Közlemény

Collapse
No announcement yet.

KTM Ponny II Super 4

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    KTM Ponny II Super 4

    Sziasztok,

    Mivel eddig igen barátságos volt minden posztban a hangulat, és a fórum maga is bíztat hogy indítsak egy témát, így nekivágnék.
    Amit tudni kell, hogy ez lesz az első komplett felújítási projektem, ezért ezt a témát nem a tudásom megmutatása miatt nyitom, ellenkezőleg. Természetesen igyekszem mindig specifikus kérdésekkel jelentkezni.
    Ahonnan indult: Eredeti képek
    Ahol most tart: Darabokban
    Jelenleg épp minden alkatrészt igyekszek átmostni, zsír/sártalanítani hogy fel tudjam értelmesen mérni az állapotukat.

    Az eredeti azonosító tábla helyett ezt találtam.
    Elméletileg a gyártási év és az alvász szám látható rajta, viszont az alvász szám nem egyezik meg a valóssal.

    Az alváz és a struktúrális elemek eredetileg zöld színűek, míg a karosszéria elemek pedig metál kékek.

    Szerencsére egy kedves osztrák ember a segítségemre sietett, az ő állítsa szerint a motor és alvász szám összetartozik és eredetileg egy Super 4 típusé. Gyártási évét körülbelül 1976-ra rakta.

    Amiben szerencsém van: a rárakott kaszni (mivel gondolom eredetileg zöld volt rajta) a típus jelek szerint szintén egy Super 4, így a legtöbb elem megfelelő. Hiányosságai vannak, de ezeket már elkezdtem begyűjteni osztrák/német használt piacról (ott Hercules R50 néven futott). Itthon, az interneten nem nagyon találtam semmiféle bontott alkatrész lehetőséget (mondjuk ez "nyugati" motor volt).

    Célom egy minél inkább eredeti állapotú motor létrehozása. Sajnos az előző tulajdonosnak az volt a megoldása a rozsdásodásra, hogy fessük le kékre, így maga a darabokra bontás is sok nyűg volt, az egyberohadt elemek miatt.

    Kérdéseim leginkább a fémek kezelésével kapcsolatban lesznek (mit érdemes javítani, hogyan tísztítani, inkább kidobni stb...), ami nem feltétlen Ponny specifikus. Konkrét kérdésem is van, de le akarom fényképezni a problémát, ezzel majd délután jelentkezem.

    Egy kicsit hosszúra sikerült, de fejben nekem is össze kellett foglalni hol tartok.

    Előre is köszi mindenkinek a tanácsait és segítségét.

    Üdv,
    Misi
    Utoljára szerkesztve a következő által: germisi; 2020 okt. 21, 16:08.
    Jankó51, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Nos ahogy ígertem:
    Először is a két taposó. Van egy olyan sejtésem hogy ezek nem igazán menthetőek, sokkal egyszerűbb venni helyettük, de egy kérdés sosem árt.

    Szintén hasonló cipőben jár az első sárhányó. Egyáltalán létezik mesterember aki ezt meg tudja szépen csinálni? A felfüggesztési rögzítesi pontja egyik oldalon nem létezik másik oldalon is szomorú kicsit.

    A kötvetkező kérdés talán kicsit tág ahhoz hogy értelmesen ki lehessen fejteni, hátha valaki már ezt egyszer megtette és létezik róla jó írás: a homokszórás (mit lehet, mit nem, mennyire hatékony, milyen előkészületek kellenek stb).
    Ebben a mappában általam problémásnak vélt esetek láthatóak, pl két összepréselt lemez amely között megjelent egy kis rozsda, láncvédős hátsó lengővilla, nehezen elérhető helyekkel. Ilyen vékonyabb lemezeket lehet egyáltalán homokfújni?

    Illetve egy bónusz minikérdés a végére. Gondolom illik eltávolítani a kormány perselyeket a vázból. Ezt simán lánggal, vagy hőlégfúvóval történő melegítéssel meg lehet tenni, majd ugyan ezzel a módszerrel vissza is rakni, ha kell újat?

    Köszi!

