Szevasztok.Kb.1 hónapja vettünk egy Holder E12 típusú,1961-es egytengelyes kistraktort.A 4.napon nem tervezett motor felújítás vette kezdetét.Azért nem tervezett,mert "üzembiztos,azonnal munkára fogható"-nak volt beállítva.Mivel most Elvileg már a felújítás végén él tartunk,előzménynek csak annyit,hogy krumplikipörgetésre volt használva,azt még bírta,elindították,működött,megvettük.Na,azzal kezdődött,hogy töltést kell varázsolni rá.Gyári dinamó benne,valamilyen feszszabályzót adtak hozzá.De töltés nincs.Kimértük,az állórész megsült.Jó,van ilyen.Tettünk rá külső generátort,azzal meg nem pörög fel a motor.Itt kezdődik a nagy munka.Üzemanyagra gyanakodtunk,ott is volt gond.A gázolaj szűrőt sziloplast-tal rögzítették alul-felül,kikezdte a gázolaj bedolgozta,ahova lehetett,tisztítás után még mindíg nem pörgött.Adagolót tisztítottam,porlasztót is.néztük a regulátort is,állítottuk is,nem pörög.A kipufogót levettem,akkor látszott,hogy egy gyűrű hiányzik.Szétszedtük a motort,majdnem sírtunk(közben próbálok képeket feltölteni,valamiért nem megy-asszem az sd kártyám bibis).folyt.köv.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Sachs D600L 2 ütemű dízel felújítás
Collapse
X
-
A gyűrűk beégve,a dugattyún körbe leégés-bemarás a 4.gyűrűtől(ezért hiányzik),csapszeg megszorult belemart a dugattyúba,hajtókarszembe,hajtókar alsó szem fordítva volt összerakva,lendkerék oldali főtengely csapágynál nem volt olajzás,ott a szimeringbe beleégett a tömítőpaszta a koksszal,ilyen finomságok.Elküldtük a hengerszettet javításra,ott kiderült,a dugattyú nem bele való.Közben meg lettek tisztítva az alkatrészek,új tömítések,mire megjött a fúrt henger az új dugattyúval-gyűrűkkel,összeraktuk a forgattyúsházat.Még indítás előtt van a traki,mert most meg az olajszivattyúban megszorult az R-es fogaskerék,letört 4 fog.Tegnap addig eljutottunk,hogy bátyám felhegesztette,én kireszeltem a fogakat,kapott egy kis edzést.Szépen körbe forog akadás mentesen.Már csak az kell,hogy végre működjön az olajzás és lehet indítani.
Komment
-
Helyén van a henger az új dugattyúval;a javított,hatalmas fogaskerék az olajszivattyúhoz;láthatók a régi dugattyú sérülései,a régi csapszeg és a hajtókar felső szempersely.Sajnos az eddig készített képek mérete túl nagy,állítani nem tudom,így már csak ennyit tudok mutatni a bontásról-javításról.7 képek
- 3 likes
Komment
-
matyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Szevasz.Most nem.Cserélnem kell az összeset.Az volt az első,hogy működjön,ma reggel be is indult.Igaz,a negyedik próbára,gondolom a motorolaj miatt.Többször megkentem a hüvely falátaz olajszivattyú ellenőrzése közben,nehogy összekarcolja a gyűrű.Vannak még képeim,videók az indításról,de túl nagy a méertük nem tudom feltölteni.Okosnak hiszi magát a telefonom,frissített egyet,nem figyeltem,nem is lett jó.A holnapi üzemelésről készítek majd normális videót.Utoljára szerkesztve a következő által: matyi; 2018 nov. 02, 20:13.
- 2 likes
Komment
-
matyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgyekszik az ember.Kösz.
Komment
Komment