Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Strigon ME250

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ajánlom,hogy fúrj szembe két menetet
    Amikor szedtük szét én is így terveztem. Aztán változatozott a dolog, mivel először ki kel szedni mindent a fejből ami ez alatt van. Aztán jöhet ez a csapágyház. Így viszont alulról szépen ki lehet kocogtatni a helyéről.
    Így már sok értelmét nem látom, tekintve hogy a csavar vége kiszedésnél meg a fejöntvényét sérti meg. (egyébként a gép sok részén gyárilag vannak ilyen furatok. Meg is lepődtem hogy itt nincs, de aztán meglett az oka )
    Hézagolás miatt viszont ezt nem kell kivenni, csak minden mást ami alatta van (a szöghajtás nagy fogaskereke 4db BK csavarral van felcsavarozva lentről)
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A kis fogasléc pedig fúráshoz van ....ha nagyon kell:elkészítheted magadnak
    Sajnos nem olyan egyszerű a dolog...
    Elméletben:
    -Az asztalt elforgatom annyi fokkal ahány fokban a bevágások vannak
    -Az asztal meghajtására felszerelem a hosszosztó készüléket (még nincs ilyenem)
    -Felszerelem a gépre a szinuszfejet és beállítom vízszintbe... (na ilyenem sincs. És valószínű hogy nem is lesz)

    Bár a rövid hossz miatt talán még ezzel a fejjel is meg lehetne oldani. A modulmaró befogószára talán elég nagy kinyúlású ahhoz hogy átérje ezt a kis csiga fogaslecet, szóval ez akár még meg is oldható.
    Modulmaróm van hozzá (2-es modulú), az jó lenne, de az ívet belemarni bajos, mivel a modulmarótárcsa átmérője kisebb mint a csiga átmérője...
    Gyakorolni meg nem egy öntvény darabok akarok. Az drága és nem olyan könnyen beszerezhető. Bár havernak van egy darabka amiből ez pont kijönne, és lehet hogy CNC-vel ki is tudja faragtatni. Az lenne a tuti.
    Szánok, előtolás, sebességek és meghajtások működnek. (mielőtt szét lett szedve gyorsan martam vele végálláskapcsoló nyomópöcköket az asztalhoz. Szóval most már az asztal végálláskapocslói is működnek.) Amivel még gond van az a főorsó fékmágnese. Az ki van kötve, és lehet hogy ki is van berhelve belőle... Persze az se egy nélkülözhetetlen dolog. Csak sokkal egyszerűbb a szerszámcsere ha az működik.
    Na meg szerintem azért jó ha lehet finoman mozgatni a fejet. Gyakran kellhet az.
    Che és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Szervusz Heeegany!

      Amennyiben nekem lenne ilyen töréses problémám és nem lenne módom újra gyártottra cserélni az alkatrész,megpróbálnám megforrasztani rézzel és a forrasztásból adódó felesleget valamilyen dremmel szerű kis csiszoló-maróval kitakarítani.Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de a "szükség törvényt bont"..

      A forrasztás előtt,kigyökölném a hátsó oldalán (nem a csigafogak felől),nem túl szélesen úgy,hogy összesen 2,5-3 mm. ék alakú gyökhézag legyen,majd kifőzném valamilyen oldószeres vízben,hogy az öntvény pórusaiból is tűnjön el az olaj.Mikor a fentiekkel elkészültem pozícióhelyesen lefogatnám egy vastagabb sík vas felületre és rézzel megforrasztanám.A forrasztás után,meleg salakba,homokba hagynám szép lassan kihűlni.A felesleges rézmaradványokat egy kis kézi csiszolóval maróval eltávolítani és gyakorlatilag használható is lehetne.

      Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de nincsenek ott akkora erőbehatások amik az üzemszerű használatot gátolnák.Úgy gondolom ez egyszerűbb megoldás lenne talán.

      Üdvözlettel:Che
      heeegany és kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Szervusz Heeegany!