    Komment


      #3
      Nehéz a kasznizásra igent mondani,szerintem sokan megmosolyogjuk a"kuka,és nem lehet kijavítani"kijelentésedet...Szerinted a hiányzó és elrohadt,megsemmisült motorokat,autókat,hogyan kasznizzák?Van mikor egy rajzról képtöredékről készítik el az alkatrészeket.Szóval,ha nem beszerezhető,akkor van az a pénz amiért kijavítják a sérült részeket.A kormánycsészét egy tömör vasrúddal a túloldalról az élénél körbeütögetve kitudod venni,a cserére akkor van szükség ha megtisztítva beverődést találsz.
      Titus kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Igen, ez érthető. Inkább példának kérdezném, pont ebben az esetben, itt egy elég kellemes állapotúnak mondható darab: 90 eur.
        Vajon egyszerűbb e a mostanihoz keresni egy szakembert aki megcsinálja, és egyáltalán árban olcsóbban jön e ki, mint ha megvenném a csere darabot.

        Komment


          #5
          germisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          és egyáltalán árban olcsóbban jön e ki,
          Azért gondolj bele :egy egyedi darab hibátlan-közelivé javítása,egyértelműen többet ér ,mint egy présgép által kinyomott tömegcikk ! Szerintem gondolkodj így kevesebbet csalódsz! Természetesen a helyi szakik lekötöttségétől,felszereltségétől,tudásától függ .
          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 okt. 21, 19:58.
          germisi kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            Nos, már csak pár elem darabolódása hiányzik, majd megy az egész felület kezelésre. Úgy tűnik sikerült egy lelkes embert találni aki megjavítja az elemeket, így lényegében minden meg lesz mentve.
            Egy két kérdés viszont felmerült bennem. A vázba bele van ütve egy szegeccsel a kormány zár takaró, ami magát a zárat is tartja. Ezt megpróbáltam kíütni hátulról, nem igazán jártam sok sikerrel, van erre valamiféle technika?
            Illetve, a tankban van egy cső ami ha jól sejtem túlfolyóként funkciónál. Ez a tank aljánál egy gumitömítéssel csatlakozik a kivezető részhez, ami természetesen ereszt. Ez nagyon stílusosan előzőleg egy csodaszép szeggel be volt tömve. ahogy látom ez a cső valamilyen módon oda van forrasztva/hegesztve a tank szájához. Van ötletetek arra hogy ezt hogyan tudom kiszedni, illetve cserélni?
            Képek
            A tippeket előre is köszi.

            Illetve egy kis Plussz: Ausztriából vásároltam "Alkatrész katalógust" ami lényegében az egész motort tartalmazza utolsó csavarig 7 verzióhoz. Nem tudom mennyire etikus ilyeneket felajánlani, de amennyiben a jövőben valaki szintén neki kezdene egy ilyen projektnek, szívesen bescannelem.
            Utoljára szerkesztve a következő által: germisi; 2020 nov. 05, 16:22.
            pasetta, jandoarpad és Atti69 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              germisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Illetve egy kis Plussz: Ausztriából vásároltam "Alkatrész katalógust" ami lényegében az egész motort tartalmazza utolsó csavarig 7 verzióhoz. Nem tudom mennyire etikus ilyeneket felajánlani, de amennyiben a jövőben valaki szintén neki kezdene egy ilyen projektnek, szívesen bescannelem.
              Sajnos,azt ajánlom ne tedd,majdnem betiltották az oldalt hasonló jogdíj miatt....Ezen okból az alapítónk,nem lehet a tagunk!

              Sajnos nem értek hozzá ,de kellene nyitnod egy egyértelműen erre utaló lapot,oldalt ? Ahol felajánlod: személyesen elküldöd a katalógust,tudtommal az nincs tiltva ,ha egy személlyel megosztod az infót!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sajnos,azt ajánlom ne tedd,majdnem betiltották az oldalt hasonló jogdíj miatt....Ezen okból az alapítónk,nem lehet a tagunk!

                Sajnos nem értek hozzá ,de kellene nyitnod egy egyértelműen erre utaló lapot,oldalt ? Ahol felajánlod: személyesen elküldöd a katalógust,tudtommal az nincs tiltva ,ha egy személlyel megosztod az infót!
                Lehetséges hogy ez az oka hogy nem engedi a Facebook beblinkelni a fórumot? Nem tudok nagyon mást elképzelni milyen szabályokkal megy szenbe a holnap.

