Szeretnék feléleszteni és ledokumentálni egy Pannónia motoros gép beüzemelését. Most 2023.09.24.- én úgy áll a gép, hogy a gyújtása szét van szedve. Van egy cdi-s gyujtás technikám is, de ha meg menthető a régi rendszer akkor szeretném azt használni, ha nem akkor megpróbálom a Cdi-t bele bűvölni valahogy.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia motoros kerti gépszörny felélesztése
Collapse
X
-
Ha éjjel is szántanál vele akkor a világitótekercsnek is működnie kellgeniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzereztem új megszakítót, de hogy is kell bekötni, elég csupán a gyújtó tekercs, hogy működjön
Amúgy dr.Google
"pannonia gyujtás bekötése"
- 2 likes
Komment
-
A megszakítócsavar szigetelésnek is hibátlannak kell lennie . Vezeték három kell : gyújtótekercs ,kondenzátor , egy a leállításhoz . A működéshez ennyi kell .geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehogy is kell bekötni,
Ezután alaplap felszerel.
lendkerék felszerel ,
gyertyanyíláson megkeresed a felső holtpontot (ezt egy karcolással bejelölöd a lendkeréken és a blokkházon ,ha nincs rajta )
felső holtpontnál 0,35-0,4 -tized hézagnak kell lennie a megszakítórésnek.(ekkor már a gyertyánál ellenőrízhető a szikra )érdemes a megszakítófelületét zsírtalanítani, féktisztító, nitróhigító .....
ezután lehet az alaplap elforgatásával előgyújtást állítani ami :2,7-3,25-m/m (ekkor a kopások miatt elállítódhat a hézag !!!)
Ezután vigyoroghatsz :mert van jó gyújtásod !geniusnexus, zahi és 4 további látogató kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 6 likes
Komment
-
Elegendő a gyújtótekercs is. A tekercsből jövő vezetéket vidd a megszakítóra. A kondenzátort kösd össze a megszakítóval, és ugyanerről a csavarról(a megszakító kalapácsának rugóját rögzítő csavar) kell egy testelő, vagy slusszkábel egy slusszkapcsolóhoz.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseelég csupán a gyújtó tekercs, hogy működjön, vagy több tekercset kell beállítanompasetta, és 3 további látogató kedvelte ezt.
- 5 likes
Komment
-
A nitróhigító emlékem szerint foltot hagy maga után ( bár kb 20 éve nem láttam), vagyis marad utána valami, ami nemtudjuk mi, ott én pl. nem használnám.mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseérdemes a megszakítófelületét zsírtalanítani, féktisztító, nitróhigító .....
A féktisztítóval pucolt tárcsa használata után Te is megmaradtál


.
- 2 likes
Komment
-
Az rendben is lenne ,de értelmetlen megmutatni olyat amiből csak egyszer volt kutyavásár ....emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA féktisztítóval pucolt tárcsa használata után Te is megmaradtál


.




"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Szerinted mivel pucolom azóta is, oszt ettél arról, sőt Te sütöttedmátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz rendben is lenne ,de értelmetlen megmutatni olyat amiből csak egyszer volt kutyavásár ....





- 2 likes
Komment
-
Tecciket nyomtam, mert végre, valahára megértettem miről is folyt itt a diskurzusemu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerinted mivel pucolom azóta is, oszt ettél arról, sőt Te sütötted






.
- 2 likes
Komment
-
Az előgyújtás azt jelenti ,hogy a dugattyú sűrítéskor mennyivel van a holtpont előtt . Ezt az értéket legtöbbször szögértékben (fokban)adják meg ,de gondolom a karbantartás miatt a dugattyú magassági elmozdulását adták meg : miliméterben ennek a rövidítése =m/m ,ez házilag is mérhető a középgyertyás motoroknál.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMit jelent amúgy az m/m előgyújtás érték? Mi határozza meg, hogy mennyit is kell elforgatni az alaplapot?
Mikor az előgyújtás nagyobb az előírtnál nehéz beindítani a motort és visszadurrog a légszűrőbe(keményen jár vagy nem is indul be) ha kevesebb az előírtnál :rángatva ,erőtlenül működik és felmelegedve öngyulladással durrogva működik...
Ezen okokból és az oldalgyertyás hengerfej miatt :csavarhúzót bedugva ,tartva óvatosan forgatva :bejelöljük a dugattyú felső holtpontjánál a lendítőkerék állását egy karcolással a blokkházzal egyvonalban (mit megelőzően írtam ekkor :a megszakító hézag 0,4-m/m)
Körülfordítjuk a lendkereket a forgásirányba és a lendkerék felületén a felső holtpont előtt 28 m/m
megállítjuk bejelöljük
Ez az előgyújtás pillanata !!! A lendkerékpaláston mérve 2-m/m eltérés lehet. Ezt az értéket az alaplap elforgatásával tudjuk beállítani .Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2025 jan. 29, 06:23."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
Kihagyhatod a rendszerből úgy, hogy ráforrasztod a gyújtókábelt a kis réz lapkára. A kivezetőt egyszerűen csak ki kell tekerni a blokkból.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem tudom a bakelites kivezető jó e
- 1 like
Komment
-
Néhány éve vettem kivezetőt, emlékeim szerint nem is drágán. Előtte persze kipróbálnám a forrasztásos módszerrel, hogy tényleg azzal van-e gond, mert esetleg repedt.geniusnexus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésemás megoldással helyettesíteni forrasztás helyett
Komment
Komment