Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • horex
    replied
    dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    12 V-os akkumulátornál 14,4 V
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    13v-már kevés lenne,
    Ne izéjjetek má'
    Az akksi nincs terhelve, 3.5A ha indexelek és az időben semmiség, folyamatosan kapja azt a 13.3V vagy feletti feszültséget. Ez nem autóakkumulátor, ahol 100fogyasztó is van rajta+ önindító
    Ha lesz energiám holnap megnézem mennyi ilyenkor a töltőáram, mert az a lényeges, és mennyire esik a feszültség álló/járó motor, index esetén

    Lfelejtettem irni hogy 4Ah-s, de az eladó azt mondja ez csak 3Ah-s. Ne mondja már hogy a gyár hazugságot ir az akksi oldalára. De ez csak annyi, mondta. Igaz, 3,800köról volt, de korábban 6,500-at emlegetett amire mondtam hogy nem arany kivezetésekkel kell nekem

    A mérgesitó az volt, hogy az eladó hölgy fel akarta savazni mielött átadja. Ez egy nem régi EU előirás
    2éve vettem tőle 1L akkusavat mert kevesebbje nem volt
    Elnyelte a ház!
    Szégyenszemre tegnap visszamentem és kértem öntse fel savval

    Köszönöm! Majd holnap referálok milyen értékeket mértem

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    M?értem a töltőfeszültséget ami szerintem magas 13,3V é
    Örülj neki tökéletes:13v-már kevés lenne,mehet 13,7v-ig lazán.

    Úgysem hosszú távon használod.

    Leave a comment:


  • dvtamas58
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ami szerintem magas
    Szervusz Horex!

    Egyáltalán nem, 12 V-os akkumulátornál 14,4 V a gázképződési határ, addig teljesen normális a töltés, a töltési végfeszültség elérheti a 16,5 V-ot is. (Itt már nagyon intenzív gázképződés és melegedés lép fel....)
    Úgyhogy szerintem nem kell hozzányúlni, úgy jó ahogy van.

    Üdv D Tamás

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    Megintcsak Simson!
    Vettem egy akksit mert öreg vagyok már kézzel integetni ha kanyarodok. Kis nyűglődés után tökéletes az index, duda hangosabb mint egy autóé
    M?értem a töltőfeszültséget ami szerintem magas 13,3V és talán magasabb is lenne csontgázon húzva
    Ha valaki elektronikus és simsonos is, hogy lehetgne lejebb venni a töltést?
    ELBA-t szét lehet csavarozni esetleg? Jó évtizede raktam össze ezt a motort és a fene sem emlékszik rá mi-hogy
    ELBA-ban van egy potméter, talán az szabályozná?
    Click image for larger version

Name:	ELBA 12V.jpg
Views:	451
Size:	90.6 KB
ID:	228838

    Leave a comment:


  • Jankó51
    replied
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De igen .
    Ha "négyütműzik" sokall
    Köszönöm, már nem is vagyok "megkeveredve" ...ez ügyben!

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.



    Itt most megkeveredtem egy kicsit (gyakran előfordul) Szóval a 4 ütemelés nem attól van inkább, hogy sokat kap?

    De igen .
    Ha "négyütműzik" sokall , fekete a gyertyakép ,nehezen akar felpörögni (ez előfordul hogy csak rész ,vagy teljes terhelésnél jelentkezik) kormos a kipu , melegen nehezen indul akkor is inkább csak bő gázzal .....
    Ha viszont kevesell , akkor gyengül a hangja, vagyis elveszti a karakteres pattogását , erőtlen , a gyertyakép világos , melegszik, esetenként detonál , extrém esetben megragad ...

    Beszabályozásnál éppen ezért szoktak a dúsabb beállításokkal indítani . Így kisebb az esély a túlmelegedésre , megragadásra főleg járatós szerkezeteknél .

    Leave a comment:


  • Jankó51
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.
    Itt most megkeveredtem egy kicsit (gyakran előfordul) Szóval a 4 ütemelés nem attól van inkább, hogy sokat kap?

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Azt mondják ha a gyújtás tökéletes akkor az alapjáratot is lehet szabályozni vele rendesen.
    Hogy miért jó a kisebb súber/beömlő torok nem tudom, de gondolom nem hülyeségböl kreálták a németek
    Nekem is szimpibb a régi
    A régi minden tekintetben jobb . A németek pedig az üza.takarékosság jegyében kreálták (szerintem), csakúgy mint a Trabantra . De egyik sem lett jobb a korábbi verziótól . Nem elég hogy beszabályzásuk nehézkes , még többet is fogyasztanak vele a gépek , Nem utolsó sorban kevésbé stabil alapjárat , és esetenként kisebb teljesítmény lett az eredmény .
    Meggyőződésem hogy a 2T -től nem szabad elvenni az anyagot, mert megbosszulja magát.
    Tapasztalataim szerint a BVF16N1 -re cserélve a karbit sokkal szebben jár , és használhatóbbá válik a gép .
    Ugye ez a kép nem a te motorodról készűlt ?

