Közlemény

Collapse
No announcement yet.

belső gumi szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    belső gumi szerelése

    Elég ritkán szerelek mostanság motor belsőt és elakadtam. A belsőn a szelepen két anya van. Az, hogy kívülről rögzíteni kell a szelepet, nem kérdéses, de kell egy anya a felni alá is?!?

    Ha igen, miért, ha nem, miért van két anya a tömlőhöz? Kontraanya lenne?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2018 szept. 08, 15:09.

    #2
    Esetleg az a funkciója, hogy kontra anya lenne?!
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      miért van két anya a tömlőhöz?
      Szerintem felesleges,valószínűleg kontraanya,én kicserélem:hagyományos recézett pereműre könnyebb vele bánni....
      Lemezjáték kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Én mindkettőt leveszem,s csak az alátétet hagyom a belsőn ugy bújtatom a helyére. Kívülről egy anyával zárom,a másik marad tartalékba. Elég sokat szerelgetek,s amin rajtahagyják az első anyát ott a szelep környékén hajlamos a gumi törődni.
        sepy, dongos78 és 4 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ezt bővítsük egy kicsit!! Biztos sokunknak ismert de vannak kiknek ezek segítség lehet: Mielőtt szereled a külsőkbe tegyél hintőpor vagy siport. Mindíg a szelepnél kezd és ott fejezd be ez egy szabály mit véss a memóriába. Mikor elkezded a szerelést lépj a szeleppel szemben a külsőre / nyomd a mély ágyba / így könnyebb lesz a befejezés!! Röviden ennyi a gyakorlottaktól elnézést a gyakorlóknak sikeres szerelést kevés kicsípést. Én anno 68-69-ben sokat gyakoroltam éjjel zseblámpánál a tanya világban mikor a környék kutyáit kellett szerelés közben riogatni ha nem akartál lyukas gatyában motoroznimivel az idén lett a motor jogsim 50 éves láttam szépet és kevésbé szépet is.
          Titus, heeegany és 6 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sajnos az egyik ami külső, amit vettem 2 éve, tojás alakú, illetve tekeredik. Nem fekszik fel szépen a ráffal párhuzamosan, egy helyen betüremkedik, és ezért tojás. Ha meg pörgetem a kereket, akkor "táncol" a minta...

            Próbáltam már mindent, levettem újra feltettem, fújás közben pattogtattam, ráolvasás, stb...

            Megvettem aztán nem volt időm felszerelni, most már mehetek vele a bánatba...

            Komment


              #7
              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Megvettem aztán nem volt időm felszerelni, most már mehetek vele a bánatba...
              Így jártam a gumikkal az első üt mint a fene,nem merem hátra tenni,akkor lehet,hogy dadogós leszek 80-felett simán fut mert kisújoztattam,de egy átok.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                most már mehetek vele a bánatba...
                A púder jó dolog. Viszont felszerelésnél figyelni kell,hogy a belső ne maradjon a külső alatt...az képes ekkora egyenetlenséget okozni. Felszereléskor szappant használok amivel a gumi peremét körbekenem. Így általában szerelővas nélkül,rátaposva és kézzel igazítva teszem fel a külsőt. Makacsabb külső alaposan szappanozva,és túlnyomással megfújva is helyre igazodik.

                Komment


                  #9
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mielőtt szereled a külsőkbe tegyél hintőpor vagy siport.
                  Soha nem tetem.
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mindíg a szelepnél kezd és ott fejezd be ez egy szabály mit véss a memóriába.
                  Itt nem tiszta hogy mire gondolsz de betenni a szelepnél kezded és vele szemben fejezed be, a külsőt befeszegetni kicsit mellette kezded kb 30 fokkal és kétirányba haladva szitén akezdéssel szemben fejezed be.
                  sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Mikor elkezded a szerelést lépj a szeleppel szemben a külsőre / nyomd a mély ágyba / így könnyebb lesz a befejezés!!
                  A fentiek miatt úgy egészíteném ki hogy a befejezés előtt amikor még könnyen megy a gumi befeszítése a befejezéssel szemben kell maximálisan betaposni a külsőt, majd ha körbeértél visszaigazgatni végig középre, ennek érdekében szamárvezetőnek van a kilsőn egy csík.

