Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó elektromosság veteránra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    nem tudom pontosan hogy a hátrafele forgó főtengely miatt működne e.
    Működni működne, de az előgyújtás szabályzása nem értené mi történik. Az én lendkerekemen van nyíl, ami hálistennek arra mutat amerre kell.
    dkari kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      A kúppal kezdtem reggel. A Csepelé nem olyan mint a Yamaháé. Esztergán csináltam meg. A lendkerék agya maradt ebbe másoltam bele a Csepel kúpját.

      Ezt hogyan csináltad ? Hogyan tudtad kimérni a beszerelt főtengely kúpszögét ? Én is hasonlóval küzdök ( küzdenék ) de ha nincs a kezembe a főtengely , bele sem kezdek. Egy központos közdarab kéne a AWO kúpja, és a Jog lendkerék közé, de ha meg mindig kiveszem felpróbálni, abból minden lesz, csak egytengelyűség nem !
      wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        Egymás mellett volt a két lendkerék és egy tolómérő. Megmértem a kicsi, a nagy átmérőket és a hosszúságokat. Utána papír ceruza sinus tétel, és kiszámoltam a Csepel kúpszögét. Az esztergán ennyivel kell elállítani a kéziszánt. Utána befogtam egy Csepel lendkereket a gépbe és megcsináltam a finombeállítást ehhez a kúphoz. Egy finom fogással átmentem a Csepel kúpján és rápróbáltam a főtengely kúpjára hogy biztos stimmel e minden. Na ez jó lett, úgyhogy utána befogtam a Jog lendkerekét "osztán uccuneki" Hát nagyjából ennyi.
        Beagle, nyemi és 6 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          Hát nagyjából ennyi.
          Nem hangzik nagyon tudományosnak, de a végeredmény a lényeg !
          sinter kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Nem hangzik nagyon tudományosnak
            Micsoda? Méghogy nem tudományos? Hát vót ott minden kéremszépen! Méregetés, számolgatás, kísérletezés, még egy másik számológépet is kellett szereznem mert a régin nem tudtam szögfüggvényt számolni.
            Süpi, dkari és 4 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              még egy másik számológépet is kellett szereznem
              Az már logisztika !..............................
              sinter kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Újabb helyzetjelentés a frontvonalból:
                Ma felkerült a plusz súly a lendkerékre, és láss csodát újból olyan volt rúgni a motort mint régen. És lett alapjárat is. Cirka 500 g került rá de még ebből jön le valamennyi.
                demeter, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  Újabb helyzetjelentés a frontvonalból:
                  Ma felkerült a plusz súly a lendkerékre, és láss csodát újból olyan volt rúgni a motort mint régen. És lett alapjárat is. Cirka 500 g került rá de még ebből jön le valamennyi.
                  És a centírozással kapcsolatban sikerült dűlőre jutni?
                  Duke kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    Igen. A nagyját én megcsinálom itthon, már amit megtudok, a többit Pesten. Pl az úgymond kiegyensúlyozó kúpot már itthon elkészítem egy rossz főtengelyből, mert ennek segítségével szabályzom le az utólagosan rátett súlyt.
                    OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ...az utólagosan rátett súlyt.
                      Ez egy vas gyűrű? Felmelegítve húztad rá, zsugorkötéssel?

                      Jól értem, hogy előnye az alapjarati kiegyenlítés, hátránya a lassabb gázreakció?

                      Komment


                        #86
                        Nem gyűrű hanem tárcsa, ami a hűtőventi helyére van rögzítve és az agy kiálló része központosítja.


                        Jól értem, hogy előnye az alapjarati kiegyenlítés, hátránya a lassabb gázreakció?
                        Így is lehet értelmezni, de igazából az volt a bajom hogy nagyon nehezen lehetett berúgni a motort, néha olyat rúgott vissza hogy csak úgy sajgott a talpam (lehet nem papucsban kellett volna) és ha beindult akkor meg nem volt alapjárata.
                        Most jóval lejjebb tudom venni az alapjáratát mint eddig, és szépen egyenletesen jár. Ráadásul mindezt úgy hogy a lendkerék retesz nélkül van fenn csak úgy saccra, tehát az előgyújtása nincs pontosan belőve.
                        mir-mur, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          Tessék parancsolni , aki centíroztatni szeretné a lendkerekét , az ilyen felszereléssel kell hogy rendelkezzen : Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	141296Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	1
Size:	197.9 KB
ID:	141297Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	141298Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	141299Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	196.2 KB
ID:	141300Click image for larger version

Name:	006.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	141301Click image for larger version

Name:	007.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	141302 ez egy babetta mágnes , Honda 350 F re alakítva . Nekem ez adta az erőt a 4 hengerhez . Azért az jól látszik mekkora s..r a babetta , mert csak úgy össze vissza vannak beöntve a mágnesek . Első nekifutásra amikor simán feltettük , 2 perc alatt kiv...te a répám . Szerintem kevés használat után szét is dőlt volna az egész motor -----pedik milyen kicsi kis vasdarab , és milyen kevés lett kiszedve hogy jó legyen . Ja , a nagy vasdarab meg a lehúzó --és tároló ! Mert talán eddig nem esett szó róla ---de lendkereket , mágnest -nem tárolunk "üresen " ---csak álló és forgó részt együtt !
                          Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2014 okt. 04, 11:46.
                          wsievers, demeter és 4 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88
                            szét is dőlt volna az egész motor -----pedik milyen kicsi kis vasdarab , és milyen kevés lett kiszedve hogy jó legyen . Ja , a nagy vasdarab meg a lehúzó --és tároló ! Mert talán eddig nem esett szó róla ---de lendkereket , mágnest -nem tárolunk „üresen” ---csak álló és forgó részt együtt !
                            Szia!

                            Honnan tudtátok, hogy mennyit kell a lendkerékből elvenni? Sűrűség és térfogat alapján számoltátok vagy addig furkáltátok, míg jó nem lett?

                            Komment


                              #89
                              Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              vagy addig
                              Ja , ja furkálgattuk ,furkálkattuk --aztán eccer csak jólett .



                              Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Sűrűség és térfogat alapján számoltátok
                              De ezt a módszert is megtanulnám szivesen .

                              Komment


                                #90
                                Ja , ja furkálgattuk ,furkálkattuk --aztán eccer csak jólett .

                                Köszi a képeket!

                                Azt már értem hogy kell egy kúpot csinálni a lendkerékhez,és hogy mélyedések fúrásával lehet a lenkereket centirozni.
                                Azt viszont még nem hogy min kell a centírozást csinálni? Milyen berendezés kell hozzá?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X