Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • horex
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Lássuk meg mit fog csinálni az utcán
    Indult, ment. Végigszáguldottam két védett úton, füstbe borúlt a környék, aztán kevesebb lett a füst. Megálltam, indult újbol. Itthon hagytam lehülni keveset, akkor is indult, később megint próbáltam, indult. Alapjárat sem rossz
    Gyujtásoldali szimering lett volna a ludas?

    Azt olvastam valahol hogy az alapjárati keverék csavar Simsonnál a benzint szabályozza. Befelé kevesebb kifelé több benzint ad. Nálam kb erős fél fordulattal van kitekerve. Kifele-befele lassul
    Mintha egy Pannonia porlasztónál forditva lenne, ott a levegőt adagolja

    Köszönöm a "lelki" és nem lelki támogatást!

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    összerakom a gyujtást
    Kinlódva összeraktam. Indult szépen, de nem volt már energiám kipróbálni utcán
    Kertben csináltam füstfelhőt csakis a szúnyogok ellen Indult, hagytam lehűlni, aztán újból indult .
    Porlasztót kipucoltam, benzincsap nyitva maradt és mintha magas lett volna a benzinszint. Állitottam picit azon is, új tömítések a porlasztó alá
    Porlasztó talpa síkban, nem görbe
    Lássuk meg mit fog csinálni az utcán

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Látatlanba csak okoskodik az ember .
    Én látom, mégis csinálok marhaságot
    Nagyon nem volt kedvem nekiállni.
    Indikátor óra-multiméter
    Gyújtási időpontot méricskéltem, de valahogy össze-vissza értékeket mutatott. Mi a franc?
    Mágnes le, hézagot ujbol ellenőriztem/állitottam , tenném vissza a mágnest, nem találom az ék illeszkiedését
    Az anyja mindenit, tegnap elnyirta az éket. Persze a zseni átlátja a káoszt
    Két költözés után is emlékeztem, hogy van egy Simson feliratú doboz és zacskóban ékek. És volt!
    Nem kellett a boltba menni. Az külön művészet volt beilleszteni, mert erősen nézve sorjás volt
    Ék a helyén, most jutalmazom magam egy sörrel

    Lazitok picit, aztán összerakom a gyujtást

    Erősen olajos alul a motor, vagy blokk közép vagy leeresztő csavar Biztos nem szedem szét
    Karbi talp sík, még jóval korábban néztem, de majd ránézek arra is

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Üdv !

    Falsolni nem csak a simmerring-nél tud ... minden összetételnél !

    - blokk közép tömítés?
    - karburátor talp tömítések?
    - hengertalp tömítés ?
    - hengerfej tömítés , illetve tömítő felület ?
    - karbi repedés ?
    - súber harang kopás ?

    Az u.n. "hamis-levegő" szívásának egyik legszembetűnőbb jellemzője , hogy :

    - erőtlenné válik az alapjárat ,(nem lesz olyan karakteres pattogós a hangja , természetesen a tiszta kipu alap... , a dúsító rendszert működtetve viszont ugyanúgy megfullad ! mivel melegen az már túl sok neki...)
    - kissé emelkedik az alapjárat magától , majd szépen lassan leáll , azután nehezen indul .
    - gyertyakép fehér
    - motor erőtlen , nehezen gyorsul
    - esetleg motor megragad , megszorul (kevés az üzemanyag kevés az olaj is)

    De hasonlók a tünetek eltömődott alapjárati rendszer esetén is . vagy alacsony úszószintnél is . A kipuból a létyó szerintem meg azért csöpög mert ott folyik ki az indítási nehézségek által oda bekeveresett üza.

    Bááár az is igaz , hogy egyszer egy kondi szívatott gebére hasonló jelenségekkel... (beégett megszakító, szokásosnál gyengébb szikra , üzem közben tarakírozva megy ... észre kellett volna vennem .)

    Unoka-bratyeszt pedig a gy.tekercs szopatta sokáig ... meleg motor nem indult egyáltalán , meg kellett várni hogy kihűljön. (de azért addig cserélbe lett pár alkatrész ... új karbi , új trafó , új pipa , új gyertya , új kondi , új benzin ,a blokk külön " összetestelve" mindennel , gyujtás pont 1,8 mm , és mégse... természetesen a végén az új tekercs megjavította :P )

    Látatlanba csak okoskodik az ember .

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Utógyújtás ,ha csak mondjuk egy karcoláshoz: visszaraktad az alaplapot nagy eséllyel a hézag és az előgyújtás sem jó!

    Türelem először a lendkerékéket nézd meg nem e esett ki szereléskor ,utána a hézagot a megszakítón,és utoljára az előgyujtást.
    Sokat szerelt simsonoknál minden alaplapbontás után teljes gyutásbeálítást csináltam ,mert nagy eltérések adódnak egy csavarmeghúzással is.

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    szimering csere után meglátom
    Bizony nem láttam meg
    Meg se nyekkent a gép, illetve egyet lőtt a kipufogóba. Száz gondom van, erre ez is szórakozik velem. Asszem holnap megyek a szerszámboltba fejszéért

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    alapjáraton elkezd lassulni gázadással nem lehet életben tartani?
    De lehet. Ha viszont az alapjárati csavart, ami súbert emeli, beljebb mozditom, akkor ugrásszerüen változik, pörög erősen. Szoval nincs átmenet
    Most hogy állt egy darabig, lehült, megint csak századikra indult
    Na majd szimering csere után meglátom

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ma trafót cseréltem. Igaz hogy elindult de zavarosan pöróg
    Ez már félsiker! Amikor alapjáraton elkezd lassulni gázadással nem lehet életben tartani? Könnyen lehet, hogy összetett hibája van a gépnek. Várjuk a szimmering cseréje utáni fejleményeket.