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    a régi jobb
    Azt mondják ha a gyújtás tökéletes akkor az alapjáratot is lehet szabályozni vele rendesen.
    Hogy miért jó a kisebb súber/beömlő torok nem tudom, de gondolom nem hülyeségböl kreálták a németek
    Nekem is szimpibb a régi

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    Jézus .... A képen levő karbi ... hogy is mondjam ... a régi jobb !

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    motorkerékpár karburátornál a levegő mennyiségét állítjuk a "kúpos szabályzó csavarral"
    Tudtasm én csak nem sejtettem
    Kevertem az N3-as/?/ porlasztóval. Annak a flansnijánál van egy ledugózott kupos csavart ami a benzint adagolja az alapjárathoz, gyárilag beállitva
    A levegőcsavar ott is a levegőt szabályozza csak nem oldalt hanem függőlegesen
    Naszoval ezzel kevertem

    Click image for larger version  Name:	alapjarati_levego.jpg?height=400&width=300.jpg Views:	0 Size:	20.6 KB ID:	228659

    Gázelemző alapfelszerelés, itt áll a sarokban

    Leave a comment:


  • zahi
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkormost hogy van a Simsonnál és hogy a Pannóniánál?

    Ugyan úgy . Általában minden motorkerékpár karburátornál a levegő mennyiségét állítjuk a "kúpos szabályzó csavarral" , az alapjárati fúvókán átáramló üza. mennyiséghez .
    Vagyis , ha betekered dúsítod , ha kifelé akkor meg szegényíted a keveréket . Na ezért hívják sokan levegő csavarnak....
    Az pedig hogy mennyire kell adott helyzetben kitekerni az minden motornál más és más ,még adott tipuson belül is.Függ az alapjárati fúvókától , a karbi állapotától, a motor állapotától a kipu állapotától .... és még sorolhatnám .
    Tekerd be teljesen , majd egy negyed-fél fordulatot vissza . Indítsd be a vasat állíts egy nem túl magas alapjáratot , majd kezd el kifelé tekerni negyed fordulatonként addig amíg a fordulatszám már nem emelkedik tovább . Innen pedig lassan befelé annyit hogy az alapjárat karakteressé "szép két-üteműs" pattogóssá válik , ha már 2T gépről van ugye szó... . (ez kb 1/4 fordulat körül szokott lenni a csavaron) A beállított pozíciót a rúgó rögzíti , vagy esetleg ha olyan a kialakítása kontra anyával le kell fixálni.
    Ugyanez az "alapjárati benzin-levegő keverék szabályzó csavar" a gépkocsi karburátorok esetén már pont fordítva működik, mert ott az üza. mennyiségét szabolyzod vele, ergo , kifelé tekerve dúsítasz . A beállítási metódus ezeknél is hasonló a leírtakhoz , csak ott befelé tekered és stabil egyenletes alapjáratra törekedsz , továbbá vizslatod a gázelemző kijelzőjét

    Leave a comment:


  • horex
    replied
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A levegőcsavar mint a nevében is van egy adott benzin mellé a levegőt szabályozza.
    Annak a hivatalos neve "alapjárati keverékképző csavar" ha jó emlékszem. Csak a népnyelv mondja levegőcsavarnak, mint én is ismerem
    Akkormost hogy van a Simsonnál és hogy a Pannóniánál?
    Majd rákeresek holnap a témára

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Bocs az én emlékeim szerint a benzint a szint és a fúvóka méret szabályozza. A levegőcsavar mint a nevében is van egy adott benzin mellé a levegőt szabályozza. Sokan föleg ilyen nyárimelegbe tulságosan kitekeri és evvel elszegényíti a keveréket ami túlmelegedést is okozhat vagy 4 ütemel a 2 ütemű.. Viszont ha csak kicsit van kifele tekerve mint írtad is az egy rossz gyertya képet alkothat. Szúnyog írtó üzemmódot szerintem nem okoz. Valamelyik szimerring az inkább..

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Gyujtásoldali szimering lett volna a ludas?
    Talán a türelmetlenség is ,egy kicsit.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information