        Amennyiben nekem lenne ilyen töréses problémám és nem lenne módom újra gyártottra cserélni az alkatrész,megpróbálnám megforrasztani rézzel és a forrasztásból adódó felesleget valamilyen dremmel szerű kis csiszoló-maróval kitakarítani.Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de a "szükség törvényt bont"..

        A forrasztás előtt,kigyökölném a hátsó oldalán (nem a csigafogak felől),nem túl szélesen úgy,hogy összesen 2,5-3 mm. ék alakú gyökhézag legyen,majd kifőzném valamilyen oldószeres vízben,hogy az öntvény pórusaiból is tűnjön el az olaj.Mikor a fentiekkel elkészültem pozícióhelyesen lefogatnám egy vastagabb sík vas felületre és rézzel megforrasztanám.A forrasztás után,meleg salakba,homokba hagynám szép lassan kihűlni.A felesleges rézmaradványokat egy kis kézi csiszolóval maróval eltávolítani és gyakorlatilag használható is lehetne.

        Tudom nem a legmegfelelőbb megoldás,de nincsenek ott akkora erőbehatások amik az üzemszerű használatot gátolnák.Úgy gondolom ez egyszerűbb megoldás lenne talán.

        Üdvözlettel:Che
        Eddig úgy néznek ki a dolgok hogy le tudják majd gyártani nekem (öntöttvasból)
        De nekem is megfordult a fejemben ennek a javítása is. Kérdés hogy mivel tudom megfelelően kitisztítani? Éveket állhatott így összetörve az olajban, zsírban. Eléggé bele van ivódva.
        A másik dolog hogy van valami paszta amit kifejezetten öntöttvas keményforrasztásához használnak. Valami réz tartalmú cucc, bekenem a felületeket, összeillesztem, felmelegítem, a hordozó anyag elpárolog a megolvadt réz pedig teljes felületen fog. Bár kérdés hogy ez mennyibe kerül... (hasonló cucc mint a rézcsöveknél használatos ónpaszta) Ha nem arany árban van én ezzel próbálnám meg.
        Na de ha elkészül ehelyett egy másik darab akkor ráérek majd ezzel próbálkozni.

        Az utómunka meg nem probléma. A nagyját turbómaróval, az apraját dremel gépel szépen le lehet csiszolni.

        Komment


          #34
          Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ne haragudj ,de ne bonyolítsd túl. Azt a két menetet levágod fúrsz aréb két menetet-furatot rögzíted így az eredeti használható.Mellesleg leméretezheted és ha meglesz addig így használod,gondolom imbuszt használsz,akkor nem fog meglazulni és eltörni sem többé.

          Egyébként az illesztő furatokat az újnál is egyéb helyre kell fúrni !!!
          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 febr. 24, 06:43.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #35
            Haveromnak hála lassacskán alakul a masina (a napokban gyártotta a gyári alapján )
            Click image for larger version

Name:	2019-02-27 20.29.20.jpg
Views:	361
Size:	430.8 KB
ID:	216442Click image for larger version

Name:	20190228_131957.jpg
Views:	382
Size:	367.1 KB
ID:	216443Click image for larger version

Name:	20190228_132005.jpg
Views:	355
Size:	357.5 KB
ID:	216444

            Komment


              #36
              Sziasztok.
              Nekem is lenne egy problémám a 250 es el,mégpedig hogy a főorsôházban aznolajpumpa nem nyomja az olajat.
              Volt valakinek már ilyen problémája?
              Leszedtem a szivócsövet,leszedtem rôla a szűrőt,átmostam a csövet is és a lábszelepet is.
              Átfujtam levegővel,visszatettem semmi.
              Ezután forgás közben belefujtam a nyomóágba a azivattyú felé,semmi.
              Ezután a mágneses ülepitőnél feltöltöttem olajjal,megpörgettem 70Hz el de semmi.
              Tényleg egy pocsék a magyar szerszámgépek olajzása,jól irta valaki régebben.

