Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ezt egy másik fórumon kaptam, de ez sem olvasható jól. Szóval ha valaki tud segíteni, kérem legyen szíves! Köszönöm!

    Click image for larger version

Name:	EAN géptábla 01.JPG
Views:	587
Size:	159.5 KB
ID:	226702
    Kopasz 1 kedvelte ezt.

    Komment


      Kerimjade eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      de ez sem olvasható jól
      Szégyenlem:egy életet faragtam a vasat,de ezt a táblázatot(sem hasonlót)nem használtam........Menet ügyben :mindőnknek igaza van ! Ez nem EAN szerintem E2....akármié:van ritka menet ami ezen esetben M 40x4 m/m-es,a rögzítőholander "sűrű:Bal M 60x2-es.

      Ezek szerint valós lehet az EAN-on 60x5,5-ös is.

      Emlékszem egyszer,tanuló koromban letekeredett.. véletlenül..viszont voltak bajonettzáras kivitelűek is.
      Attached Files
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2021 márc. 09, 18:49.
      Kopasz 1 kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        En emlekszem ra hogy hamarebb megalljon adtal neki egy kis hatramenetet es volt hogy a tokmany ott porgott a vazon ha nem allt ki a tokmanypofa akkor ott elporgott maganak ha kialltak a pofak akkor szaladt le a geprol
        sepy, Kopasz 1 és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          En emlekszem ra hogy hamarebb megalljon adtal neki egy kis hatramenetet es volt hogy a tokmany ott porgott a vazon ha nem allt ki a tokmanypofa akkor ott elporgott maganak ha kialltak a pofak akkor szaladt le a geprol




          Érettségi vizsgamunkánk a föorsó homlokfelületének hántolása ami úgy lett lemeozva, hogy csak a kitámasztott tokmány foroghatott le.

          sepy kedvelte ezt.

          Komment


            emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            csak a kitámasztott tokmány foroghatott le.
            Higgyél movisz-nak..volt az a fordulat és irányváltás ami lelazította.Élveztem ,hogy visít a szíj...... tudom... utólag az is meglett feszítve.
            sepy, pasetta és movisz kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              Az is igaz a szijjak meg nyuszitettek es a mester rogton szaladt keresni az elkovetot .
              sepy, pasetta és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                es a mester rogton szaladt keresni az elkovetot .
                Én mikor tanultam:oktató elvtárs,nevelő elvtárs,tanár elvtársnő....volt a megszólítás.

                Azt az átkozott"mester"-szót próbálták kitörölni,azután a mestervizsga mégis kivívta a a szó tiszteletét !
                sepy, Jankó51 és 2 további látogató kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Szervusztok! EAN 170/1000 eszterga esetén a főorsó lévő menet (ahol a tokmánytárcsa rögzül) milyen méretű? Jól tudom, hogy M60x5,5?
                  Szia.
                  A 170/1000-es a gépkönyv szerint az általad említett M60x5,5 teljesen jó.
                  Igazából a ma jelenleg is járatos ISO262 is ezt rendeli az M60-as metrikus menethez alapból.
                  Attached Files

                  Komment


                    Sziasztok,

                    Nemrég fedeztem fel a nemrég vásárolt padomnál, hogy az orsóház alatti lábában valamiért 50 mm magasan olaj áll.
                    Mivel még tapasztalatlan vagyok ezen a területen, azt szeretném kérdezni, hogy emögött valami megfontoltság és szándékosság állhat vagy csak simán összefojt oda sok év alatt?
                    Az én értésem alapján itt maximum emulziónak kellene lennie. A szivattyú ki van kötve és én sem tervezem a használatát, de el tudom képzelni, hogy régen valamiféle állagmegóvás miatt ilyen esetekben töltöttek oda valamennyi olajat.
                    Köszönöm a válaszokat!
                    Attached Files

                    Komment


                      Valószínűleg az olaj alatt ott lesz a víz is lehet évek alatt öszegyűlt az emulzió tetején,én is olajat használok menetvágásnál fúrásnál,annak valahová le kell folyni....

                      A cégemnél javítás jellegű esztergáláshoz,hidraulika olajat használok emulzió helyett : közel 20-éve,nem kell bajlódni az emulziócserével,csak a lefolyót kell az üledéktől tisztítani.Nem BÜDÖSÖDIK,és keni a szánokat....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Szevasztok! Van valakinek tapasztalata abban, hogy EAN 170-ről, hogy lehet leszerelni a lakatszekrényt? Van benne az a négyzet keresztmetszetű rúd, ami az előtolást kikapcsolja. Nem működik és megnézném mi a baj.

                        Komment


                          Üdvözlöm az Urakat! ÚJ vagyok itt. Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki használja a gépét egy fázisra kötött három fázisú motorral? Nekem egy Schlesinger esztergám van "szegről végről" rokona az EAN-nek.

                          Komment


                            Lacaa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Egy olyan kérdésem lenne, hogy valaki használja a gépét egy fázisra kötött három fázisú motorral?
                            Szia Lacaa! Az a helyzet, hogy egy fázissal, állandó kondenzátorral, kb. 1/3 résszel gyengébb lesz a motorod. Tehát, például egy 2 KW -os 3 fázisú motor 1 fázisra kötve kb. 1,5 KW -os lesz. Gyakorlatba áttéve, durván nézve, ha eddig tudtál 3 fázissal esztergálni mondjuk 2 mm. -es fogással, 1 fázissal már csak kb. 1,5 mm. -es fogással tudsz esztergálni. De ezek durva példák, de körülbelül ez a helyzet.

                            Komment


                              A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Van benne az a négyzet keresztmetszetű rúd
                              Szia A_László! Melyik az a négyszögletes rúd? Melyik tengelyre gondolsz, amit ki szeretnél venni?
                              Attached Files

                              Komment


                                A_László eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                EAN 170-ről, hogy lehet leszerelni a lakatszekrényt?
                                Kiszereled a vezérorsót, a vonóorsót és az indító- kapcsolótengelyt. Utána kiveszed a nyíllal jelzett csavarokat, és a lakatszekrény lefelé leereszthető. Lehet, hogy még fogni fogja valamelyest a két kúpos szeg. A csavarok kivétele előtt támaszd alá a lakatszekrényt, hogy ne essen le.
                                Attached Files

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X