Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Vagy megfordítjuk a munkadarabot
    Igen ez is jó megoldás viszont akkor két csúcs között kell esztergálni,a meghajtás vagy körmös csúccsal vagy menesztő szívvel történjen!Én megoldásom a világ végén természetesen,hiánypótlásként eszergált vastag karika karimába menet fúrva:ebbe csavart hajtok ami megszorítja az munkadarabot szemben egy köracél derékszögben meghajlítva ráhegesztve,ami a tokmánypofába akadva meneszt.A csúcs:egy darab vas lekúpozva(minden használatnál)Ezen néhány évem alatt még nem találkoztam olyan eszterga tokmánnyal amibe a befogott anyag nem ütött volna ez az érték ha 0,05 alatt van nagyon jónak számít,emiatt sok apró fogással ,centírozással,hézagolással segítünk a dolgon.....

    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    persze ha le-föl jó
    Ezen is lehet segíteni egyszerűen(ha van aki odda adja a 400 m/m-es tüskét)mérőórával megméred a lejtést, és hézagoló lemezt teszel a prizmás-talp és a szegnyeregház közé.ezután beállítod a kúposságot és legközelebb csak (papírozni kell)!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Tisztelet minden fórumtársnak.
      Igaz ár nem mint Ean tulajdonos de reménykedem abban hogy van itt olyan illető akinek van tusirplatnija,most merülök el a gépem felujitásában,egy 1500 as tusirlécet kaptam kölcsön,igy az ágyat elkezdhetem de sajnos még jó volna egy nagy pontosságú vizimérték (0,02-0,05) és egy tusirplatni hogy ...
      Sajnos eladót nem igazán talál az ember,ha talál is elég borsos áron.
      Ha valakinek volna és van olyan rendes hogy kölcsön adná (természetesen nagyon vigyáznék rá) az kérem jelezze.Köszönöm.

      Komment


        Joker hirdetett egyszer egy aknafedőből esztetgált ilyesmit. Szerintem odaadja valami jelképes összegért.

        Ha jól emlékszem Deák Ferenc a kedvenc politikusa. Másra rá sem néz.

        Komment


          Köszi CZsolti.
          Kapok kölcsön,megoldódni látszik az ügy.
          Esztergált?Egy tusirplatninak még egy köszörülés is kevs!! (főleg ha egy szar kopott sikköszörűn köszörülték)
          Amúgy köszi,nem rosz az ötlet,de nem tudom milyen vastag egy aknafedlap,s az meddig maradna sík.

          Komment


            Tisztelt fórum tagok! Jól tudom, hogy EAN esztergán az orsóház alatt van 2-2 csavar (tokmány illetve cserekerekek felől), hogy az orsóház és az ágy párhuzamosságát be lehessen állítani?

            Komment


              A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Jól tudom, hogy EAN esztergán az orsóház alatt van 2-2 csavar
              Igen ...............és nem szokott elállítódni,ha kúpol a géped és nem szánköszörülés utáni beállításhoz kell inkább ne tekerd el !
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Igen ...............és nem szokott elállítódni,ha kúpol a géped és nem szánköszörülés utáni beállításhoz kell inkább ne tekerd el !
                Az a gond, hogy kúpol a gép. 100 mm hosszon 0,1 mm-t. Nem szívesen nyúlnék hozzá, de így ebben a formában kissé idegesít.

                Komment


                  Kopott az ágy,vagy lógnak a csapágyak,ha nem akarsz bedolgozni a Mercedesnek,akkor hagyd rá,ha be szeretnél dolgozni,akkor komolyabb gépre kell beruházni.Az EAN-oknak már új korukban is voltak korlátaik,napjainkra meg olyanok,-amilyenek,de azért szeretjük őket,mert a miénk,-ilyenünk van,ilyenre futja és akármilyen állapotban vannak,mindent meg lehet velük csinálni,ami elforog benne,csak lényegesen több időt kell a munkára szánni.

                  Üdvözlettel:Che

                  Komment


                    Sziasztok lenne egy olyan kérdésem hogy nekem is van EAN típus esztergám és olyan bajba ütköztem hogy menetvágást akarok csinálni. Trapézmenetről 2 bekezdésű menteről lenne szó Tr 20X8 P4 . A menet emelkedést nem találom a táblázatán 8-as menet emelkedésről van szó de nem találom. A csere fogaskereket állítgatam de a tábláján sincs fent 8 as emelkedés csak 7-ig (mm)ben . 1 colra olyan van 8 as de az nem jó. aki tudja hogy hogy kel beállítani írja le rajzolja le nagyon szépen köszönöm . és köszönöm hogy itt lehetek ezen a forumon

                    Komment


                      Nem emlékezem az ean cserekerekekre,de nekem egy bulgáron kellett 10-est vágni viszont 8-ig van táblázat!
                      A cserekereket variáltam meg 40-80 ast 40-40-esre ez pont megduplázta az 5-ös emelkedést-közbülső kereket kellett betennem ezért az előtolás irányváltót is ellenkezőre kellett kapcsolni.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Van enek is táblázata a cserekerèk 7es emelkedèsre 70-127 ir ès tovabb nem 8 egy collra ir 50-100 ast de az egy collra 8 menet .

                        Komment


                          Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Van enek is táblázata a cserekerèk 7es emelkedèsre 70-127 ir ès tovabb nem 8 egy collra ir 50-100 ast de az egy collra 8 menet .
                          Miliméterben gondolkodj! Össze vagy zavarodva!

                          Tégy fel egy fotót a táblázatodról,vagy a 4-m/m-es emelkedést duplázd meg,ha tudod mire valók a cserekerekek !
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            Okés milliméterben gondolkodok itt a táblázat ugye én beállitotam 100-50 re a cserekereket 1/C itt 8 menet 1 coll ra ez ugye nem jo A másik 127-70 ami 7 emelkedés miliméterben ugye ez sem jó mert 8 as kell. megduplázni ezt nem tudom mert a 4-es emelkedés az 127-60 cserekerék beállitás hogyan duplázam meg mit cseréljek mire .?

                            Komment


                              Bendzsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              mit cseréljek mire .?


                              1 kép
                              Ezek szerint kellene egy Z-80 -as fogaskerék.
                              maradnia kell a 60-127 kerekeknek és a 60-as tengelyére mellé kell az 50-es és kiemelve(helytől függően)belülre meghajtónak a 100-as fogszámú!

                              Eszerint:kettős áttétellel lehet megoldani .

                              kihajtó tengely : Z:100-as

                              hajtásközvetítő tengely :Z.50/Z:60-asok

                              Nortonszekrény tengely : Z:127-es
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Szervusz!

                                80 fogszám meghajtóként,127 fogszám meghajtottként,a nortonkarok beállítása a 7mm. emelkedésének megfelelően és már vághatod a 8mm. emelkedésű menetet.Meg lehetne oldani kettős áttétellel is,de minek?Arra ügyelni kell,hogy a leglassabb fordulaton dolgozz,bár nem gondolnám,hogy a vágható legnagyobb emelkedéstől 1mm. eltérés túl nagy terhelésnek tenné ki a nortont,de azért jobb félni mint megijedni!Sajnos a 80 fogszámú kereket csinálni,vagy csináltatni kell,mert az nincs az EAN gyári fogaskerék készletében.

                                Üdvözlettel:Che
                                Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2018 jan. 19, 20:36. Oka: Javítás gondatlanságból elkövetett figyelmetlenség miatt

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X