. Kezdetben nagyon szépen "harapott, érezhető volt benne az akarat". Miután elérte az üzemi hőfokot (10-20 perc után) folyamatosan veszített az erejéből majd kis idő múlva le is állt. Szégyen szemre, haza kellett tolni.
                        Másnap reggel, mintha mi sem történt volna (semmit nem csináltunk rajta) pöccre indult... és megismételte az előzőekben leírtakat.
                        Szerintetek (mások ezt mondták) a delejezés megoldás lehet a problémára?

                        Komment


                          trewisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a delejezés megoldás lehet a problémára?
                          Szerintem nem, bár tévedhetek
                          Inkább a gyujtótekercset cserlném, mert ott meleg van és nagyfeszültség
                          A mágnes ugyan gyengülhet, sőt a Curie pontnál visszafordíthatatlanül elvesztik, a póri mágnesek, a mágnesességüket
                          Szerintem ha mágnes, akkor , nem működne X idő után kifogástalanul. Az NDK-sok anno nyilván nem spec anyagból készitették a mágnes pólusokat, viszont azt gondolom, a mágnes hőmérséklete nem éri el a minimum 350 fokot, ahol a vas elveszti a mágnesességét a meleg miatt
                          https://hu.gme-magnet.com/info/how-d...-93221078.html

                          Komment


                            Köszi a választ!
                            Gyújtótekercset valóban nem cseréltük (szemrevételeztük, mértük is, a tekercs és a vasmag között végtelen az ellenállás) nem tűnt hibásnak. Átgondolva, a melegedés valóban okozhatja, hogy a tekercs szigetelése "átüt" és némiképp letestel.

                            Komment


                              Mi lehet a különbség az 1720 Ft-os és az 5840 Ft-os (minden más megadott paraméter azonos) Simson gyújtótekercs között?

                              Komment


                                Annak idején amikor transzformátorgyártás közelében is voltam a trafót üzem közben tapogatták hogy a tekercs illetve a lemezelt vasmag "zizeg"-e, mert az volt a selejt. illetve az is okozhatja a diferenciát hogy a tekercs alumínium vagy réz.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X