Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Suzuki GS váltó csapágyak

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Suzuki GS váltó csapágyak

    Szisztok!
    Abban kérném a segítségeteket,hogy a Suzuki GS 550-em váltójában szeretném lecserélni a csapágykat,de az eredetiek horror árban vannak.Sehol nem találtam boltban ami kell. Ezek normál mélyhornyú golyós csapágyak,csak rendelkeznek egy horonnyal az axiális elmozdulás ellen,ez még nem volna gond mert ilyet kapni 3000 ft körül. A gond az,hogy van bennük egy furat is egy rögzítő pöcöknek,ami a csapágy házak elfordulását akadályozzák meg. Na ilyet sehol nem találtam. A gyári 13000 ft,és nem csak 1 kell. 3 megoldást látok, 1 megveszem a gyári csapágyakat,2 megveszem a hornyos csapágyakat,és csapágyragasztóval beragasztom őket,3 megveszem a bolti csapágyakat,és gépműhelyben munkáltatok bele furatot. Nem tudom,h a csapágyragasztó kibírja-e az olajos környezetet a blokkban,illetve,h a gépműhelyben tudnak-e fúrni nekem cspágyat a kellő méretben. Valakinek van esetleg tippje, tapasztalata ilyen téren? Köszönöm!

    #2
    a Suzuki GS 550-em váltójában szeretném lecserélni a csapágykat
    Jé, még egy GS tulaj... Nekem 500-as van, de azért rá van erőszakolva az 550-es hengersor.

    Szerintem tisztességes gépműhelyben az eredetit megmérve meg tudják fúrni ugyanúgy. Igaz - ha jól emlékszem, mert nincs kedvem lemenni megnézni - pont nem sugárirányban van a furat, ennyivel van nehezítve a dolog.
    A csapágyragasztó is bírná valószínűleg, de az osztott forgattyúsház miatt nekem szimpatikusabb a csapos megoldás.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Hát szerintem bőven elég lenne csak az egyik oldalra ragasztani, de ez a megoldás nem tetszik neken. Én a 650 hengereit szeretném majd felrakni,de most a gyári álapot visszaállítása a cél :-) Te hol állsz az 500assal? Szét van szedve,vagy használod?

      Komment


        #4
        A gond az,hogy van bennük egy furat is egy rögzítő pöcöknek,ami a csapágy házak elfordulását akadályozzák meg. Na ilyet sehol nem találtam.
        Fényképet tudsz róla küldeni. Így nehéz elképzelni a problémát.

        Komment


          #5
          Így nehéz elképzelni a problémát.
          De mi a probléma ? A loctite csapágyragasztók arra vannak kitalálva, hogy olajban is megállják a helyüket ! A capágyfémek, megfelelő óvatossággal simán esztergálhatók. Én is többször szúrtam be nútot ( Talán trabant főtengelycsapágynál ) Egyébként, nekem is van GS 650 esem.
          OdinHEM és mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Közben született több megoldás is amíg nem jártam erre.

            Te hol állsz az 500assal? Szét van szedve,vagy használod?
            Ez a rettegett kérdés... ...miszlikbe van szedve, de még idén műszakiztatni szeretném. Csak van három elsőbbséget élvező projekt, azokra kell az idő és az anyagi erőforrás, a GS az utolsó.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              A csapágyfémek, megfelelő óvatossággal
              Kerámia, gyémánt, és keményfém szerszámokkal még a hőkezelt anyagokat is simán lehet forgácsolni. Sőt a köszörülést is ki lehet váltani kerámia lapkás esztergálással, csapágyyűrűbe pedig már én is fúrtam nem 1 lyukat is.
              Click image for larger version

Name:	8032-izs-csapszegpersely-helyett-tugorgo-img_20120622_200743.jpg
Views:	2
Size:	193.9 KB
ID:	144115
              A jobb oldali persely a képen csapágy belsőgyűrűből készült cnc esztergálással, és fúrással.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 ápr. 01, 20:54.
              OdinHEM kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Vízszintesen osztott blokkba nem szabad a csapágyat beragasztani. Fúrasd meg a csapágyat egy hozzá értővel, ne te agyalj azon, hogy hogyan lehet egy forintból megoldani. Ez nem egy T5-ös amin egy hideg sufniban is lehet korszerűsíteni, ez a motor jól meg van konstruálva, nagyszerűen szerelhető, és ha mindent úgy javítasz ahogy azt kell akkor kockázat nélkül, hosszú ideig jól fog működni a motorod.
                Apám...ragaszd be?! Mik vagyunk mi asztalosok? Ne már.....
                A WS jól szemléltette a jó megoldást. Ja hogy azt a furatot egy piacos fúrógéppel meg egy baumaxos fúróval nem lehet pontosan helyzetbe fúrni? Hát uraim ez ilyen.
                Fergusson, Süpi és wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  A Planétám kosár nélküli alsó hajtókarperselye. Sajnos kipróbálva nem volt még, a váz most készül hozzá.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X