                Komment


                  #9
                  Sajnos a tudás ma, nem mindenkié! Üzletet csinálnak belőle.............
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    germisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kormány zár takaró,
                    Duzzasztott szegecs... kijön az,csak erőltetni kell. A kis lapkát feszegesd,s engedni fog. A csövecskénél az a kérdés..hogy az enged,vagy mellette. Ha csak korrodált (perforált) akkor egy belső tankfestés letömíti... oszt jó lesz az.. Mellesleg + nem oly rossz az az alap.. simán rendbe tehető.

                    Komment


                      #11
                      Igen, ezt mondta a szaki is. Én csak örülök neki, ebben a projektben nekem minden tanulás, még a jó hibák is (vagy azok legjobban). A csövecskénél sajnos nem a cső enged, hanem ahol csatlakozik a tank kivezetőhöz, ott van egy gumi tömítés. Már a legkisebb folyadékra is elkezd csöpögni. Volt még olyan gondolatom is hogy mivel ilyen kicsit rugós formája van, hátha össze lehet húzni annyira hogy kiemelkedjen a lyukból, és akkor új tömítést dobok bele, de sajnos túl merev hozzá.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: germisi; 2020 nov. 06, 10:09.

                      Komment


                        #12
                        Nos, egy jó ideig most nyugalom volt, a motor felület kezelésre várt. most a lakatos munkákat végzik éppen, majd a fényezés jön.
                        Egy két dologban szeretnék tanácsot kérni. Mivel a motor úgymond historikus felújítását már akkor elfelejtettem amikor láttam hogy hány különböző Ponny szériából rakták össze ezt a darabot, ezért minél inkább időt állóvá szeretném tenni.
                        Azt a tanácsot kaptam, hogy a nem látható, és nagyobb használatot kapó részeket szinterezzem (váz, hátsó rejtett sárvédő, középtámasz stb. Erről mi a véleményetek?

                        Illetve, a berúgó kar krómozva van?


                        A fékpedál milyen módon van bevonva? ha jól sejtem ez nem króm.

                        Köszi!

                        Komment


                          #13
                          Ami a porfestést illeti, én nem idegenkedek tőle. Szerintem nyugodtan használd ezt a technológiát! Fontos, hogy kellően elő legyen készítve hozzá a bevonatra váró alkatrész, zsír, rozsda, és egyéb szennyeződés ne legyen! Például a tengelyek helyén, üregekben megmaradt zsír remekül el tudja rontani a végeredményt, mert a hő hatására kicsorog. Ebből (hő) az is következik, hogy nem maradhat bent műanyag alkatrész, mert az is elolvad. Ja, és érdemes maszkolni a bevonatolni nem kívánt részeket, mert utólag macerás kicsiszolni mondjuk egy kormánycsapágy helyét...

                          Jó, hogy a RAL skáláról lehet válogatni a színt illetően, így mindenki saját ízlésének megfelelő festést kérhet. :-)
                          Szóval szerintem jó a porfestés, de csak ha jól alkalmazzák!

                          Komment


                            #14
                            jandoarpad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ami a porfestést illeti, én nem idegenkedek tőle. Szerintem nyugodtan használd ezt a technológiát! Fontos, hogy kellően elő legyen készítve hozzá a bevonatra váró alkatrész, zsír, rozsda, és egyéb szennyeződés ne legyen! Például a tengelyek helyén, üregekben megmaradt zsír remekül el tudja rontani a végeredményt, mert a hő hatására kicsorog. Ebből (hő) az is következik, hogy nem maradhat bent műanyag alkatrész, mert az is elolvad. Ja, és érdemes maszkolni a bevonatolni nem kívánt részeket, mert utólag macerás kicsiszolni mondjuk egy kormánycsapágy helyét...

                            Jó, hogy a RAL skáláról lehet válogatni a színt illetően, így mindenki saját ízlésének megfelelő festést kérhet. :-)
                            Szóval szerintem jó a porfestés, de csak ha jól alkalmazzák!
                            Köszi, annyi kérdésem még lenne, hogy homokszórva lett a felület. Ahol még látok hiányosságot azt meg drótkorongozom, majd az egészet áttörlö lakkbenzinnel. Nem fog látszódni porfestés után a különbség a drótozott illetve a homokszórt felület között?

                            Komment


                              #15
                              Ezt még nem próbáltam ki, de szerintem nem fog látszani eltérés. Elég vastag hozzá a réteg.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X