                  Én szerelés előtt be szoktam kenni szapppanos vízzel a felnit és a gumit ís hogy jobban csússzon.

                  nem biztos hogy én tudom jól, de eredményes szoktam lenni Vakszelepes kerekekkel is, (csak azokat szereltem eddig) és feltéetelezem Sepy is. tehát többféle módszer is lehet jó.




                  Komment


                    #10
                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    felszerelésnél figyelni kell,hogy a belső ne maradjon a külső alatt...az képes ekkora egyenetlenséget okozni.
                    Azt kifelejtettem hogy a behelyezett belső kap egy kis levegőt és így szinte lehetetlen kicsípni.

                    Ja és ha a végén visszaigaazítod középre a kölsőt nem fog ütni.

                    Komment


                      #11
                      emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ja és ha a végén visszaigaazítod középre a kölsőt nem fog ütni.
                      Én hidegben szereltem fel az új külsőt deformált(ellapított volt a tárolás miatt)nem ugrott ki a peremre,szappant próbáltam enyhén nedvesítve feltapadt ezután békén hagytam,első a műszaki megfelelés....tavasszal elvittem gumishoz ,kiugrasztották,de üt....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        kap egy kis levegőt és így szinte lehetetlen kicsípni.
                        Apróságok amikre jobb figyelni. Egyszerű ez,az a lényeg hogy jó legyen. Ami nem megy azt én is gyakorolom. Egyébként a gyakorlás szó igen érdekes eredetű... mostanában nyelvtörténeti dolgokkal is foglalkoztam álmatlanság esetén... egyáltalán nem unalmas. gyak igéből ered..

                        Komment


                          #13
                          Még valami: ócsó gumival (újakkal) jártam úgy,h kb minden negyedik nem igazán akart kikerekedni a felnin. Egy jobb márka némiképp garancia+ van ami elérik jó esetben pár év alatt,más pedig évtizedekig bírja.

                          Komment


                            #14
                            Anno a CCCP felirat és Barum garancia volt. Manapság már semmi sem biztos, gondolom olvastátok Kínai gyógyszer alap anyag rákkeltő anyagot tartalmaz. A legtöbb gumigyárnak van üzeme ott de szinte biztos , hogy a gumi sok mindent tartalmaz csak kaucsukot minimálisan hamu korom az van benne bőven. Bocs a kevés levegőt kihagytam kezdéskor. Gondolom voltatok gumisnál és hallottátok mikor a gumi a nagy nyomástól a helyére pattant. Tudom ha gázt nyomatunk a külső és a belső közé és begyújtjuk akkor is a helyére pattan . Emu énnekem egy öreg gumis mondta a szabályt.szelepnél kezdjük a szét szerelést és ott is fejezzük be. Ha a szeleppel szemben fejezzük be a külső a szeleptől nem tud becsúszni a ráf közepéig és könnyebben szakad meg a drótperem. A szappan sokat segíthet de az út szélén az általában nincs. A sikpor pedig meg akadályozza, hogy apró galacsinok alakuljanak ki a belső köpeny dörzsölődéséből pl. alacsony gumi nyomásnál.

                            Komment


                              #15
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Emu énnekem egy öreg gumis mondta a szabályt.szelepnél kezdjük a szét szerelést és ott is fejezzük be. Ha a szeleppel szemben fejezzük be a külső a szeleptől nem tud becsúszni a ráf közepéig és könnyebben szakad meg a drótperem.
                              Azért kezdjük egy kicsit arréb mert ha betaposod a belsőt a szelep duplaarészét gumira ragasztott foltját, ami a legsérülékenyebb része a belsőnek elcseszheted.
                              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              A sikpor pedig meg akadályozza, hogy apró galacsinok alakuljanak ki a belső köpeny dörzsölődéséből pl. alacsony gumi nyomásnál.
                              viszonta síkportól a belső a külsőben könnyebben megcsúszik és kitörik a szelep.
                              Mondjuk én a gumiszerelést egy endurós oldalon próbáltam elsajátítani mert ugye az endurósnak 10 perce van a parc fermeben a motorjával törődni ami idő alatt kicseréli a két külsőt. no nekem a két óra lenne talán elég erre.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X