Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Megintcsak Simson!
    Vettem egy akksit mert öreg vagyok már kézzel integetni ha kanyarodok. Kis nyűglődés után tökéletes az index, duda hangosabb mint egy autóé
    M?értem a töltőfeszültséget ami szerintem magas 13,3V és talán magasabb is lenne csontgázon húzva
    Ha valaki elektronikus és simsonos is, hogy lehetgne lejebb venni a töltést?
    ELBA-t szét lehet csavarozni esetleg? Jó évtizede raktam össze ezt a motort és a fene sem emlékszik rá mi-hogy
    ELBA-ban van egy potméter, talán az szabályozná?
    Click image for larger version

Name:	ELBA 12V.jpg
Views:	268
Size:	90.6 KB
ID:	228838

    Komment


      #92
      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ami szerintem magas
      Szervusz Horex!

      Egyáltalán nem, 12 V-os akkumulátornál 14,4 V a gázképződési határ, addig teljesen normális a töltés, a töltési végfeszültség elérheti a 16,5 V-ot is. (Itt már nagyon intenzív gázképződés és melegedés lép fel....)
      Úgyhogy szerintem nem kell hozzányúlni, úgy jó ahogy van.

      Üdv D Tamás

      Komment


        #93
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        M?értem a töltőfeszültséget ami szerintem magas 13,3V é
        Örülj neki tökéletes:13v-már kevés lenne,mehet 13,7v-ig lazán.

        Úgysem hosszú távon használod.
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #94
          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          12 V-os akkumulátornál 14,4 V
          mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          13v-már kevés lenne,
          Ne izéjjetek má'
          Az akksi nincs terhelve, 3.5A ha indexelek és az időben semmiség, folyamatosan kapja azt a 13.3V vagy feletti feszültséget. Ez nem autóakkumulátor, ahol 100fogyasztó is van rajta+ önindító
          Ha lesz energiám holnap megnézem mennyi ilyenkor a töltőáram, mert az a lényeges, és mennyire esik a feszültség álló/járó motor, index esetén

          Lfelejtettem irni hogy 4Ah-s, de az eladó azt mondja ez csak 3Ah-s. Ne mondja már hogy a gyár hazugságot ir az akksi oldalára. De ez csak annyi, mondta. Igaz, 3,800köról volt, de korábban 6,500-at emlegetett amire mondtam hogy nem arany kivezetésekkel kell nekem

          A mérgesitó az volt, hogy az eladó hölgy fel akarta savazni mielött átadja. Ez egy nem régi EU előirás
          2éve vettem tőle 1L akkusavat mert kevesebbje nem volt
          Elnyelte a ház!
          Szégyenszemre tegnap visszamentem és kértem öntse fel savval

          Köszönöm! Majd holnap referálok milyen értékeket mértem

          Komment


            #95
            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ne izéjjetek má'
            Eszünk ágában sincs , ez egyszerű fizika....
            Próbálom a legegyszerűbben leírni:
            Állandó feszültségű töltés esetén az akkumulátor töltöttségével arányosan csökken a töltőáram.
            A 14,4 V az a határfeszültség, ami fölé nem célszerű tartósan menni, mert az intezív gázképződés roncsolhatja a cella rácsszerkezetét....

            Szemléltetésül itt a töltési jelleggörbe állandó feszültségű töltés , feltöltött és lemerült akku esetén: a feltöltöttnél leesik a töltőáram, lemerült akku esetén először megnő, majd a töltöttség függvényében csökkenni kezd.

            A motorodon mért 13,3 V eleve egy nagyon kíméletes töltést valósít meg.

            Üdv D Tamás

            Komment


              #96
              dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              14,4 V az a határfeszültség,
              Köszi az infókat, de
              a mért 13.3V-ot a fene sem tudja milyen fordulatszámon mértem. Motor az előszobában és "jól megpörgettem"
              Az egész téma arra hegyeződött ki nálam, hogy egy szinte nem használt akksi, legyen "csepptöltésen"
              Adott esetben kb 5-8km-t megyek vele
              Nem az én napom van ma, de megmérem majd az értékeket az udvaron

              Komment


                #97
                dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A 14,4 V az a határfeszültség, ami fölé nem célszerű tartósan menni
                Az a helyzet hogy igazatok volt !
                Max 13.4V a töltőfeszültség és 0.3A fölé alig ment, rendesen húzva a gázt az udvaron
                Akkor marad minden ahogy volt, illetve felrakom a ford.szám mérőt , tokba a km. órát és a "krossz" váz merevitőt
                Köszönöm!

