Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • mátéapu
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    de azt nagykalapáccsal kell beütni a csapágyba.
    Nem gondolod komolyan???

    Több módja van,hogy ne kelljen nagykalapács,ha igen:hogyan szakszerű.Hűtés ,melegítés,préselés, célszerszámok......

    Te is megszólod a flexelt főtengelyt.....téged ne kelljen megszólni....

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Egy kollégámmal az S51-esének blokkját javítgatjuk munka után. A képen látszik, ilyen volt a főtengely vége a gyújtás oldalon. Milyen megfontolásból tesz valaki ilyet? Talán nem bírta feltolni a reteszre a lendkereket, és ezért inkább egyben tolta rá? Vett hozzá új, MZA gyártmányú főtengelyt, de azt nagykalapáccsal kell beütni a csapágyba. Ilyenkor nem bánom, hogy a Csepelemnél nem kell így püfölni a tengelyt. A Simson elvileg bírja.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Gyógyszertárban már csak elvétve lehet benzint kapni. Kikopott. Azzal néha gond volt, mert kis jódot is kevertek bele.
    Ha lenne, akkor is drágán.
    A nitrohígító összetételét végre megnéztem: aceton, toluol, butil-acetát, butanol. Nem csoda, hogy viszi a szennyeződést.
    Inkább benzingőz, mint ezek. Ráadásul néhány müa és gumi alkatrészt simán megkap.
    Sok permetező flakont kipróbáltam, mindegyik ipari hulladék volt. Kiürült takarítószeresek a legjobbak. A kisebb sűrűségű szénhidrogéneket nehezen szívják fel. A féktisztító végeredményben foltbenzin, csak nyomás alatti szóróban.
    Ha nem kell zsírtalanítani, átálltam a petróleumra, vagy a gázolajra. Régen 95-össel mostam, szédelegtem is tőle és rajtam maradt sok kanna koszos benzin. Senki se veszi át (ingyen) hulladékként. Kályhagyújtásra alkalmatlan, fáradt olajjal még 1:1 keverve is durran.
    És ha már mosás. Sok motoros brigéciollal mossa a láncot (petróleum+erős mosogatószer). A tenzid a csapok közötti zsírral szép kis emulziót képez, ami biztos nem ken jól, ráadásul nem védi a fémet.

    - - - Updated - - -

    Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    valószínű a kenőfilc olajozása közben túlzásba estem korábban
    Szerencsére ebbe nem estem bele, pedig szeretek bőségesen olajozni. Após már az elején szólt a Pancsinál, zsírozzam a filcet, mert az olajat rávágja a megszakítóra.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    Noob
    a lényeg, a megszakító alatt csurom olajos volt az alaplap, valószínű a kenőfilc olajozása közben túlzásba estem korábban, nem volt meg a jó test, ami pedig mindig fontos , zsírtalanítás után príma lila szikra
    Ez valóban alattomos rejtett hiba, nekem valószínűleg nem jutott volna eszembe...

    Hasznos információ, hasznos tapasztalat, örülök, hogy megosztottad velünk!!!

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    Festékboltban mindenhol van, vagy teszkó, ilyenek.
    Egyszer vettem gyógyszertárban, hirtelen kellett...kis barna üvegben ott is adnak, csak drága lesz a liter ár.

    Click image for larger version

Name:	img-0951.jpg
Views:	1
Size:	186.3 KB
ID:	149574Click image for larger version

Name:	img-0952.jpg
Views:	1
Size:	182.2 KB
ID:	149575
    Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2016 aug. 29, 11:43.

    Leave a comment:


  • dongos78
    replied
    Foltbenzin, illetve más néven benzines folttisztító
    Ilyent hol lehet meríteni? Gyógyszertár?

    Leave a comment:


  • demeter
    replied
    egy idősebb szaki tanácsára kipróbáltam a nitrohigítót egy kis pumpás flakon segítségével zsírtalanításra, óvatosan, ne kerüljön sok belőle a festett, gumi és műanyag részekre, nagyon hatásos és 1l ára 1 flakon féktisztító árához hasonló, elég gyorsan elpárolog, nekem bevált
    Fejlesszük kicsit tovább ezt a dolgot szerintem.
    A higító persze hatásos lehet, de ahogy írod van hátránya és büdös, azért nem egy "steril" féktisztító.
    Foltbenzin, illetve más néven benzines folttisztító, amit javaslok. Egy liter ára egy fél literes féktisztító árával egyenlő. Ha azt töltöd szórófejes flakonba, akkor kihoztad a maximumot a dologból.

