Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Noob
    a lényeg, a megszakító alatt csurom olajos volt az alaplap, valószínű a kenőfilc olajozása közben túlzásba estem korábban, nem volt meg a jó test, ami pedig mindig fontos , zsírtalanítás után príma lila szikra
    Ez valóban alattomos rejtett hiba, nekem valószínűleg nem jutott volna eszembe...

    Hasznos információ, hasznos tapasztalat, örülök, hogy megosztottad velünk!!!

    Komment


      #62
      Gyógyszertárban már csak elvétve lehet benzint kapni. Kikopott. Azzal néha gond volt, mert kis jódot is kevertek bele.
      Ha lenne, akkor is drágán.
      A nitrohígító összetételét végre megnéztem: aceton, toluol, butil-acetát, butanol. Nem csoda, hogy viszi a szennyeződést.
      Inkább benzingőz, mint ezek. Ráadásul néhány müa és gumi alkatrészt simán megkap.
      Sok permetező flakont kipróbáltam, mindegyik ipari hulladék volt. Kiürült takarítószeresek a legjobbak. A kisebb sűrűségű szénhidrogéneket nehezen szívják fel. A féktisztító végeredményben foltbenzin, csak nyomás alatti szóróban.
      Ha nem kell zsírtalanítani, átálltam a petróleumra, vagy a gázolajra. Régen 95-össel mostam, szédelegtem is tőle és rajtam maradt sok kanna koszos benzin. Senki se veszi át (ingyen) hulladékként. Kályhagyújtásra alkalmatlan, fáradt olajjal még 1:1 keverve is durran.
      És ha már mosás. Sok motoros brigéciollal mossa a láncot (petróleum+erős mosogatószer). A tenzid a csapok közötti zsírral szép kis emulziót képez, ami biztos nem ken jól, ráadásul nem védi a fémet.

      - - - Updated - - -

      Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      valószínű a kenőfilc olajozása közben túlzásba estem korábban
      Szerencsére ebbe nem estem bele, pedig szeretek bőségesen olajozni. Após már az elején szólt a Pancsinál, zsírozzam a filcet, mert az olajat rávágja a megszakítóra.

      Komment


        #63
        Egy kollégámmal az S51-esének blokkját javítgatjuk munka után. A képen látszik, ilyen volt a főtengely vége a gyújtás oldalon. Milyen megfontolásból tesz valaki ilyet? Talán nem bírta feltolni a reteszre a lendkereket, és ezért inkább egyben tolta rá? Vett hozzá új, MZA gyártmányú főtengelyt, de azt nagykalapáccsal kell beütni a csapágyba. Ilyenkor nem bánom, hogy a Csepelemnél nem kell így püfölni a tengelyt. A Simson elvileg bírja.

        Komment


          #64
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de azt nagykalapáccsal kell beütni a csapágyba.
          Nem gondolod komolyan???

          Több módja van,hogy ne kelljen nagykalapács,ha igen:hogyan szakszerű.Hűtés ,melegítés,préselés, célszerszámok......

          Te is megszólod a flexelt főtengelyt.....téged ne kelljen megszólni....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #65
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nem gondolod komolyan???
            Természetesen nem. Túl sok mindennel nincs ellátva a helyszín, de satu van, plusz gázmelegítő. De viszek magammal rezsót hétfőn, azon szépen felhevül az egész blokkfél. Ha így is kell a kalapács elé van egy parketta darab közbetétnek. Behúzató célszerszám nincs, de az lenne a legjobb.

            Komment


              #66
              A témanyitó engedelmével, én benyomulok ide
              Valamikor tán több mint egy éve is , a korábban pöccre induló S51-em, nem akart indulni. Eljátszottam a szokásost, porlasztó pucolás, gyartya csere, gyujtás ellenörztés
              Nem indult, illetve nagyon nehezen
              Haver jött, hogy majd ő
              OK állitgatta, elindult, jól elbeszélgettünk elment haza
              Szerintem már otthonj volt amikor a motor megint nem indult. Indulás után kék füst, ami pörgetés után abbamaradt. Észrevettem hogy a kipufogóvég toldásnál olajos a járólap. Nem 20:1-hez keverem az olajat
              Gondoltam, megszivja a sebváltó olajat
              Hurrá, szimering csere a váltó oldalon. Mintha szivatóval jól indult volna, de csak visszajött a régi gond

              Ma motorra kellett ülnöm és amikor kijöttem a boltból megint nem indult. Gyertya ki, nedves volt, kiszellőztettem a hengert
              Motor nem indult csak a századik rugásra. Már folyt rólam a víz az idegtöl, meg már vén vagyok az ilyenhez
              Ha elindul, jó úton majdnem 60km/h /tudom van gyorsabb is/ Azt se lehetne mondani hogy nagyon rossz a beállitása

              A lényeg!
              Valami iránymutatás lenne az elvégzett dolgokon kívül?

              Komment


                #67
                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Valami iránymutatás lenne az elvégzett dolgokon kívül?
                Rutinos motorosként szinte mindent kipróbáltál, más nagyon nem jut az eszembe nekem se, de a gyújtásra tippelek. Trafó csere? Gyertya kábel, pipa jó lehet? Kisebb gyertyahézaggal mi történik? Egy új gyertya is lehet hibaforrás.

