Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Riga

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Riga

    Sziasztok olyan problémám lenne hogy haverom kitalálta ha már megcsinálom a romet-tem akk ő is a nagymamájánál lévő rigát azt gurulunk egyet a gépekkel el is kezdtük amíg a tankom ázik. Na szóval neki áltunk és olyan prroblémába ütköztünk hogy a henger be van álva és ezt hogyan lehet orvosolni?

    Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

    #2
    Üdv! Jó lenne tudni hogy azért állt be mert gyűrűtörése van, vagy csak azért mert a használaton kívüli évek alatt berozsdált, berohadt. A régi öregek petróleumot használtak erre a célra, az még a század milliméteres résekbe is "bekúszott", és kifejtette a hatását-ahogy édesapám mesélni szokja. Tiszta petróleumot ma már nemigen kapni, viszont lehet csavarlazítót, brigéciolt, ha jól tudom ezek mindegyike tartalmaz petróleumot. A lényeg hogy jó vastagon fújd/ecseteld be, ha kell tömítsd le a hengerben a réseket, a lényeg hogy jó dunszt legyen. Pár napig hagy ázni, aztán-attól függően hol állt meg a dugattyú-próbáld meg kocogatni kalapáccsal, persze úgy hogy egy fatuskót raksz a dugóra. Ha csak be van rozsdálva valószínűleg könnyen megindul, ha gyűrűtörése van akkor már nem annyira. A legjobb ha kiveszitek a blokkot a vázból és egy satupadon vagy asztalon csináljátok, ott minden irányból hozzáfértek. Ha épségben kijön a dugattyú, akkor is fel kell fúratni a hengert, mivel valószínüleg kopott, és a rozsda miatt már nem tükörsima amilyennek lennie kell, és értelem szerűen egy új dugattyú is kell bele.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Karel; 2015 jún. 12, 20:53.

    Komment


      #3
      Olvasd el ezt !http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...79/index2.html

      Komment


        #4
        Kösz szépen holnap neki is álunk

        Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

        Komment


          #5
          És az ilyen henger fúrás egy új henger menyibe fájna

          Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

          Komment


            #6
            Szervusz! Ez változó térségtől függően! Nekem Vácon ( B.pest-től 35 Km Északra) fű alatt, két éve egy romet hengerre mondtak 8000 ft-ot plusz 1800 a dugattyú és 1000 a két gyűrű. A riga is kábé ennyi lett volna, de én, akkor lemondtam a mopedről és kivettem a kerekeket kézi kocsinak. Szóval ez viszonyításnak sem igazán jó. Ha lehetek tanácsadó, akkor gondold át nagyon! A riga nem a megbízhatóságáról híres. A riga, verhovina a karpati egy kutya sz@r. Tapasztalatból tudom! Volt riga 16-osom! Többet szereltem és toltam, mint bármelyik másikat. Ha sikerült beállítani este, reggel ment az anyázás, mire elindult. A gyújtása katasztrofális. Tulajdonképpen egy rövidzárlat az egész. Csak a szerencsén múlik, mikor tudod beállítani. Plusz a hengerek és a dugók sokszor nem passzolnak egymáshoz. Ha tudsz szerezz egyazon blokkból származó keveset használt hengert és dugót! Fokozottan figyeld meg a hajtókarra szerelve a mozgási magasságot (felső és alsó holtpont közötti távot, felömlők ablakainak helyzetét), mert gyakran a résvezérlés már gyárilag nem működőképes.
            OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Rendben kösz a segítséget de nem az enyém a motor it a szomszéd haveromé én csak segítek én is mondtam hogy kalap sz*r nagypapám mondta hogy neki nagyon sok motorja volt de csak kettőt utált a rigát meg a verhovinát mert tóbbet tolta mint amennyit ment vele

              Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el
              OdinHEM, pasetta és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Kéretik a véleményformálás eme módját mellőzni. Kiváló tanulógép a Riga. Akinek ilyenje van, az garantáltan megtanul motort szerelni és tisztelni a gépezetet. Én elég sokáig nyúztam az enyémet (Verhovina 5), és csak azért mondtam le róla, mert akkoriban egy új gyújtásalaplap (természetesen kompletten két tekerccsel árulták csak. ) 1250,- Ft volt, ami ugye 1982-ben félhavi normál fizetésnek megfelelő összeg volt. Ennyiért már lehetett gépet kosárban kapni. Azért mondtam le róla, mert meg volt a Cz akkor már.

                Tehát én a következőt javaslom a beállt dugattyúhoz. Valamikor is így javítottuk. Nem annyira precíz, de jó. A dugattyó kiütögetésére nézve én sem tudok jobbat ajánlani. Lényeg, hogy pontosan tudd, hova kell ütni és két kalapácsot használj. Az egyiknek a nyele legyen a dugattyútetőn, a másikkal pedig kocogtasd. Ha kint van, akkor műszerolaj és 600-as polírpapír, majd 800-as, amivel eltüntetted a rozsda és esetleges berágódás nyomokat a hengerfalról. Fontos: ne hosszába majd keresztbe csiszold, hanem le-föl körkörösen, utánozva a hónoló mozgását.

                Ha a dugattyúgyűrű sérült, törött, vagy a dugattyú menthetetlen, akkor jöhet a kutakodás új henger+dugattyú után. De előtte ezt érdemes kipróbálni. Egyszerű és olcsó.
                pasetta, emu és OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kéretik a véleményformálás eme módját mellőzni.
                  A kérést a magam részéről megértettem! A leírt megjegyzésemért pedig elnézést kérek!
                  CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Rendben kösz a választ és bocs hogy leszoltam a motort

                    Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X