Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MF70 kérdések (dögivel :) )

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MF70 kérdések (dögivel :) )

    Üdvözlök mindenkit.
    Elsősorban azt szeretném, ha nem néznétek "haszonlesőnek" aki csak ezért regisztrált a fórumra, mert éppen nyűgje van. Van ebben is valami, de pont ezért találtam ide.
    Szóval lenne némi gondom. Decemberben vettem egy MF70 trakeszt egy alternáló kaszával és egy talajmaróval. (el is adtam minden rotakapát azóta ) Viszont van némi baj vele. Alapjáraton visszadurrog, illetve időnként fordulaton is. Karbit kell majd vennem rá egyet, mert a rajta lévő hiányos (konkrétan az alapjárat állító csavar hiányzik róla rugóval együtt). Tegnap vettem bele gyertyát, azóta legalább felpörög. De a jelenségről olvastam egy csomó dolgot. Tehát lehet főtengely szimmering is , de lehet, hogy csak be kell lőni gyújtást. Tegnap gyertyát cseréltem. Olyan infót kaptam, hogy a Simsonba való gyertya kell ebbe a gépbe is. Azóta fordulaton nem durrog. Bár nem dolgoztam a géppel.
    Kérdések:
    Gyújtást hogy tudok állítani, milyen paraméterek kellenek? Ha nem a gyújtás, hanem a főtengely szimering, akkor azt hogyan tudom cserélni, mennyire kell szétbombázni a vasat hozzá? Milyen és mennyi olaj kell a hajtóműbe? Az orrkihajtáshoz a tengelyen lévő kapcsoló kerék fordítva van betéve, azt csak leszedett kihajtásnál tudom megfordítani?
    Hirtelen ennyi kérdésem van, ha eszembe jut valami akkor felteszem. Minden segítséget előre is köszönök!
    Üdv
    Patuha

    #2
    Szia!

    A gyújtást 22 fokra érdemes állítani. A gyújtás alatti szimeringet meglátod, ha leveszed az alaplapot. 2-es fúróval megfúrod 2 helyen, beletekersz 2 db 4-es facsavart, és kirántod. A másik oldalon meg a kuplungot kell levenni hozzá. A megszakító környékét nagyon alaposan takarítsd le, és a slussz vezetéket ellenőrizd, hogy nincs-e kitöredezve. Ha bosch gyújtás van rajta, akkor könnyen tudsz alkatrészeket beszerezni hozzá, mert rengeteg motoron van ilyen gyújtás. Többek közt pl. puch maxi 50-en is.

    125-ös mz karbit szoktak rátenni, ahhoz mindig kapsz alkatrészt.

    Vagy valami 20 mm környéki dellorto is megteszi, ha azt találsz.
    patuha, CZsolti és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia!
      Nagyon szépen köszönöm a választ!
      Egyelőre ott elakadtam, hogy a ventilátort nem bírtam lehúzni a főtengely végéről (vagy gyártanom kell lehúzószerszámot, vagy be kell szereznem egyet). A próbálkozások után (próbáltam lekocogtatni a tengelyről) összeraktam és meglepő módon kábé fél órán keresztül durrogás nélkül tudott működni. (jó kis birkózógép ) De sajnos aztán megint durrogott és kínlódás lett vele.

      Komment


        #4
        Nos... Ma sikeresen lehúztam a lendkereket. (buktam egy főtengelyanyát ) Alatta találtam egy halom retket, meg egy gyújtást. A megszakítótól a kondihoz menő kábel toldott és utólag szigetelt volt, a megszakító üllő el van görbülve, az alaplap meg van repedve Amúgy kábé minden rendben volt
        Persze miközben sikerült szétszedni, eszembe jutott, hogy a volt tulaj felrakott egy leállító gombot a fogantyúhoz. Ezzel kellett volna kezdenem, hogy ezt a kapcsolót kiiktatom. Na mindegy ez van

