Közlemény

Collapse
No announcement yet.

csepel motorblokk csapágyház hegesztés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    csepel motorblokk csapágyház hegesztés

    Üdvözletem!

    A problémám a következő:
    Van egy 54-es T csepelem, aminek a bal oldali karterében a két csapágy között észrevettem egy hajszálrepedést. Egy közelemben lakó szakinak megmutatva azzonnal rávágta, hogy a "rutin meg az évek" -kel neki ez gyerekjáték.
    Késöbb mint kiderült akkor szerezte be az alu hegesztőjét és az én blokkomon kezdet el gyakorolni.
    Az eredményt nem ecsetelném, annyit mondanék, hogy nem tudtam hogy sírva fakadjak vagy rágyujtsam a műhelyét.
    Mit tehettem felkutattam egy másik szakembert, aki az előző szaki "munkáját" rendbehozza.
    Ki is marta a csapágyágyba szétfolyt aluminiumot( persze ki kellett marni a másik oldali zárt csapágyházt is hogy legyen mihez ráálnia).
    Szóval a jelenlegi állapotom hogy a lemart szétfolyás alatt ugyanúgy ott van a repedés (adtam a szarnak egy pofont- ahogy mondani szokás) ráadásul a csapágy is kiesik a csapágyházhol ha kirázom, tehát nem teljesen tuti az illeszkedése.
    Mit tegyek:
    1.:ragasszam be a csapágyat fémragasztóval, nem oldható kötést létrehozva?
    2..fussak még egy kört újabb szakemberekkel?
    3. pakoljak át mindent egy másik blokkba( ezt nagyon nem szeretném a számok miatt)?
    KÉRNÉM A SEGÍTSÉGETEKET!!

    Click image for larger version

Name:	Fénykép1251.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	153376 Click image for larger version

Name:	Fénykép1252.jpg
Views:	1
Size:	85.8 KB
ID:	153377 Click image for larger version

Name:	Fénykép1253.jpg
Views:	1
Size:	94.9 KB
ID:	153378 Click image for larger version

Name:	Fénykép1254.jpg
Views:	1
Size:	87.5 KB
ID:	153379

    #2
    Hali!
    Szerintem a 3. megoldás a megfelelő, Azért, mert már láttam ilyet...a következő repedésed a blokk alja lessz a felfogató fül előtt, ha nem teszel semmit,vagy ha csak visszaragasztod a csapágyat...Alumíniumot kevesen tudnak jól hegeszteni. Esetleg megpróbálhatsz olyasvalakit, aki hengerfejfelújítással foglalkozik,talán több rutinja van ilyenben. De ez nem biztosítja azt, hogy a repedés nem jelenik meg újra, azért mert belül csak ott a rés, a melegtől pedig a 2 különálló darab pedig "dolgozni" fog. Vagy pedig jó mélyen ki kell gyökölni, de akkor elég sok dolgod lessz az eredeti forma visszaállításával.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 máj. 08, 13:09.
    stalker és motorkami kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Szia Azt hiszem hogy szakavatott veteranosok irtak itt a forumon hogy oldhato kotes a csapagy beragasztasa is ha megfelelo anyagot hasznalsz

      Igen félreolvastam bocsesz...

      Udv
      Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2011 máj. 08, 18:18.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        Várjál azzal...ő fémragasztót írt, nem csapágyragasztót a fémragasztó nem bontható csak nagykalapáccsal...am megtaláltam amiről beszéltem (kint volt az udvaron a már nem használható alkatrészek közt )ez lessz a következő(mint látod, a repedések ugyanott vannak):
        Click image for larger version

Name:	P080511_13.25.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	128962
        És a következmény is látható...Mi új blokközepet tettünk be. A hiba kiváltó oka a túl feszes lánc volt(szerintem nálad is ez-ha nem most, akkor az elmúlt fél évszázadban).
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 máj. 08, 13:48.
        stalker kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Üdv!
          A blokk megmentése nem lehetetlen, de nagyon sok pénzbe fog kerülni. (többszörösébe, mintha kicserélnéd) A rebedést mindenesetre meg kell hegesztetni, egy jó és rutinos szakemberrel.
          Utána válaszhatsz:
          1. A csapágyházakat is felrakatod és egy nagyon jó esztergályossal csapágyillesztésre munkáltatod.
          2. A csapágyházakba rakatsz egy kb 2mm. es acélperselyt és ha a ház is kobírja a műveletet, soha nem fog kikopni.
          3. Készreszereled a blokkt és kihézagolva a váltót, beleragasztod a cspágyakat.

          Komment


            #6
            A perselyezés nem a legjobb...igy is közel van a 2 csapágyház furata,tovább csökkenteni a távolságot szerintem nem ajánlott...2 miliméter...nem is marad akkor már anyag a két persely között(szerintem ez valami konstrukciós hiba amúgy meg). A csapágyház kimunkálásához pedig inkább maróst ajánlanék, ha mégis a hegesztés mellett dönt.(esztergán a felfogáshoz síktárcsa kell az nem mindenkinek van-és a tokmányt se szeretik levenni, mert az ezzel jár)
            A hegesztésnál pedig ékmaróval kellene kimunkálni a repedést mindkét oldalról addig, mig a marás össze nem ér, és úgy hegeszteni...nagyon sok munka és sok függ az elvégzett munka minőségétől.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2011 máj. 08, 14:03.
            nyuszifül kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Köszönöm a gyors válaszokat!

