Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komár/Romet első teleszkóp felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Komár/Romet első teleszkóp felújítása

    Sziasztok!

    Nem tudja valaki véletlenül. hogy Romet első villába milyen méretű gyűrűben csúsznak az alsó szárak?
    Esetleg tipp a beszerzésére? Az igazat megvallva azt sem tudom hogy és hol keressem.

    #2
    Üdv. Zoolie!
    Talán erre gondolsz?
    MLT Autósbolt - Komár, romet alkatrészek - ROMET TELESZKÓP PERSELY ALSÓ
    Üdv: Dongós

    Komment


      #3
      Azt szokták mondani, hogy ami késik nem múlik.
      Úgyhogy ezúton köszönöm a válaszod!
      Azóta keresem az alkatrészt. Mára már a motor összeállt és csak ez az alkatrész, illetve az oldaldobozok hiányoznak, de utóbbi nem sürgető dolog...
      Szóval most sikerült elolvasnom a válaszod. Hétfőn fel is keresem a boltot és remélhetőleg lesz is nekik raktáron.

      Komment


        #4
        Basszus!
        Elmentem, megvettem és mikor raktam volna be, akkor vettem észre, hogy a Romet és Komár villa nem egyforma átmérőjű. A Romet vastagabb és műanyag van benne, a Komár vékonyabb és lemezben fut a villaszár. Valamint a lámpatök felfogatása is más, de az mindegy is lenne. Úgyhogy van két eladó Romet csúszógyűrűm, ha kell valakinek...

        Komment


          #5
          Üdv. Zoolie!
          Ezek szerint nem Rometed van, hanem Komár?
          Vagy Romet, Komár első villával?
          Nem lehet visszavinni, becserélni az alkatrészt?

          Komment


            #6
            Nagyon sok a méretbeli eltérés?
            Esetleg megdörzsárazni?

            Komment


              #7
              Zoolie eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Basszus!
              Elmentem, megvettem és mikor raktam volna be, akkor vettem észre, hogy a Romet és Komár villa nem egyforma átmérőjű. A Romet vastagabb és műanyag van benne, a Komár vékonyabb és lemezben fut a villaszár. Valamint a lámpatök felfogatása is más, de az mindegy is lenne. Úgyhogy van két eladó Romet csúszógyűrűm, ha kell valakinek...

              A Verhovináknál is ugyanilyen műanyag betétes a villaszár. És ez sokkal jobb - szerintem - az acélperselynél. Pl. nehezebben rág össze, ha por kerül bele. A metamid perselyt dörzsárral kell illeszteni a villaszárhoz, ahogy az Roobag is írta. Célszerű állítható dörzsárral megcsinálni, akkor pontosabb lesz az illesztés.

              Komment


                #8
                Így van.Ha elkészül a perselyezés érdemes venni hozzá porvédő gumit néhány száz forint viszont a persely nem fog olyan gyorsan kopni(nem tud a por belemenni).Megéri

                Komment


                  #9
                  Szervusztok! Tapasztalatból mondhatom, hogy előfordul a típuskeveredés a fent említett gépeknél. Már a gyárban is azt használták, ami éppen volt. A kései Komar mopedek gyakran a korai Romet első teleszkópokat kapták meg.
                  Figyeljetek jól! A Komar és a korai Romet első villák felépítése azonos a teleszkóp szárak kivételével. Ezek más más átmérőjűek. A később készült Romet első villák a lámpa felfogatásánál, magával a lámpa tartóval vannak plusz megerősítve. Ezzel csökkentették a mopedek elejének szitálását, merevebbé tették az elejüket.
                  A régi Komarokon a kormánykifli rögzítő csavarjai zsákanyásak, a Romet típusokon ezeket M8-as csavar rögzíti.

                  Komment


                    #10
                    Helló
                    Ezt nem tudtam hogy méretbeli külömbségek vannak köztük.Nekem Komarom van ha jól emlékszem M8-as rögzítéssel.Az ember mindig tanul valami újat

                    Komment


                      #11
                      Húha, megint időben olvasom a kommenteket.
                      Találtam egy majdnem oda illő darabot és járok a motorral. Nem tudom honnan az alkatrész, de alig kotyog. Mindenesetre gyártatok majd két ilyen alkatrészt az egy meglévő alapján. Akkora egyébként az eltérés, hogy semmiképpen nem lehet feldörzsárazni, mert a külső átmérő is nagyságrendekkel nagyobb és a belső is. Én is csak akkor vettem észre, amikor egymás mellett volt a két motor, különben meg nem mondja az ember. Ezen kívül a lámpatököt felfogató fülek is árulkodóak.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X