              Komment


                #37
                laacika eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tényleg egy pocsék a magyar szerszámgépek olajzása,jól irta valaki régebben.
                ...............................Milyen idős a géped?Végre voltak hajtva a kopott alkatrész cserék?Esetleg "nyomjuk amig bírja.".?Nem rosszabbak a magyar gépek a többi átlaggépektől,viszont maszívak és elég pontosak!
                Ne várjunk annyit mint egy ujtól,főleg,ha nem jól volt karbantartva...sokan nem kenték a hosszánt olajjal mert a kezünkre csorgatott olajjal oldottuk meg a dolgot...
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 febr. 18, 16:35.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  Undoritó szar ez a gép,mondták nekem hogy elektrohidraulikus nyűgös macerás,én meg megvettem.
                  Az előtolásával is baj van,illetve lett.
                  Ha volna aki tényleg nagy ismeri ezt a gépet az kérem irjon tel számot (ha másnem e-mailon) mert megőrülök ettől a szartól komolyan mondom.
                  köszönöm
                  laacika kukac citromail.hu

                  Komment


                    #39
                    Én ugyanígy jártam, feltételezem ha a szivattyúnak baja van akkor az elektrhidraulikus rendszer is megadja magát mert a nyomást onnan veszi. az is.
                    Szerintem még a főorsót és a váltót is újra kell csapágyazni legalábbis nekem, mert a probléma nekem a főorsó hirtelen zakatolásával kezdődött.
                    Viszont én egpróbáltam szakembert szerezni hozzá, egy megnézte a gépet és azóta nem láttam Ő mondta hogy elment az olajzás és vele együtt minden.
                    De úgy érzem túl nagy falatnak találta a munkát.

                    Komment


                      #40
                      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én ugyanígy jártam, feltételezem ha a szivattyúnak baja van akkor az elektrhidraulikus rendszer is megadja magát mert a nyomást onnan veszi. az is.
                      Szerintem még a főorsót és a váltót is újra kell csapágyazni legalábbis nekem, mert a probléma nekem a főorsó hirtelen zakatolásával kezdődött.
                      Viszont én egpróbáltam szakembert szerezni hozzá, egy megnézte a gépet és azóta nem láttam Ő mondta hogy elment az olajzás és vele együtt minden.
                      De úgy érzem túl nagy falatnak találta a munkát.
                      Sajnálom hogy te is itt tartasz.
                      én komolyan mondom tényleg kezdek rájönni arra hogy bizony van jópár magyar szerszámgép tipus amit jobb lett volna kihagyni,magyarul ha meg sem csinálták volna vagy még asztalon pairon volt kicsit átdolgozni átgondolni.
                      Tudjuk jól hogy persze vannak jobb gépek akár egy esztergát vagy marót vagy bármi mást nézünk,de hogy vannak magyar gépek amit az ellenségemnek sem kivánok azt nem gondoltam.
                      Ami szar az szar,nincs mit rajta szépíteni.

                      Komment


                        #41
                        Nem olyan rossz gépek ezek egy barátom 15 lvig napi nyolc órában dolgozott ilyennel, kifogás nélkül. én az enyémet egy műanyagüzemből vettem, ahol gyakorlatilag szerszámgyártásra igazításra karbantartásra használták, és ott ki is próbáltuk.
                        feltételezem tudták, hogy a végét járja és nem költöttek rá, inkább eladták gyorsan.

                        Komment


                          #42
                          Laacika!

                          Úgy szidod ezt a gépet,mintha lenne a birtokodban egy másik,ami sokkal jobb,-bár ki tudja?Van egy könyvem,amely a Táncsics könyvkiadó adott ki 1966-ban,a szerzője Dr. Rudas János,a címe Marógépek és a Gépismeret sorozatban jelent meg.A könyvben már szerepel az MU-250,melynek a kenési rendszeréről a következőket írták le:"A főhajtómű és a mellékhajtómű központi kenésű:e kenőrendszereket gépi úton működtetett szivattyúk táplálják.Az asztal csúszófelületeit kézi működtetésű szivattyú keni.".