              A harmadik megoldást azért nem szeretném, mert ez a blokk tartozik a vázamhoz, és feltett szándékom hogy egyszer rendbe teszem a papírjait (amik most nincsenek), és veterán vizsgával látom el. Ha minden kötél szakad, beteszek egy másik blokkot a vázba. Több blokkot (szerencsére több is van) is szeretnék rendbe tenni, hogyha szükséges csak le keljen venni a polcról.
              Visszatérve a problémámra a ragasztás (igen fémragasztóra gondoltam) tünik a legolcsóbb megoldásnak.
              Viszont ha megperselyeztetném, és magát a perselyt ragasztanám be akkor magát a blokkot szükséges-e újból meghegeszteni?
              Itt a repedés melegedés közben okozta mozgásokra gondolok. A beragasztott persely kiesni nem fog de okozhat-e más galibát ha nem hegesztetem meg normálisan?

              Komment


                #8
                A perselyt eleve szorosan illesztve teszed be, mert ha nem az alu jobban tágul, mint az acél, igy melegen kilazul...de a probléma az, hogy ha nincs rendesen meghegesztve, akkor feszíteni fogja széjjel a repedést, még jobban mint magában a csapágy, meg akkor már eleve el is lesz gyengítve a nagyobb furatok miatt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Én azért nem ítrtam le technológiát, mert azt mindenesetben a választott szakember fogja kiválasztani. Az pedig, hogy a blokk melyik módszerrel javítható mindig a konkrét hibától függ.
                  Bármelyik javítási mód több szakambert igényel, vagy egy hasonló javításokra szakosodott műhelyt.
                  Házilag biztos nem áll senkinek rendelkezésére sem a többmilliós géppark, sem a többirányú szakmai tapasztalat és rutin.

                  Bizzuk a választást szerintem a kollégára és az anyagi helyzetétől függően, megfelelő szakirányú segítséggel biztosan ki fogja tudni választani a számára megfelelőt!
                  Üdv!

                  Komment


                    #10
                    Tényleg mindenképp meg szeretném menteni........
                    Igen, a legutobbi taknyolást is egy marós szakember hozta rendbe, azért is lett kimarva a másik oldali blokkpár hogy "tudjon mire ráálni".
                    A baj csak az hogy már eleve lógott a csapágy valószinüleg. Tehát a perselyezés nem jó, marad a hegesztés és a marás.
                    Esetleg ha valaki tudna ajánlani olyan szakembert aki a hegesztést el tudná végezni az nagy segítség lenne. A blokk zsirtalanitva van rendesen kiáztattam trisós vizben.

                    --- Ez még eszembe jutott: ---

                    Ok!
                    csak kicsit lassan írtam.
                    Összefoglalva, ha meg akarom menteni márpedig ez a helyzet, akkor első nekifutásként mindenképp meg kell hegesztetnem normálisan. aztán vagy persely, ha elbírja, vagy a csapágyházat is fell kell hegesztetni és méretre maratni.
                    Ha továbbra is tud valaki szakembert erre a feladatra, annak nagyon örülnék.
                    Kösszönöm a hozzászólást mindenkitől!
                    wsievers és nyuszifül kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A harmadik megoldást azért nem szeretném, mert ez a blokk tartozik a vázamhoz, és feltett szándékom hogy egyszer rendbe teszem a papírjait (amik most nincsenek), és veterán vizsgával látom el. Ha minden kötél szakad, beteszek egy másik blokkot a vázba.
                      Így a leírások alapján ez a perselyezés elég horrorisztikusnak tűnik. Ha már neki kell állnod, vagy csináld meg normálisan (költséges hobbi ez, mindenki tudja), vagy hagyd a fenébe a blokkot addig, amíg ki nem derül, le tudod-e papíroztatni.

                      Igazából ez utóbbit is tanácsolnám, mert ennek az egésznek úgyis csak akkor érdemes nagy feneket keríteni, ha nyilvántartásba veszik a motorodat (de még akkor is inkább csak érzelmi kérdés, mert úgy tudom érvényes szerződéssel rendelkező blokkra kicserélheted). Ha meg nem, akkor úgyis azt teszel bele, amit akarsz, nem ez fog legjobban zavarni a motoron. A blokkot persze tedd el gondosan, hátha egyszer mégis jól jön.

                      Azt persze nem árulom el, én megfogadnám-e a tanácsomat. :-)
                      stalker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Mindenképpen futok egy kört, hogy lássam mibe is kerül ez nekem, amúgy is az volt a tervem -akár lesz rajta rendszám, akár nem, - hogy a blokkja felújítva felkerül a polcra és egy olyan blokkot teszek be a vázba amelyet, úgymond nem sajnálnék annyira. Mivel eladni egyik gépemet sem fogom.
                        A lepapírozás rögös útjára, még gondolni sem merek amig az elöttem álló romhalmaz képe ki nem tisztul. Bár tudom ezzel kellene kezdenem....

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X