                Komment


                  #68
                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  szinte mindent kipróbáltál,
                  Ez a baj!
                  Gyertya vidáman működik a Horexben és azé is a Simsonban, már ha ez utóbbi indul. Trafóra nem emlékszem hogy cseréltem volna, de van egy másik, ezt még megpróbálom
                  Viszont egy darabot nem rángat menet közben, már ha trafó lenne. Szikrát nem is emlitem, mert nem mérvadó komprimáció nélkül
                  Gyujtás oldali szimeringen meg ugye csak levegőt szivhat, amit kompenzálna a szivató/gondolom/
                  Kábel pár éves de egészségesnek néz ki és mozgatás után sincs változás, Pipa is pár éves Ha indul, ugyanúgy megy mint évekkel ezelött, se jobb se rosszabb. Szinte élveztem ha látták hogy gáz nélkül félvállrol rárugtam és indult

                  Indokolatlan, de egy gyújtás felöli szimeringre és egy trafócserére rászánom magam, pipát meg kikötöm, kábelt közvetlenül a gyertyára

                  Komment


                    #69
                    vedd le a kipufogót egy próbára,pók egér,unoka akármi....
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #70
                      horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Indokolatlan, de egy gyújtás felöli szimeringre és egy trafócserére rászánom magam, pipát meg kikötöm, kábelt közvetlenül a gyertyára
                      Jó szerelést! Ezeket hamar el tudod végezni. Ha a kuplung felőli elhasználódott a gyújtás felőli sem lehet jobb, szóval az biztos nem lesz felesleges.

                      Komment


                        #71
                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha a kuplung felőli elhasználódott
                        Szerntem az is jó volt de erősen olajos volt a kipuf, azért gondoltam és cseréltem
                        Ma trafót cseréltem. Igaz hogy elindult de zavarosan pöróg
                        Magas alapjárat aztán szép lassan lelassul és megáll. Az indulása sem határozott.
                        Ha energia lesz, a gyujtásoldali szimeringet kicserélem holnap, aztán teszek pár próbakört
                        Az újabb szimering csere se indokolt mert az alapjárati keverék csavarra jól reagál

                        Sok járművem nem volt, de mindegyiknél adódott valami ravasz hiba amivel szenvedtem
                        Az egyik Simson csak a szobában állt, átalakitottam egy barátomnak
                        Aztán egyszercsak nem indult, akármit csináltam
                        Megvette egy kisgyerek és lábon eltolta sok-sok km-re haza

                        A másik S50 volt. Élvezet volt vele menni vitte a 70et is, Balatonra is legurultam vele
                        Aztán csak uj gyertyával indult. Mondták a boltban vigyek egy karton gyertyát, ne darabonként vegyem
                        Aztán megadta magát, soha többet nem indult
                        Mindkettőnél benzin és szép szikra is volt

                        Ezt a motort a barátomtol kaptam
                        Vitték hozzá hogy tirisztoros gyujtásra alakitsák át. Soha nem indult. Namajd én! Nekem sem sikerült pedig okosok segitettek mérni
                        Eladtam a tiris gyujtást, vettem rá megszakitósat
                        Aki megvette másnap linkelte a Youtubét hogy összedrótozta és pörgött a motor
                        Állitólag a mágnesek rossz sorrendben voltak berakva. Gyári uj mágnes volt

                        Komment


                          #72
                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ma trafót cseréltem. Igaz hogy elindult de zavarosan pöróg
                          Ez már félsiker! Amikor alapjáraton elkezd lassulni gázadással nem lehet életben tartani? Könnyen lehet, hogy összetett hibája van a gépnek. Várjuk a szimmering cseréje utáni fejleményeket.

                          Komment


                            #73
                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            alapjáraton elkezd lassulni gázadással nem lehet életben tartani?
                            De lehet. Ha viszont az alapjárati csavart, ami súbert emeli, beljebb mozditom, akkor ugrásszerüen változik, pörög erősen. Szoval nincs átmenet
                            Most hogy állt egy darabig, lehült, megint csak századikra indult
                            Na majd szimering csere után meglátom

                            Komment


                              #74
                              horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              szimering csere után meglátom
                              Bizony nem láttam meg
                              Meg se nyekkent a gép, illetve egyet lőtt a kipufogóba. Száz gondom van, erre ez is szórakozik velem. Asszem holnap megyek a szerszámboltba fejszéért

                              Komment


                                #75
                                Utógyújtás ,ha csak mondjuk egy karcoláshoz: visszaraktad az alaplapot nagy eséllyel a hézag és az előgyújtás sem jó!

                                Türelem először a lendkerékéket nézd meg nem e esett ki szereléskor ,utána a hézagot a megszakítón,és utoljára az előgyujtást.
                                Sokat szerelt simsonoknál minden alaplapbontás után teljes gyutásbeálítást csináltam ,mert nagy eltérések adódnak egy csavarmeghúzással is.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X