Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-Csepel felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    D-Csepel felújítása

    Sziasztok!

    Régi tagja vagyok már a veterán fórumnak, volt pár motorom is, jelenleg a D-Csepelt szeretném rendbe hozni.
    Tulajdonképpen nincs fényévekre az hogy műszaki képes legyen a motor, mert az évek alatt mindent begyűjtöttem már hozzá, néha duplán is.
    Ami izgalmas a történetben hogy papíros a motor, szürke forgalmi első tulajtól vásárolva.
    Nem most kezdtem neki, csak épp megláttam hogy lehet ilyen naplót készíteni, szóval ami most épp zajlik:

    -blokk összerakás, a mesternél van főtengely felújítás és fúrás, várom hogy kész legyen vele, utána dobom is össze új csapágy, kuplung, minden,
    -fékeket januárban viszem ha minden jól megy felszabályoztatni
    -elektromos részt épp készítem elő, le kéne még adni delejeztetni a lendkereket.


    Új gumikat is vennem kell rá, és a hátsó ülés gumiját is cserélni kell, de először az a cél hogy saját lábán közlekedjen kicsit, még ha nincs is épp rajta rendszám.

    A motor teljes mértékben vegyes, nem OT vizsgára indulunk, így ez most viszonylag kevésbé fő szempont hogy tipusztiszta legyen.
    A külső festéssel később akarok foglalkozni, amint sikerült újra kiváltani a papírokat remélhetőleg.

    A jelenlegi állapot fotó:
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2020 dec. 22, 23:28.
    pasetta, sepy és 7 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Szerkezeti üzembiztonsági dolgok után kicsi esztétika de az autentikus külsőt semmi képpen nem bántanám. Persze ez csak az én véleményem.. Talán küllők a kerék csapágyak és a kipuff. vég meg az ülés! Én meg őrizném így eredetiben.
    dott, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


    • dott
      dott kommentje
      Editing a comment
      Köszi a véleményt! Teljesen igazad van, ülést legfőképp a hátsót azt okvetlen, a másik még elmegy, a hátsó kerék cserélve lesz mert ki van verődve a menesztése, van olyan kerék nekem amiben még jó menesztés, a kerék csapágyakat épp most néztem milyen kell bele, szóval abszolút eltaláltad a következő dolgokat. Autentikus otthoni festegetés a motor sajnos, így egyszer megéri lefestetni normálisan, de azzal nekem személyesen az a bajom, hogy utána meg nem merem már használni mert sérül a festés, "sajnálni fogom", így is vigyázok a motorokra, de egy komplett fényezés után már nagyon nézem hogy nehogy karc legyen.
      Jelenleg, amíg a mester nem adja vissza a dugót, hengert, főtengelyt, az "elektronikát" készítem elő összerakásra,

      Ps: A képen látható blokk nem a sajátja, az egy BC számú T-Csepel blokk ,amit ajándékba kaptam igen megkímélt állapotban és így került kipróbálásra. A belevaló az épp az asztalon van szétszedve.
      Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2020 dec. 26, 10:17.

    #3
    Közben haladnak a dolgok, habár nem teljesen ezen a szálon, de bejelentek egy nemrégen szerzett motort,
    Danuvia 1959. rendbe akarom rakni, habár Ő saját lábon jön-megy, de nyilván van meló vele is, most már ketten vannak
    Nagyon régóta akartam egy korai szériásat, sokáig figyeltem a hirdetéseket is, most épp találtam egyet.
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: dott; 2021 jan. 22, 21:18.

    Komment


      #4
      Click image for larger version  Name:	1621083810594248.jpeg Views:	0 Size:	300.7 KB ID:	227951

      Sziasztok! Örömmel tudósítok róla, hogy elkészült teljesen a gép, a múlt héten műszaki, forgalomba helyezés mindent elintéztünk, így már rendszámmal járkálhatok vele, megjött a törzskönyv is közben. Vannak problémák sajnos, a hármas sebességet dobálja nagyobb fordulaton, így a szétszedés garantált, de sebaj, egy papíros Csepellel több van az utakon. Ps: azóta a bowden el van vezetve már normálisan.

      Komment


        #5
        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        műszaki, forgalomba helyezés mindent elintéztünk, így már rendszámmal járkálhatok vele,
        Ez valóban jó hír, köszönjük a beszámolót! Látom a gép is autentikus külsőben maradt. A műszakihoz miket kellett cserélni? A fékpad mit szólt a fékekhez?
        dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        a hármas sebességet dobálja nagyobb fordulaton
        Ha 90-es tempónál kidobja akkor semmi vész, csak engedd vissza 55-60-ig

        Komment


        • dott
          dott kommentje
          Editing a comment
          A fékeknek annyit tudtam adni hogy szabályozás és új fékbetétek, így jó lett, rakni kellett rá km-órás lámpatököt, azért hogy fotózni lehessen, féklámpa kapcsolóval, parkfény, végülis az elektronika az félig már Danuvia, de normál rendszámot másképp nem kap.

          Azóta komplett váltó csere óta nem dobálja a sebességet, tökéletes lett, egy alig használt váltót raktam bele.

        #6
        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ha 90-es tempónál kidobja akkor semmi vész, csak engedd vissza 55-60-ig
        Ha 90-nél kidobja.....akkor 89-ig mehet.. Nem?

        Komment


          #7
          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ha 90-nél kidobja.....akkor 89-ig mehet.. Nem?
          Úgy logikus, de én kímélném a gépet

          Komment


            #8
            Haliho! A poszt írása óta újra szétszedtem, az egész váltót kidobtam belőle, mert szét volt kopva jóformán minden, volt itthon egy alig használt blokk, abból átpakoltam, így most tökéletes a váltó.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X