        Komment


          #5
          Lehet kapni Robi 55 leállító kapcsolót. Praktikusan beépíthető erre is.
          Ha már szétszedted, a kondit telepítsd ki a blokk oldalára. Így egyel kevesebb vezeték lesz bent a gyújtásnál, és nem sül meg a kondi. Vegyél bele egy új megszakítót, és kondit. Kondiból nem feltétlen kell ezt a henger alakú istenverését megvenni. Elektronika boltban kérj valami strapabíró kondenzátort ugyanezzel a kapacitással. Vagy ha más nincs, akkor trabi/mz/simson kondi is jó hozzá, ha nem a gyújtásba rakod, hanem kívülre.
          patuha kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Mielőtt még nekiesnék. Mennyire "normális" jelenség, ha van egy kis lógása a főtengelynek? Nekem úgy rémlik, nem szabadna lennie neki, csak a miheztartás végett kérdem.
            Meg azért, mert adott esetben egy felújítás lehet húzósabb lenne, mint Jászberényből egy felújított motort venni..

            Komment


              #7
              Merre/hogy/mennyit lóg a főtengely? Ha a hajtókar jó, akkor 3 csapágy kell, és kész.

              Elég drága a főtengelyéhez a felújító készlet.

              Mennyiért adnának hozzá felújított motort, és mi van benne felújítva?

              Komment


                #8
                Minden irányba löttyen, és mondjuk fél mm-t. (kábé )

                MF-70 2T GUTBROD Felújított benzin MOTOR! Jászberény ”¢ OLX.hu

                Komment


                  #9
                  Az biztos, hogy szépen le van festve. 55e F-ért adja, akkor sok nyeresége nincs rajta. 18-20e Ft csak a főtengely felújítókészlete. Csapágyak 10e, dugó, hengerfúrás megint 10e. + cullangok + munka. Ennyiből itthon is határeset alaposan felújítani.

                  Komment


                    #10
                    Szerintem holnap rákérdezek. A leírás szerint a lényeges dolgok (amikre nekem most szükségem lenne: karbi, gyújtás) rendben vannak. A holmit meg úgyis csak kipróbálás után hoznám el.
                    A kotyogás akkor nem annyira jó jól sejtem ugye?

                    Komment


                      #11
                      Tudni kéne, hogy a főtengely kotyog a csapágyban, vagy a csapágy kopott. Ha csak csapágyat kell cserélni, akkor nem gond. Viszont, ha jól emlékszem, nem C3-as, hanem sima illesztésű csapágyak kellenek bele. gondolom a nyomó kuplung miatt.

                      Komment


                        #12
                        Értem. Ez könnyen kiderül, ha kiszedem a szimeringet.
                        Végülis az alaplapot nagy jóindulattal elfogadom jónak, akkor a gyújtáshoz egy tizesből megvan minden. Karbit azt 6-ért láttam használtat.
                        Lehet, hogy le is szedem ma a motort és akkor többet fogok látni.
                        Köszi az eddigieket

                        - - - Updated - - -

                        Pl ilyen csapágyak? (az alkatrészjegyzék szerint ebből 1 a 6205-ből pedig 2 kell bele) Gondolom mindkét oldalt zárt kellene és ami nem világos, az az, hogy a legördülőben kiválasztható normál és C3 radiális illesztésű lehetőség.
                        http://www.csapagyhidraulika.hu/webs...ny?search=6305

                        Komment


                          #13
                          Széthúztam a szerkentyűt. A csapágy külső háza kotyog a forgattyúsházban. Nem irdatlan mértékben, de kotyog, illetve tengelyirányban is van némi játék. Most várok egy kisgépes ismerőst, aki megszakérti nekem. A csapágyra 6305 C3 van írva ( a gyújtás felőlire és így már világos, hogy mit is kell keresnem), a kuplungoldalival még nem sikerült összefutni, mert a kuplungcsészét még nem sikerült leszedni. Illetve még a blokkot sem húztam szét. Az már tuti, hogy itt csapágy és szimering cserék lesznek. (illetve tömítéscserék is) . Vagy, ha nagy a baj, akkor másik motor.

                          Komment


                            #14
                            Valószínűleg meg is van a probléma forrása... A kuplungoldali szimering ügyesen barbárbarkács módon lett betéve. A szimering háza el van törve Szóval forgattyúsház csere.

                            Komment


                              #15
                              1-2 fényképet tehetnél fel.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X