Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rudge Whitworth 1930 Special brit motor olajzása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rudge Whitworth 1930 Special brit motor olajzása

    Üdv! Van egy 1930-as Rudge-om, négyütemű, 4 szelepes, felül szelepelt. Sikerült valamennyire életre kelteni, de az olajzás megfelelő működéséhez segítségre lenne szükségem. A tankja dupla tartályos, egyik felébe benzin, másikba motorolaj megy. Az olajtartályon 2 csap van, az egyikről elvileg az olajat engedi az olajszivattyúhoz, a másik úgy tűnik, mintha kartergázcső lenne (a tankon a hátrébb lévő csapból egy cső megy be a tankba, ami egy golyóval van lezárva. A golyó nyomás hatására nyit.) Az olajszivattyútól megy egy rézcső a hengertalphoz, ott adja meg a kenést a motornak, de azt nem értem, hogy onnan hova továbbítódik az olaj. Ehhez szeretnék segítséget kérni.
    Ha valakinek van ilyen motorja egy-két hasznos infóval -ami az indítását illeti- szívesen segítek!Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	203.0 KB
ID:	156886Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	202.8 KB
ID:	156887Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	156888Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	2
Size:	187.9 KB
ID:	156889Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	200.3 KB
ID:	156890Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	156891

    #2
    British-Motorcycle-Parts.com
    Itt vásárolhatsz "Manuals, Parts lists, Instruction handbooks" kidványokat. De ha szétszeded az olajszivattyú fedelét rá lehet jönni a szivattyú müködésére könyvek nélkül is. Valószínű, hogy nem csak a hengertalp alatt kap olajat a motor hanem a főtengelybe is be van vezetve az olajnyomás, de nem akarok találgatni, nincs mese a megismeréshez szét kell szedni és meg kell érteni a működést.
    A könyv ahhoz lehet jó hogy ha az évek során nem szakszerűen javították, esetleg átalakították akkor vissza tudod alakítani az eredeti állapotot.
    Üdv.

    Komment


      #3
      Üdv! Köszönöm a tanácsot. Az olajszivattyút már szétszedtem, annak értem a működését, csak azt nem tudom, hogy a kenéshez felhasznált olajjal mi történik. Mert, ha összegyűlne a "karterban", akkor mivel a tankot után kell tölteni, ott túl sok olaj gyűlne össze egy idő után.Tehát úgy gondolom,hogy onnan valahova tovább kell kerülnie az olajnak.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula91; 2014 márc. 16, 08:30.

      Komment


        #4
        Szinte biztos, hogy a tartályba visszanyomja a szivattyú a "karterból". Tehát gyakorlatilag két körös szivattyú kell, hogy legyen benne mert a nyomó oldal sem gravitációs.
        Ez egy triumph olajköre ami persze fiatalabb motor de a száraz karteres motorknál nagyjából ugyan ez az elv.
        Click image for larger version

Name:	tri_oilflow.JPG
Views:	1
Size:	89.3 KB
ID:	139582

        Komment


          #5
          Értem,köszönöm szépen,ezzel nagyon sokat segített.

          Komment


            #6
            Gyula91, ---hol laksz ?

            Komment


              #7
              Esztergom mellett, Kesztölcön.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X