Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • horex
    replied
    talán

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Egy unatkozó emberke
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    unatkozó emberke
    Csak szórakozó, ha már nem motoroztam vele ez idén
    Töltést persze mértem, semmi
    Arra gondoltam, hogy az EWR-ben a graetz egyik diódája zárlatos lett, átvezet. Ezen keresztzül le tud testelődni az akksi + vége, mondjuk a töltőtekercsen
    S51 12V

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Gyújtásnak ugye semmi köze az akksi töltéshez, hacsak nem....
    Egy unatkozó emberke nem szórakozik az irányjelzővel,dudával féklámpával...visszatöltés nélkül...ami ugye :egy boltba való utazással nem oldódik meg...

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Nehogy gond nélkül legyek megint!
    Elugrottam volna a boltba, autó akksija lemerült, Rajt hagytam a világitást és a visszajelző nem működik. Kis töltőm van, mindjárt ráakasztottam, 2.5A-t tölt
    Jó idő, kitoltam a Simsont S51 12V, világitás index ellenőrzés. Index/duda nincs. Mindegy, elintéztem amit kellett
    Mérem az akksit alig 2V , ha ráteszem a gyújtást akkor 1.6-1.7-re leesik
    Az előszobában állva a gyújtás mindig rajt volt hogy a kulcs el ne vesszen, néha még viccböl indexeltem is vele. Mélyében még nem méricskéltem
    Gyújtásnak ugye semmi köze az akksi töltéshez, hacsak nem....
    Mikor hacsak nem??
    Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2022 febr. 18, 13:32.

    Leave a comment:


  • Kopasz 1
    replied
    trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    S51-eshez olyan alkatrész ábra
    Bocs, de csak most találtam rá igazán ehhez a topikhoz. Nekem van egy Simson S 51 javítási útmutatóm .pdf -ben, ha még érdekel elküldöm, ha adsz egy e-mail elérhetőséget.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    S51
    meg máshoz is

    Leave a comment:


  • trainmodeller
    replied
    Sziasztok,

    S51-eshez olyan alkatrész ábra, ami a topic elején van a Schwalbe-hoz, elérhető? A neten csak nagyon rossz minőségűeket találtam. Köszi.

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Nehogymár gond nélkül legyek
    Elugrottam ma a boltba és ahogy húzom a teljes gázt 4-ben, hörög, erőlködik, más sebességben kipörög, igaz akkor kevésbé húzom
    Idáig egy rúgásra indult hidegen melegen. Nem engedhetem meg magamnak hogy toljam hazáig, mert nem bírnám inkább az árok...Ugyis külön légtorna fel és leszállnom róla
    Akármi lehet! Veszek egy új gyertyát, mert volt már hasonló tünetem valamikor régen, aztán karbi pucolás, a szűrő ellenére. Nekem minden járművemen hasonló "többértelmű" hibám volt

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a sárgára küldeni egy szaggatott jelet.
    OK, de nyugalmi helyzetben nem tecc nekem az hogy ég az 1-2 LED
    Azért kipróbálom ahogy mondod, csak a "krossz" merevitőt le kell vennem mert így nyűgösen férek a trafóhoz
    Ha impulzusra észhez tér örülünk

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Görbitettem egy keskeny laposvasat a blokk aljára, 3db. M6 csavar rögziti ahol a lendkerék forog. Nyúlvány kiáll, bilincs fogja a könyököt. Nem tud a blokkhoz képest mozogni
    A Csúzli Mzken volt ilyen megoldás gyárilag.
    Ha "logika" szerint a sárga az impulzus a megszakitótol, fekete test, zöld a pozitiv, akkor semmi
    Kellene neki a sárgára küldeni egy szaggatott jelet.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 03, 21:29.

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Ha már idáig eljutottunk, ki ért az elektronikus ford.szám mérőkhöz?
    Ezt a motorral kaptam jó tíz éve és nem raktam fel, gondoltam namajdmost
    Click image for larger version

Name:	elka1.JPG
Views:	403
Size:	191.4 KB
ID:	228868 Click image for larger version

Name:	elka2.JPG
Views:	373
Size:	177.4 KB
ID:	228869
    Ha fekete a test és sárga a pozitiv akkor az első 2 led kigyullad és annyi
    Ha "logika" szerint a sárga az impulzus a megszakitótol, fekete test, zöld a pozitiv, akkor semmi
    Az is egy művészet volt kiépiteni a gumitokbol, mert hornyokban volt a számlap és elötte az öveg

    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    legalább egy fotót
    Ilyen tömegmotorral nem szeretek villogni, de legyen
    Click image for larger version

Name:	sim0.JPG
Views:	354
Size:	564.3 KB
ID:	228870 Click image for larger version

Name:	blokk_kozel.JPG
Views:	354
Size:	416.0 KB
ID:	228871 Click image for larger version

Name:	rogzit.JPG
Views:	355
Size:	390.2 KB
ID:	228872
    Ülésvas tartó és "krossz" merevitő rozsdamentes! Szintén rozsdamentes a hengerfejen a légterelő. Saját kétkezi munka volt, sok-sok évvel ezelött
    A merevitőt vcsak érdekességképpen tettem fel, mert adott estben se a trafó/kondihoz sem a porlasztóhoz nem lehet hozzáférni. Le is szerelem hamarosan

    Harmadik képen:
    a Simson kipufogó könyök a legtöbb esetben lelezul, vagy töri is a menetes csonkot, mert a dob eléggé leng ide-oda
    Görbitettem egy keskeny laposvasat a blokk aljára, 3db. M6 csavar rögziti ahol a lendkerék forog. Nyúlvány kiáll, bilincs fogja a könyököt. Nem tud a blokkhoz képest mozogni

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor marad minden ahogy volt, illetve felrakom a ford.szám mérőt , tokba a km. órát és a "krossz" váz merevitőt
    Köszönöm!
    Akkor legalább egy fotót, feltehetnél a simóról....

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A 14,4 V az a határfeszültség, ami fölé nem célszerű tartósan menni
    Az a helyzet hogy igazatok volt !
    Max 13.4V a töltőfeszültség és 0.3A fölé alig ment, rendesen húzva a gázt az udvaron
    Akkor marad minden ahogy volt, illetve felrakom a ford.szám mérőt , tokba a km. órát és a "krossz" váz merevitőt
    Köszönöm!

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    14,4 V az a határfeszültség,
    Köszi az infókat, de
    a mért 13.3V-ot a fene sem tudja milyen fordulatszámon mértem. Motor az előszobában és "jól megpörgettem"
    Az egész téma arra hegyeződött ki nálam, hogy egy szinte nem használt akksi, legyen "csepptöltésen"
    Adott esetben kb 5-8km-t megyek vele
    Nem az én napom van ma, de megmérem majd az értékeket az udvaron

    Leave a comment:


  • dvtamas58
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ne izéjjetek má'
    Eszünk ágában sincs , ez egyszerű fizika....
    Próbálom a legegyszerűbben leírni:
    Állandó feszültségű töltés esetén az akkumulátor töltöttségével arányosan csökken a töltőáram.
    A 14,4 V az a határfeszültség, ami fölé nem célszerű tartósan menni, mert az intezív gázképződés roncsolhatja a cella rácsszerkezetét....

    Szemléltetésül itt a töltési jelleggörbe állandó feszültségű töltés , feltöltött és lemerült akku esetén: a feltöltöttnél leesik a töltőáram, lemerült akku esetén először megnő, majd a töltöttség függvényében csökkenni kezd.

    A motorodon mért 13,3 V eleve egy nagyon kíméletes töltést valósít meg.

    Üdv D Tamás

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information