                          Akárhogy is nézzük ezek a gépeknek a kora,már 50 év körül van,kivették a részüket a termelésből,utána esetleg több tanuló is felnevelkedett rajtuk,majd jött a privatizáció és megvette valaki és bedolgozott,meg mit tudom én mit nem csinált vele,jó esetben esetleg lecserélték az olajat,-bekenték Hemorite kalapács hatású festékkel és piacra dobták.Az olajszivattyúk kopásával a fene se törődött,pedig azokkal nagyon is foglalkozni kellene.

                          Üdvözlettel:Che

                          Komment


                            #43
                            Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Laacika!

                            Úgy szidod ezt a gépet,mintha lenne a birtokodban egy másik,ami sokkal jobb,-bár ki tudja?Van egy könyvem,amely a Táncsics könyvkiadó adott ki 1966-ban,a szerzője Dr. Rudas János,a címe Marógépek és a Gépismeret sorozatban jelent meg.A könyvben már szerepel az MU-250,melynek a kenési rendszeréről a következőket írták le:"A főhajtómű és a mellékhajtómű központi kenésű:e kenőrendszereket gépi úton működtetett szivattyúk táplálják.Az asztal csúszófelületeit kézi működtetésű szivattyú keni.".

                            Akárhogy is nézzük ezek a gépeknek a kora,már 50 év körül van,kivették a részüket a termelésből,utána esetleg több tanuló is felnevelkedett rajtuk,majd jött a privatizáció és megvette valaki és bedolgozott,meg mit tudom én mit nem csinált vele,jó esetben esetleg lecserélték az olajat,-bekenték Hemorite kalapács hatású festékkel és piacra dobták.Az olajszivattyúk kopásával a fene se törődött,pedig azokkal nagyon is foglalkozni kellene.

                            Üdvözlettel:Che
                            Szia Jóska.
                            Azt hiszem jó pár éve direkt te kérted hogy igy szólitsalak (nem József)
                            Az a helyzet hogy úgy gondolom kevés ilyen állapotú Me 250 es van az országba mint az enyém,hál istennek sikerült egy olyat kifognom aminél nincs egy olyan négyzet cm-es csúszófelülete amin ne lenne ott a gyári hántolás,minden hol!
                            Itt egy kis videó a hiba jelenségről és az az érdekes hogy ezt magától az egyik napról a máaikra kezdte el produkálni.

                            Egyedül annyit tettem hogy az előtolóművet kiszedtem,magasnyomásúval forrô vizzel kimostam belül és feltöltöttem új olajjal és vissza tettem.
                            utánna jó volt pár napig.
                            https://youtu.be/QFD3KZrrpiE
                            Utoljára szerkesztve a következő által: laacika; 2020 febr. 26, 20:55.

                            Komment


                              #44
                              Szép napot.
                              Nem egyértelműen de találltam egy hibát,szétszedtem az előtolóműbe a szivattyút és a házba bele ér a fogaskerék,mert ugye ez egy fogaskerékszivattyú.
                              Az az érdekes hogy pár napig nem volt ilyen visitós hangja,tehát pár nap alatt nem kophatott annyit a szivattyú fogaskerekek tengelyei és bronzperselyei.
                              0,05mm es lógása van a szivattyû fogaskerék tengelyeinek,tehát a bronzpersely +0,03 a tengeky pedig -0,02.
                              Nem tudom egyenlőre hogy mi tévő legyek.
                              Egy két kép hátha valakintud adni tanácsot.
                              https://photos.app.goo.gl/wVrP3CzLGDLY3nFGA
                              https://photos.app.goo.gl/6W9RMZzbtodXrNVt8
                              https://photos.app.goo.gl/FGjkxVXW7PH8QsDc7

                              Komment


                                #45
                                Hát ez a fórum is eléggé inaktiv!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: laacika; 2020 márc. 17, 01:51.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X