                Komment


                  #98
                  horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Akkor marad minden ahogy volt, illetve felrakom a ford.szám mérőt , tokba a km. órát és a "krossz" váz merevitőt
                  Köszönöm!
                  Akkor legalább egy fotót, feltehetnél a simóról....
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #99
                    Ha már idáig eljutottunk, ki ért az elektronikus ford.szám mérőkhöz?
                    Ezt a motorral kaptam jó tíz éve és nem raktam fel, gondoltam namajdmost
                    Click image for larger version

Name:	elka1.JPG
Views:	240
Size:	191.4 KB
ID:	228868 Click image for larger version

Name:	elka2.JPG
Views:	215
Size:	177.4 KB
ID:	228869
                    Ha fekete a test és sárga a pozitiv akkor az első 2 led kigyullad és annyi
                    Ha "logika" szerint a sárga az impulzus a megszakitótol, fekete test, zöld a pozitiv, akkor semmi
                    Az is egy művészet volt kiépiteni a gumitokbol, mert hornyokban volt a számlap és elötte az öveg

                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    legalább egy fotót
                    Ilyen tömegmotorral nem szeretek villogni, de legyen
                    Click image for larger version

Name:	sim0.JPG
Views:	204
Size:	564.3 KB
ID:	228870 Click image for larger version

Name:	blokk_kozel.JPG
Views:	202
Size:	416.0 KB
ID:	228871 Click image for larger version

Name:	rogzit.JPG
Views:	201
Size:	390.2 KB
ID:	228872
                    Ülésvas tartó és "krossz" merevitő rozsdamentes! Szintén rozsdamentes a hengerfejen a légterelő. Saját kétkezi munka volt, sok-sok évvel ezelött
                    A merevitőt vcsak érdekességképpen tettem fel, mert adott estben se a trafó/kondihoz sem a porlasztóhoz nem lehet hozzáférni. Le is szerelem hamarosan

                    Harmadik képen:
                    a Simson kipufogó könyök a legtöbb esetben lelezul, vagy töri is a menetes csonkot, mert a dob eléggé leng ide-oda
                    Görbitettem egy keskeny laposvasat a blokk aljára, 3db. M6 csavar rögziti ahol a lendkerék forog. Nyúlvány kiáll, bilincs fogja a könyököt. Nem tud a blokkhoz képest mozogni

                    Komment


                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Görbitettem egy keskeny laposvasat a blokk aljára, 3db. M6 csavar rögziti ahol a lendkerék forog. Nyúlvány kiáll, bilincs fogja a könyököt. Nem tud a blokkhoz képest mozogni
                      A Csúzli Mzken volt ilyen megoldás gyárilag.
                      Ha "logika" szerint a sárga az impulzus a megszakitótol, fekete test, zöld a pozitiv, akkor semmi
                      Kellene neki a sárgára küldeni egy szaggatott jelet.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2021 nov. 03, 22:29.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        a sárgára küldeni egy szaggatott jelet.
                        OK, de nyugalmi helyzetben nem tecc nekem az hogy ég az 1-2 LED
                        Azért kipróbálom ahogy mondod, csak a "krossz" merevitőt le kell vennem mert így nyűgösen férek a trafóhoz
                        Ha impulzusra észhez tér örülünk

                        Komment


                          Nehogymár gond nélkül legyek
                          Elugrottam ma a boltba és ahogy húzom a teljes gázt 4-ben, hörög, erőlködik, más sebességben kipörög, igaz akkor kevésbé húzom
                          Idáig egy rúgásra indult hidegen melegen. Nem engedhetem meg magamnak hogy toljam hazáig, mert nem bírnám inkább az árok...Ugyis külön légtorna fel és leszállnom róla
                          Akármi lehet! Veszek egy új gyertyát, mert volt már hasonló tünetem valamikor régen, aztán karbi pucolás, a szűrő ellenére. Nekem minden járművemen hasonló "többértelmű" hibám volt

                          Komment


                            Sziasztok,

                            S51-eshez olyan alkatrész ábra, ami a topic elején van a Schwalbe-hoz, elérhető? A neten csak nagyon rossz minőségűeket találtam. Köszi.

                            Komment


                              trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              S51
                              meg máshoz is

                              Komment


                                trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                S51-eshez olyan alkatrész ábra
                                Bocs, de csak most találtam rá igazán ehhez a topikhoz. Nekem van egy Simson S 51 javítási útmutatóm .pdf -ben, ha még érdekel elküldöm, ha adsz egy e-mail elérhetőséget.
                                Attached Files

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X