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha a kuplung felőli elhasználódott
    Szerntem az is jó volt de erősen olajos volt a kipuf, azért gondoltam és cseréltem
    Ma trafót cseréltem. Igaz hogy elindult de zavarosan pöróg
    Magas alapjárat aztán szép lassan lelassul és megáll. Az indulása sem határozott.
    Ha energia lesz, a gyujtásoldali szimeringet kicserélem holnap, aztán teszek pár próbakört
    Az újabb szimering csere se indokolt mert az alapjárati keverék csavarra jól reagál

    Sok járművem nem volt, de mindegyiknél adódott valami ravasz hiba amivel szenvedtem
    Az egyik Simson csak a szobában állt, átalakitottam egy barátomnak
    Aztán egyszercsak nem indult, akármit csináltam
    Megvette egy kisgyerek és lábon eltolta sok-sok km-re haza

    A másik S50 volt. Élvezet volt vele menni vitte a 70et is, Balatonra is legurultam vele
    Aztán csak uj gyertyával indult. Mondták a boltban vigyek egy karton gyertyát, ne darabonként vegyem
    Aztán megadta magát, soha többet nem indult
    Mindkettőnél benzin és szép szikra is volt

    Ezt a motort a barátomtol kaptam
    Vitték hozzá hogy tirisztoros gyujtásra alakitsák át. Soha nem indult. Namajd én! Nekem sem sikerült pedig okosok segitettek mérni
    Eladtam a tiris gyujtást, vettem rá megszakitósat
    Aki megvette másnap linkelte a Youtubét hogy összedrótozta és pörgött a motor
    Állitólag a mágnesek rossz sorrendben voltak berakva. Gyári uj mágnes volt

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Indokolatlan, de egy gyújtás felöli szimeringre és egy trafócserére rászánom magam, pipát meg kikötöm, kábelt közvetlenül a gyertyára
    Jó szerelést! Ezeket hamar el tudod végezni. Ha a kuplung felőli elhasználódott a gyújtás felőli sem lehet jobb, szóval az biztos nem lesz felesleges.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    vedd le a kipufogót egy próbára,pók egér,unoka akármi....

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    szinte mindent kipróbáltál,
    Ez a baj!
    Gyertya vidáman működik a Horexben és azé is a Simsonban, már ha ez utóbbi indul. Trafóra nem emlékszem hogy cseréltem volna, de van egy másik, ezt még megpróbálom
    Viszont egy darabot nem rángat menet közben, már ha trafó lenne. Szikrát nem is emlitem, mert nem mérvadó komprimáció nélkül
    Gyujtás oldali szimeringen meg ugye csak levegőt szivhat, amit kompenzálna a szivató/gondolom/
    Kábel pár éves de egészségesnek néz ki és mozgatás után sincs változás, Pipa is pár éves Ha indul, ugyanúgy megy mint évekkel ezelött, se jobb se rosszabb. Szinte élveztem ha látták hogy gáz nélkül félvállrol rárugtam és indult

    Indokolatlan, de egy gyújtás felöli szimeringre és egy trafócserére rászánom magam, pipát meg kikötöm, kábelt közvetlenül a gyertyára

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Valami iránymutatás lenne az elvégzett dolgokon kívül?
    Rutinos motorosként szinte mindent kipróbáltál, más nagyon nem jut az eszembe nekem se, de a gyújtásra tippelek. Trafó csere? Gyertya kábel, pipa jó lehet? Kisebb gyertyahézaggal mi történik? Egy új gyertya is lehet hibaforrás.

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    A témanyitó engedelmével, én benyomulok ide
    Valamikor tán több mint egy éve is , a korábban pöccre induló S51-em, nem akart indulni. Eljátszottam a szokásost, porlasztó pucolás, gyartya csere, gyujtás ellenörztés
    Nem indult, illetve nagyon nehezen
    Haver jött, hogy majd ő
    OK állitgatta, elindult, jól elbeszélgettünk elment haza
    Szerintem már otthonj volt amikor a motor megint nem indult. Indulás után kék füst, ami pörgetés után abbamaradt. Észrevettem hogy a kipufogóvég toldásnál olajos a járólap. Nem 20:1-hez keverem az olajat
    Gondoltam, megszivja a sebváltó olajat
    Hurrá, szimering csere a váltó oldalon. Mintha szivatóval jól indult volna, de csak visszajött a régi gond

    Ma motorra kellett ülnöm és amikor kijöttem a boltból megint nem indult. Gyertya ki, nedves volt, kiszellőztettem a hengert
    Motor nem indult csak a századik rugásra. Már folyt rólam a víz az idegtöl, meg már vén vagyok az ilyenhez
    Ha elindul, jó úton majdnem 60km/h /tudom van gyorsabb is/ Azt se lehetne mondani hogy nagyon rossz a beállitása

    A lényeg!
    Valami iránymutatás lenne az elvégzett dolgokon kívül?

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nem gondolod komolyan???
    Természetesen nem. Túl sok mindennel nincs ellátva a helyszín, de satu van, plusz gázmelegítő. De viszek magammal rezsót hétfőn, azon szépen felhevül az egész blokkfél. Ha így is kell a kalapács elé van egy parketta darab közbetétnek. Behúzató célszerszám nincs, de az lenne a legjobb.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information