Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egy lemezvillás Csepel feltámadása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy lemezvillás Csepel feltámadása

    Úgy gondoltam elkezdem a naplót. Lehet, sőt biztos hosszú lesz, mert pénz kevés, idő sok... Célom bemutatni, hogy kel életre újra a kis Csepel. Gyermekkoromban ámulva néztem Nagypapám fekete motorját de akkor még azt se tudtam eszik e vagy isszák, de szerettem ott nyüzsögni körülötte mindig. Egyszer az öreg a kezembe adott egy drótkefét, hogy ha szeretnék én is megtanulni szerelni akkor nosza álljak neki és tisztitsam ki a Zetor 3011 kuplung házat belülről. (Épp kuplung csere volt a gépen.). Onnantól fogva megcsapott a "benzingőz". A kis Csepellel régen motorozgattam lapos elem és egy Jawa gyújtótrafó segítségével amíg le nem merült ????
    A Csepelt félre állítottam mert jöttek más "modern" motorok stb.. aztán úgy 30 évvel ezelőtt elhoztam vidékről és szétszedtem felújítás végett, de akkor végül elmaradt. Most ősszel elővettem és neki álltam újra. Nem restaurálás, hanem újra életre keltés a cél, házi körülmények között, annak szépségével és buktatóival. Cél, hogy mire jön a nyár lehessen menni egy karikát a kis géppel.
    FeSa, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    lehessen menni egy karikát a kis géppel.
    Hajrá! Jöhet pár kép csemegének.. Sok kedves emlékem van a Csepellel... pl.. nem volt rajtam fél cm muslica motorozás végén..
    sepy és Slaci74 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A kiindulási alap.. Igen, a blokkon az oldaldekni D-Csepel, és lehet a hengerfej is másik van rajta, de valahol megvan az eredeti. Valamilyen Csepel vagy Danuvia első lámpa is van, óra nélküli, meg minden.. Van még pár doboz, vödör rozsdás vas, majd ki kell szöszmötölni mi hova való, mi micsoda.. Drótkefe, smirgli, rozsdaoldó.. aztán kezdődött a festés és összeépítés.. Természetesen már halad a projekt, majd teszek fel fotókat is. Vannak érdekes dolgok.. mint pl. elég trükkös volt a kerék küllőzés..
      Utoljára szerkesztve a következő által: Slaci74; 2020 nov. 11, 10:07.
      sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Össze állt az első kerék.. Ki volt fűzve, így fémre lehetett csiszolni, passzíválni, festeni.. A küllőket citromosavas vízben elektrolízissel rozsdatlanítottam, a réz küllőszemeket políroztam. Azért kapott egy cink spray bevonatot. Igen tudom, lehet kapni küllőszettet.....
        A kerékfűzéssel volt kis szívás, ugyanis az egyik oldal két keresztes, a másik pedig három keresztes fűzéssel van,és az se mindegy, hogy hol kezded a fűzést a fékdob oldalon. Sajnos kicsit össze karcoltam a felni festését mire rájöttem rosszul kezdtem a fűzést, de egy legyen a legkevesebb. Majd kijavítom. Szerencsére tegnap meghozta a futár a gumikat, így ma ez is elkészült. Próbáltam korhű mintás gumit venni, szerintem passzol. 2-1/2 - 19 a gyári méret. Megvannak az eredeti Emerege gumik is, de elég repedezett azzal nem mernék motorozni. Na a mai nap margójára ennyi.
        Ui. Ha esetleg valakinek van egy azaz egy darab küllője ami 190-195mm hosszú küllőszemmel akkor gondoljon rám... Egy küllő hiányzik sajnos...
        Utoljára szerkesztve a következő által: Slaci74; 2020 nov. 11, 18:49.

        Komment


          #5
          A karburátorokat, alaplapokat szétszedtem és alapos tisztogatás vette kezdetét. Az egyik úszó eléggé be volt horpadva, az egyik forrasztásnál jöttek a buborékok a forró vizes próba alatt, így azt hőlegfúfó segítségével szétszedtem, és vissza alakítottam az eredeti formájára, majd nem kis türelemmel össze forrasztottam. A karburátor, megszakitó,alaplap stb... ultrahangos mosóban citromosavas vízben lett szépen tisztitva, de sajnos a gép megadta magát, így azt is lehet megjavítani. A FET nem bírta, mert a lildis masinát úgy látszik max 10 perces használatra tervezték.. ahhhh

          Komment


            #6
            De rég láttam,csavaros volfram-érintkezőt,valahol nekem is kallódik egy,!?Sosem mertem nekifogni az úszónak...!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


            • sepy
              sepy kommentje
              Editing a comment
              Jó lenne az úszók súlyát tudni mert az állítja a szintet gondolom én. Ennél egyszerűbben nem lehet megoldani ezt szerettem a CZ- ben is.

            #7
            Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            pedig három keresztes fűzéssel van,
            Úgy látom bújtatva fűzted.. úgy a gyári,de sokan az egyszerűbb megoldást válasszák.

