Sziasztok,
Mivel eddig igen barátságos volt minden posztban a hangulat, és a fórum maga is bíztat hogy indítsak egy témát, így nekivágnék.
Amit tudni kell, hogy ez lesz az első komplett felújítási projektem, ezért ezt a témát nem a tudásom megmutatása miatt nyitom, ellenkezőleg. Természetesen igyekszem mindig specifikus kérdésekkel jelentkezni.
Ahonnan indult: Eredeti képek
Ahol most tart: Darabokban
Jelenleg épp minden alkatrészt igyekszek átmostni, zsír/sártalanítani hogy fel tudjam értelmesen mérni az állapotukat.
Az eredeti azonosító tábla helyett ezt találtam.
Elméletileg a gyártási év és az alvász szám látható rajta, viszont az alvász szám nem egyezik meg a valóssal.
Az alváz és a struktúrális elemek eredetileg zöld színűek, míg a karosszéria elemek pedig metál kékek.
Szerencsére egy kedves osztrák ember a segítségemre sietett, az ő állítsa szerint a motor és alvász szám összetartozik és eredetileg egy Super 4 típusé. Gyártási évét körülbelül 1976-ra rakta.
Amiben szerencsém van: a rárakott kaszni (mivel gondolom eredetileg zöld volt rajta) a típus jelek szerint szintén egy Super 4, így a legtöbb elem megfelelő. Hiányosságai vannak, de ezeket már elkezdtem begyűjteni osztrák/német használt piacról (ott Hercules R50 néven futott). Itthon, az interneten nem nagyon találtam semmiféle bontott alkatrész lehetőséget (mondjuk ez "nyugati" motor volt).
Célom egy minél inkább eredeti állapotú motor létrehozása. Sajnos az előző tulajdonosnak az volt a megoldása a rozsdásodásra, hogy fessük le kékre, így maga a darabokra bontás is sok nyűg volt, az egyberohadt elemek miatt.
Kérdéseim leginkább a fémek kezelésével kapcsolatban lesznek (mit érdemes javítani, hogyan tísztítani, inkább kidobni stb...), ami nem feltétlen Ponny specifikus. Konkrét kérdésem is van, de le akarom fényképezni a problémát, ezzel majd délután jelentkezem.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de fejben nekem is össze kellett foglalni hol tartok.
Előre is köszi mindenkinek a tanácsait és segítségét.
Üdv,
Misi
Mivel eddig igen barátságos volt minden posztban a hangulat, és a fórum maga is bíztat hogy indítsak egy témát, így nekivágnék.
Amit tudni kell, hogy ez lesz az első komplett felújítási projektem, ezért ezt a témát nem a tudásom megmutatása miatt nyitom, ellenkezőleg. Természetesen igyekszem mindig specifikus kérdésekkel jelentkezni.
Ahonnan indult: Eredeti képek
Ahol most tart: Darabokban
Jelenleg épp minden alkatrészt igyekszek átmostni, zsír/sártalanítani hogy fel tudjam értelmesen mérni az állapotukat.
Az eredeti azonosító tábla helyett ezt találtam.
Elméletileg a gyártási év és az alvász szám látható rajta, viszont az alvász szám nem egyezik meg a valóssal.
Az alváz és a struktúrális elemek eredetileg zöld színűek, míg a karosszéria elemek pedig metál kékek.
Szerencsére egy kedves osztrák ember a segítségemre sietett, az ő állítsa szerint a motor és alvász szám összetartozik és eredetileg egy Super 4 típusé. Gyártási évét körülbelül 1976-ra rakta.
Amiben szerencsém van: a rárakott kaszni (mivel gondolom eredetileg zöld volt rajta) a típus jelek szerint szintén egy Super 4, így a legtöbb elem megfelelő. Hiányosságai vannak, de ezeket már elkezdtem begyűjteni osztrák/német használt piacról (ott Hercules R50 néven futott). Itthon, az interneten nem nagyon találtam semmiféle bontott alkatrész lehetőséget (mondjuk ez "nyugati" motor volt).
Célom egy minél inkább eredeti állapotú motor létrehozása. Sajnos az előző tulajdonosnak az volt a megoldása a rozsdásodásra, hogy fessük le kékre, így maga a darabokra bontás is sok nyűg volt, az egyberohadt elemek miatt.
Kérdéseim leginkább a fémek kezelésével kapcsolatban lesznek (mit érdemes javítani, hogyan tísztítani, inkább kidobni stb...), ami nem feltétlen Ponny specifikus. Konkrét kérdésem is van, de le akarom fényképezni a problémát, ezzel majd délután jelentkezem.
Egy kicsit hosszúra sikerült, de fejben nekem is össze kellett foglalni hol tartok.
Előre is köszi mindenkinek a tanácsait és segítségét.
Üdv,
Misi
Komment