Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Elszállta a szelep a szélben

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Elszállta a szelep a szélben

    A történet egy belső tömlő cserével indult, Pannóniámon, amúgy Motorkának hívojuk a családban, mert hát nem lehet név nélkül senki, ez mindenkkinek van és jár.
    Nem ez a lényeg!
    Nemrégiben kicseréltem egy újra a hátsókerék belsőjét, amolyan "gyakoroljuk a tömlőcserét" akció keretében. Semmi gond, minden megvolt, vesződség, izzadás, tapasztalat gyűjtés, mi csak egy ilyen önálló, "vágjunk bele" törekvésbe lehet. Szóval a csere megvolt.
    Ma felültem Motorkára, végre még kis nap is sütögetett, nem csak ázva-fázva kellett mennem az esőben. Egyszercsak hopsz! Egy hátsó defekt. Remek! Haza vittem tolva Motorkát. Vettem egy belsőt, mert foltozásba bele se kezdek, minek?
    Ahogy szét bontottam, a kereket, látom, hogy a szelep, tőből ki van szakadva! Belül a biztosító anya megvolt, kívül is. Mi lehetett az oka? Túl szoros volt a szelepbiztosító csavar? Nem tudom!
    Tudna ebben valaki tanácsot adni, esetleg fortélyt? Köszönet érte!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2014 szept. 16, 21:30.

    #2
    Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A történet egy belső tömlő cserével indult, ... Egyszercsak hopsz! Egy hátsó defekt. Remek! Haza vittem tolva Motorkát. Vettem egy belsőt, mert foltozásba bele se kezdek, minek?
    Ahogy szét bontottam, a kereket, látom, hogy a szelep, tőből ki van szakadva! Belül a biztosító anya megvolt, kívül is. Mi lehetett az oka, Túl szoros volt a szelepbiztosító csavar? Nem tudom
    Tudna ebben valaki tanácsot adni, esetleg fortélyt?
    Valószínűleg nem "...hopsz! Egy hátsó defekt...." hanem "sunyin" elkezdett leereszteni és nem vetted észre.
    "... Belül a biztosító anya megvolt, kívül is. Mi lehetett az oka, Túl szoros volt a szelepbiztosító csavar? Nem tudom ..." - belül miért volt biztosító anya?
    "... Túl szoros volt a szelepbiztosító csavar? ..." igen, nem szabad meghúzni, én mindig hagyok2-3 mm-t az anya és a felni között, és gyakran ellenőrizni, főleg friss szerelés után, hogy elferdült e a szelep.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 szept. 16, 21:41.
    ptm004 és Igrich kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Belül a biztosító anya megvolt, kívül is.

      .....mi van ? Vagy annyira öreg a belső , hogy csavaros a szelep ? Valószinü , hogy amikor összeszerelted nem ált a likra merőlegessen

      Komment


        #4
        A belső vadonat új volt! A szelepen van egy anya, ami az abroncs alatt van, és van egy ami felülről, az abroncson kívül. Azt nem írtam, hogy mereléges volt, de így volt, ezt a küső kevés mozgatásával szépen be lehet állítani.

        - - - Updated - - -

        - belül miért volt biztosító anya? Az egyik belül, a másik kívül. De akkor valóban szoros lehetett, mert ugyan nem kulccsal, de jól meghúztam, amennyire csak bírtam.
        ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Mostanság így adják a tömlőket (legalábbis amit láttam-szereltem a távolkeletieket) sőt még rajz is van, hogy tényleg belülre is kell anya, ezt én sem értettem, és mivel eddig jó volt belső anya nélkül is én azt nem raktam oda, talán az enduróknál kell, hogy jobban fogja szelepet a spécibb felniknél, vagy túlhúzásnál ne a szelepet akarja kihúzni a helyéről a külső anya, nem tudom, de majd valaki biztos felvilágosít.
          Egyébként rendesen fel volt "fújva" a gumi?, mert igazán akkor tépi le a szelepet, (főleg egy erősebb fékezésnél) ha a külső elfordul a felnin, és viszi magával a tömlőt is, a szelep meg marad a helyén végül meg kiszakad.......
          joker, ptm004 és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Még ilyet sem láttam Felni alá anya? Ettől teljesen le van fixálva a szelep állása, semmi mozgástere nincs, és azonnal kiszakad ha fordul a gumi a ráfon (pl. ha kicsit laposabb a kelleténél). Ha nincs így lerögzítve, jó eséllyel még időben észreveszi az ember hogy hopp, az ott konyul, rakjuk helyre!
            joker kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A felnin kívűl eső anyát sosem szabad meghúzni, nálam ha lehet kb 5mm hézag van, éppen a csatlakozó fel tud menni fujtatáskor, vagy ha nem akkor visszabb lazítom fujtatás után.
              Nekem is előfordul néha, főleg ha laposabb gumival megyek hogy a külső gumi elfordul a felnin. Ez nem hiba, ezzel együtt kell élni. Ha a külső anya a szelepen meg van húzva, akkor egyenes út vezet a defekthez. Laza anya mellett az elfordulás mértéke könnyen követhető és szükség esetén le kell engedni a levegőt és helyre kell fordítani a kereket/szelepet.
              (sportmotoroknál, ahol "lapos" gumival mennek ott csavarral a felniben lsd salakmotorok/régebben, most pedig egy gumi rögzítő belső pántokkal küszöbölik ki ezt a problémát lsd pl krosszmotorok is)

              Több felnin van például recézés ahol a gumi jobban fel tud tapadni, pl az uj Radaelli felniken is (rims and rims)
              pontosan emiatt a probléma miatt.

              Felni alatt anya mindig is volt az olcsóbb belsőknél ez húzza meg a szelepházat a gumiba. Ha kilazítod az anyát, kifordul a szelepház, akár másik helyre is átfordítható a szelep....

              - - - Updated - - -

              joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ...mi van ? Vagy annyira öreg a belső , hogy csavaros a szelep ? Valószinü , hogy amikor összeszerelted nem ált a likra merőlegessen
              ez azért nagyon amatőr lett volna így, Igrich-ből többet gondolunk, mint ilyennek alászaldjon. :-)

              - - - Updated - - -

              Ez volt a hiba, legközelebb ne tedd:
              Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              de jól meghúztam, amennyire csak bírtam
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ez azért nagyon amatőr lett volna így, Igrich-ből többet gondolunk, mint ilyennek alászaldjon. :-)
                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez volt a hiba, legközelebb ne tedd: Igrich eredeti hozzászólása
                de jól meghúztam, amennyire csak bírtam

                Akkor most amatőr -vagy nem -döndzsmáe
                ptm004 kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Fiúk, ez van! Tényleg amatőr voltam! B kell vallani! Alászaladtam, ahogy mondtátok is! Remélem, ebből más is tanult, én nagyon solat! Köszönöm mindőtök kiváló segítségét!
                  De ami mégis a legnagyobb öröm, hogy újra itt van ez az oldal ami mindőnk számára kedves, és működik!
                  Duke, demeter és 4 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X