            Komment


              #8
              Az úszó súlyát nem mértem meg, nyilván nincs is ilyen pontos mérlegem, de szetszedéskor az összes ónt leszedtem a rézről, így kb. ugyanannyi ón ment vissza amennyi gyárilag lehetett. Próbáltam utána keresni milyen magasan kellene állni a benzinszintnek a karburátorban mert azt be lehetne lőni, hiszen az úszótű állítható, illetve ki is lehet alátétezni a karbi fedélen a tű házat.
              ​​​​​​Atti69, igen a kereket bújtatva fűztem. Sok helyen láttam én is rosszul fűzött kereket, olyan pénzekért hogy megáll az eszem.. Bújtatni kell mindenképp, a felnihez legközelebb eső keresztnél, különben nem lesz megfelelő tartása a keréknek. A másik pedig, hogy így a gyári.
              Tegnap szétszedtem a hátsó felnit is, elment rá egy egész délutánom, de szerencsére minden szétjött. A küllők már meg vannak tisztítva egy kis sósavas vízben áztatva és fém dörzsivel kezelve egész szépek lettek. A felni és az agy ma le lett csiszolva, és bekentem RO55-tel. Holnap újra át csiszolom, és az össze illesztési ponton a felnit egy helyen meg kell hegeszteni, pontozni, aztán jöhet az alapozó. Hétvégén remélhetőleg össze áll a hátsó kerék is, illetve a lemezvilla, és akkor már a lábán tud állni a gép. Már nagyon várom a pillanatot.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Slaci74; 2020 nov. 12, 19:36.

              Komment


                #9
                Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A küllők már meg vannak tisztítva
                Én küllők helyeit újrafúrom, esetleg reszelgetem... felnin szintén. Jó dolog az ha befér a küllő az agyba festékpattogzás nélkül.

                Komment


                  #10
                  Köszönöm tippet. Mindig tanul az ember.

                  Komment


                    #11
                    Időközben a hátsó kerék is szét lett szedve, rozsdátlanítva, alapozva, festve... A felni kapott az élettől, a hegesztésnél megindult kicsit a repedés, úgyhogy ott újra hegesztettem. A gyári küllők, küllőszemek kerültek vissza egyenkénti sósavas tisztítás csiszolás festés után. Ami érdekes számomra, hogy amíg az első kerék kónuszos csapágyazású, a hátsókerekben sima golyós csapágy van.
                    ​​van. Összeszereléskor érdemes odafigyelni arra, hogy a sárvédő pálcákból két méret van. 4db hosszú, és 2db rövidebb. A rövidebbek fogják az első sárvédő elejét.
                    Az oldaldobozok belseje és a csomagtartó vár még rozsdátlanításra, festésre, és ha azok elkészülnek megy a blokk a vázba és próba indítás következik.. Egyenlőre az oldaldobozok oldalát és a tankot nem bántom, amíg nem találok megfelelő módszert vagy embert a csíkok és Csepel felirat festésére.

                    Komment


                      #12
                      Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egyenlőre az oldaldobozok oldalát és a tankot nem bántom, amíg nem találok megfelelő módszert vagy embert a csíkok és Csepel felirat festésére.
                      Én ismerem a megfelelő embert..

                      Komment


                        #13
                        Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        próba indítás következik.
                        Nagyon flottul mennek a dolgok és a végeredmény is szemrevalónak ígérkezik. Tisztán emlékszem, amikor gyerekfejjel kihallgattam a kocsma udvarán a körzeti rendőrt, aki azt mondta a körülötte állóknak: "a Csepellel térdig érő lucernában is elkaptam a manuszt, a mostani Danuvia már nem annyira teccik." Nem emiatt, de ha öreg gépet vennék, az csak 125-ös Csepel lenne.

                        Komment


                          #14
                          Atti69, köszönöm de majd tavasszal nyáron lesz aktuális. A gépet előbb össze kell rakni, beüzemelni és mindent kiigazitani, hogy ne fényezés után kelljen. Tegnap felkerült a csomagtartó és a lábtartó előre és beugrott a blokk a helyére.
                          Probaltam indítani de nem indult csak durrogott a kipufogó nyíláson, meg a karburatorba vissza.
                          Ma erőt vettem magamon és levettem a gyújtást. Ki kellett cserélni a lendkerék éket, úgyhogy alakítottam bele egyet. Megcsiszoltam a megszakítót, beállítottam újra a hézagot, és adtam neki kb.4mm előgyújtást. Etető tartályt még nem csináltam de egy benzines rongyot a karburátor elé tévé, második rúgásra életre kelt.
                          Most csinálok egy etetőt és drót helyett egy gázbowdent. Ha jár, megpróbalok feltenni róla videót.

                          Komment


                            #15
                            Slaci74 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Atti69, köszönöm de majd tavasszal nyáron lesz aktuális.
                            Csak szólok kb 3 hete lettem beírva az eseménynaptárba, tavaszra, nem március 12 hanhanem jövő tavasz!!!

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X