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    Uraim, köszönöm a segítséget, biztos ez lessz a baj akkor, ma leengedem a felesleget

    csodálkoztam is hogy kb. 1-1,5dl olaj belement s 4 dl kell bele összesen, ennyire nem folyt, de felületes voltam, nem foglalkoztam tovább vele

    s ha már a felületesség és olaj témakör, egy másik önszivatást is megosztanék, hátha másnak segítség

    tünet tipikus, elment a gyújtás, gyergya kicsavarása után kb. 10 berugókar lenyomásra akadt 2-5 db szikra, teljesen hektikusan

    persze elkezdtem a gyertya, gyertyapipa, kábel, trafó vonalon az ellenőrzést, s a trafó beégett, rozsdás csatlakozásánál megörültem, megvan a hiba, persze nem , majd közvetlenül az alaplapról hoztam már egy drótot fel a trafóhoz, semmi eredmény, kondi már rég kikerült az alaplapról, a lényeg, a megszakító alatt csurom olajos volt az alaplap, valószínű a kenőfilc olajozása közben túlzásba estem korábban, nem volt meg a jó test, ami pedig mindig fontos , zsírtalanítás után príma lila szikra

    egy pár órát eljátszottam vele, mire meglett, de legalább megismertem részletesen, átnéztem, kimértem, beállítottam a gyújtást rendesen

    üdv
    N

    még valami a zsírtalanításról, korábban féktisztítóztam, de drága mulatság, gyorsan elhasználtam 1 flakont

    egy idősebb szaki tanácsára kipróbáltam a nitrohigítót egy kis pumpás flakon segítségével zsírtalanításra, óvatosan, ne kerüljön sok belőle a festett, gumi és műanyag részekre, nagyon hatásos és 1l ára 1 flakon féktisztító árához hasonló, elég gyorsan elpárolog, nekem bevált
    Utoljára szerkesztve a következő által: Noob; 2016 aug. 29, 07:01. Oka: még eszembe jutott

    Leave a comment:


  • Fergusson
    replied
    Természetesen a betöltő mellett a nívó műanyag csavarját is kitekertem, s a nívóban megjelenő olajig töltöttem bele
    Akkor megvan a baj ! Sok lett benne az olaj, jelentem.....azt, valóban lejjebb kell engedni

    Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	15.7 KB
ID:	149573
    A piros kör a nivó "jelzője"
    Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2016 aug. 28, 19:31.

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    A nívónak nem müanyag csavarja van (!!!!), az a kuplungállítóClick image for larger version

Name:	letöltés.jpg
Views:	1
Size:	6.3 KB
ID:	149572 csavar dugója .... a nivó csavar KB 30 mm -el lentebb egy egyenes hornyos "D" fejű 6-os acél csavar, ami ahogy már írtam a bal oldali (kuplung) dekli bal felénel ,alsó részén látható ....
    Ott ahol a "control" felirat is olvasható, a felfogató csavar furata fölött .....
    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 aug. 28, 18:18.

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    Természetesen a betöltő mellett a nívó műanyag csavarját is kitekertem, s a nívóban megjelenő olajig töltöttem bele

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Nem lehet , hogy sok az olaj ??? A nívó csavar a bal oldali dekli bal oldalának alsó részén van . Csavard ki , és ha folyik , engedd le rajta keresztül a fölösleget egy tepsibe. ( motor középállványon ...) Ha már nem folyik az olaj , csavard vissza a csavart , tisztítsd meg az olajos részeket (akár féktisztító spray -al) , és próba !

    Leave a comment:


  • Noob
    replied
    hello

    egy kis? olajfolyásgondom adódott a simson KR51/2 schwalbimmal, azt vettem észre, a gyújtásdekni alól csöpög az olaj, miután 1 napja utántöltöttem hajtóműolajat

    a kislánckeréknél csöpögött, gondoltam biztos az alatta lévő szimering, de levéve a km órát meghajtó műanyagot, látom, hogy a lánckerék csőtengelyének (ha az?) furatából jön az olaj

    ez most mit jelenthet? hogy kerülhet oda olaj? nem ismerem a belsejét, de elsőre elég rosszul néz ki, valaki tapasztaltabb tudna segíteni?

    Leave a comment:


  • gilersx
    replied
    A blokkpárosító szám beütés,az öntött szám a sabloné,nem egyezhet a jobb és a bal
    A párosító számok megvannak a hátsó felfogatáson, az egyik 643 a másik 64*, az utolsó szám el van kalapálva. Az öntési számokat csak azért tettem fel, hátha abból is lehet megállapítani valamit.

    Szerintem nem befolyásolja az olajzást
    Nem is ez a lényeg, hanem hogy emiatt gondolom, hogy nem feltétlenül párban van, lehet az egyik egy későbbi széria ami már kicsit megvariált, mivel a neten találtam olyan képet amin a bal blokkfélben is olyan az olajfogó "eresz" mint nekem a jobb oldalon.

    Click image for larger version

Name:	maxresdefault.jpg
Views:	1
Size:	79.7 KB
ID:	139219

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    olajat a két félben nem egyforma profilú.
    Szerintem nem befolyásolja az olajzást,mert a tömités lezárja a kicsorgást.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information