Közlemény

Collapse
No announcement yet.

EAN esztergák szerelése, karbantartása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Szervusz Heeegany!


    Amennyiben törött a reteszed,mindenféleképp ki kell cserélni,a képekből nekem nem tűnik ki.A retesz cseréjéhez ki kell húzni a tengelyt,mert a beszakadt csavart úgy tudod a legegyszerűbben kivenni,de ha nem jönne ki,az új reteszhez egy másik helyre kell új menetes furatot csinálni.Az egészségesebb megoldás természetesen a beszakadt csavar eltávolítása.Azért meg ne legyen lelkifurdalásod,hogy esetleg nálad attól a pár irányváltástól ment tönkre,-leharcolt gépek ezek már,de azért még mindig százszor jobbak,mint a szupermarketekben kapható játékszerek műanyag fogaskerekekkel.

    Az EAN-ok nagy előnye,a kis villamos teljesítmény (nálam 1.2 KW.),a direkt indítás (nincs mechanikus,vagy elektromos kuplung),bár annak idején a termelésben is sok dolgozott,de igazán az egyedi darabok készítésének a gépe.Hátránya az elavult zoll menetekre készült,eléggé gyenge konstrukciójú nortonszekrénye és a puha öntvények,de ettől eltekintve,csak úgy képletesen,ha két csúcs közé vennék benne egy szupermarketes esztergát,-hát levennék róla egy fogást az biztos.

    Üdvözlettel:Che
    heeegany és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Che eredeti hozzászólása
      A retesz cseréjéhez ki kell húzni a tengelyt
      És ennek a folyamatát nagyjából le tudnád írni? Főleg hogy melyik oldalra érdemes, és a tengely végeinál lévő lezáró elemeket hogy kellene eltávolítani?

      Komment


        #48
        Szervusz Heeegany!

        Jó megpróbálok,de ahhoz át kell néznem a gépkönyvet,meg a gépet is,-nehogy hülyeséget írjak.Nekem is van egy ilyen padom és nagyon örülnék neki,ha a fogaskerekek olyan szépek lennének,mint a tiédben,-viszont az ágy az nagyon jó állapotú.Még nem volt időm foglalkozni vele.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #49
          Che eredeti hozzászólása
          Jó megpróbálok,de ahhoz át kell néznem a gépkönyvet,
          Azt megköszönném


          Che eredeti hozzászólása
          nagyon örülnék neki,ha a fogaskerekek olyan szépek lennének,mint a tiédben,-viszont az ágy az nagyon jó állapotú
          Nálam meg pont az ágy van eléggé megkopva. Meg ahogy tapasztaltam a geometriájával sincs minden rendben. (azt hiszem írtam már fentebb hogy anno lebakkant egy villás targoncáról, ezért is selejtezték le)

          Komment


            #50
            Ejnye Upcho bácsi,-talán tudod a szerelési sorrendet,hogy írsz nekünk.Sajnos nem értem,de nem akarok Kínai esztergát vásárolni,gömbölyítsd csak azokon Te magad,az evőpálcikákat!

            Internacionalista haraggal:Che
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Megmértem a főorsó lógását. Órát fölé téve, alulról pajszer-el finoman emelve 1 tized(bizony, olyan sok) a lógása.
              És ráadásul átforgatni se valami könnyű. Szóval úgy tűnik a baj nem kicsi
              Az viszont meglepő hogy ennyi hibával is viszonylag csendesen és szépen járt. Aztán egyszer csak jóval hangosabb lett.

              Komment


                #52
                Kedves Heeegany!

                A segítésből,már nyilván holnap lesz valami,mert most meg kell írnom egy,viszonylag hivatalos levelet,ráadásul Németül és úgy vélem a mai estém rá megy és még akkor is lesz benne hiba bőven.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #53
                  Az egy tized az sok.Kérdezném,hogy leszúráskor hogy viselkedik,-beremeg,-töri a kést,vagy szépen lehet vele leszúrni?

                  Komment


                    #54
                    Nem probléma. (úgyis rendbe kell szednem nővérem fotós és barlangász cuccát a hétvégére )
                    De ha sikerül rendbe szedni a vasat akkor cserébe a fórumtalálkozón meghívlak pár sörre

                    Komment


                      #55
                      Kérdezném,hogy leszúráskor hogy viselkedik,-beremeg,-töri a kést,vagy szépen lehet vele leszúrni?
                      Láthatóan "emelte" a darabot. Kést szerencsére nem tört.

                      Komment


                        #56
                        Láthatóan „emelte” a darabot.
                        Tengelyirányban mozog a főorsó ? Próbálj meg a főorsó végén lévő két anyán húzni. Az is javíthat a lógáson.

                        Komment


                          #57
                          Tengelyirányban mozog a főorsó ?
                          Nem, azzal nincs komoly probléma. Meg a szorulás miatt megnézném bronzperselyeket is, szóval inkább szét kellene szedni előbb. Aztán jöhet az összerakás.

                          Komment


                            #58
                            Sör nélkül is szívesen segítek,ha tudok de azért köszönöm.

                            Komment


                              #59
                              Kedves Heeegany!

                              Az EAN 340 főorsószekrényének szétszerelése


                              1. kezelőszervek tengelyének kiszerelése

                              a. Kezelőszervek helyzetét biztosító reteszelés hernyócsavarjait,rugóit és golyóit eltávolítani (munkaállással szemben)
                              b. A kezelőszervek munkaállás felőli oldalán,a határoló gyűrűkből,a hernyócsavarokat kiszerelni,majd a kezelőszervek tengelyét,a munkaállás irányába kihúzni,a lehetséges mértékig.
                              c. A kapcsolótengely kiszerelése.A munkaállás jobb oldalán,a tengelyt biztosító M8-as hernyócsavart eltávolítani.A fogasléces hüvelyeket határoló seeger gyűrűket a hornyukból kivenni és a tengelyen a meghajtó szíjtárcsa felé eltolni.A tengelyt a szíjtárcsa felőli irányból kitolni,kiütni.


                              2. A közvetítőtengely kiszerelése

                              a. Az ékszíjtárcsát leszerelni,a behajtás tengelyéről (útban van az alábbi munkáknál)
                              b. A tengelyvég fedeleket biztosító M8-as hernyócsavarokat eltávolítani (1 db. a főorsóházon belül,1 db.a főorsóházon kívül,az ékszíjtárcsa felől.)
                              c. A tengelyvég fedelek közepéből az M10-es hernyócsavarokat kivenni,mindkét oldalon.
                              d. A hernyócsavarok helyére,egy M10-es 60-70 mm. hosszú csavart behajtani,mellyel a fedeleket ki lehet húzni.
                              e. A fedelek kihúzása után,a behajtó tengely,az ékszíjtárcsa irányába kitolható,kiüthető.A tengely tulajdonképp mindkét irányba kivehető.A rászerelt csapágyak furata átmérő 20mm.,a tengely átmérője 26mm..Az egyik csapágyat, a tengely magával hozza,a másik a fészekben marad.

                              Fontos figyelmeztetés:az esetleges kiütések,minden esetben,egy bronz,vagy alumínium rúd segítségével történjenek!

                              Ma idáig jutottam,ha a fentiekkel kapcsolatban kérdésed van,tedd fel!

                              Üdvözlettel:Che
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2014 ápr. 16, 08:22. Oka: kiegészítés
                              heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                Upcho bácsi,már megint jobban tudja,állandóan beleszól,de akkor se kell Kínai eszterga.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X