Közlemény

Collapse
No announcement yet.

TsMz/ Jawa gyújtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    TsMz/ Jawa gyújtás

    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni abban, hogy mért nincs töltésem?
    Egy Ts Mz komplett gyújtása lett rászerelve a Jawa 250 esemte, és nincs töltésem.... A forgórés jó, ki lett mérve, kondi, megszalító új 1 rugásra indul a gép, fesszabi szintén új, de nimcs ötlet hogy mi a fene van.... A szetelő még a szénkefére gyanakszik, de szerintem kinnyába mondta mivel, már minden ki lett cserélve csak az nem, bár ránézésre hibátlan.
    A töltőtekercset is már agyon vizsgálta de semmi....
    Szívesen várok mindenféle ötletet!
    Köszönöm!

    Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

    #2
    Nézd meg, hogy nem lóg-e meghúzás után valamelyik kefe a levegőben? Én jártam úgya negatív kefével, hogy meghúzáskor elfordult a kábelsaru és felemelte a kefét. Ennyi doszty elég!

    Komment


      #3
      Kétszer indítottad ugyanazt a témát ezért az egyiket lezárom.
      nandg83 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Már mindel alkatrés 2 szer lett cserélve és nincs ötlete a "szakembernek" pedig csak motorokkal foglalkozik az ürge, én meg enyhén szólva ideges vagyok mert 1 hónapja lassan, hogy dolgozik a motoron....

        Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

        Komment


          #5
          Ellenőrizd a felszerelt és az eredeti dinamó forgás irányát.
          A generátornak nem számít, de a dinamónak igen. Ha ez a hiba én az MZ generátort javaslom. Igaz nem 6 voltos.

          Komment


            #6
            bsa10 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ellenőrizd a felszerelt és az eredeti dinamó forgás irányát.
            A generátornak nem számít, de a dinamónak igen. Ha ez a hiba én az MZ generátort javaslom. Igaz nem 6 voltos.
            Fél éve egy ugyan ilyen 559 es jawara rakta rá ez az ember egy ugyan ilyen ( mindent) és tökéletesen működött... Másra nem tudok gondolni minthogy valamit elkötött....

            Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

            Komment


              #7
              Kap gerjesztési áramot? Mechanikus a fesszabályzó? Mikor volt használva utoljára a dinamó?
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                A fesszabi az nem mechanikus, a dinamó bontott, de minden csetélhető alkatrésze ki lett cserélve, többet meg akkor tudok ha végre visszakapom a motort, végre...

                Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                Komment


                  #9
                  Azt tudod, hogy másféle fesszabályzó kell a Jawához és Mzhez? Pontosabban másképp kell bekötni.
                  A Jawánál a gerjesztő tekercs mindkét vége a fesszabályozóra van kötve, az Mz-nél pedig csak az egyik.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 24, 15:30.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Igen, mivel ts a dinamó meg minden a hozzá valót vettem

                    Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                    Komment


                      #11
                      A vezetékelés miatt mondtam csak. És ha elég sokat volt álló helyzetben a dinamó, forgórész nélkül, akkor lehet hogy lemágneseződött.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        Állítólag jön ki áram a dinamóból de kevés.

                        Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A vezetékelés miatt mondtam csak. És ha elég sokat volt álló helyzetben a dinamó, forgórész nélkül, akkor lehet hogy lemágneseződött.
                          A lemágneseződés amúgy gyógyítható?

                          Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                          Komment


                            #14
                            Igen. Ezért kérdeztem a mechanikus fesszabályzót. Az csak ki kell támasztani, hogy felgerjedjen a dinamó. A lényeg hogy a dinamó + ra áramot kell adni(megkerülve a fesszabályzót), mikor jár a motor.
                            Gondolj a Trophy betolós üzemmódjára. Azt kell reprodukálni rövid ideig, hogy felgerjedjen a dinamó. Mert magától nem fog.
                            Itt a magyarázat:
                            http://veteran.forum.hu/blog/ural-hu...feszultseg-52/
                            "hosszabb állás ill.szétszerelés után előfordulhat hogy a vasmag elveszti a mágnesességét ill.megváltozhat annak iránya !Ha megfelelő irányú áramot vezetünk az állórésztekercsbe,kialakul a vasmag körül egy megfelelő IRÁNYÚ mágneses erőtér( am iaz elvétel után VALAMENNYIRE megmarad!).Az irány is nagyon lényeges mert "magától" meg tud fordulni és így a fordított polaritásúvá vált dinamó rongyá égetheti a fesszabályzót!"
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 okt. 25, 08:13.
                            dongos78, zahi és kedvelte ezt.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Igen én is olvastam erről valahol , és ott azt is javasolták hogy első lépésként az egyik szénkefét meg kell próbálni felemelni (járó motornál) , hogy a megfelelő mágnesesség kialakuljon , én megpróbálnám a fesszabot kizárva , az állórészt (üzemelő motornál) közvetlen az akksiról szabályozatlanul gerjeszteni , közben a leadott feszt megmérni , és ha a leadott fesz megfelelőnek tűnik , a feszab , vagy a vezetékelés a hibás . Természetesen ezt csak rövid ideig szabad próbálni , mert károsodások lehetnek ... Ha így sem kielégítő az áram , a dinamó a ludas. (állórész tekercsek ellenörzése, esetleg forgórész csere )
                              Az igazság az ,hogy túlságosan nem vagyok egy villamosság "fan" , így az egész tudományos magyarázatát most mellőzném ..., de már emlékeim szerint segített a fesszab hiba behatárolásában , én kompletten cseréltem . Sajnos nekem csak így a "kályhától" megy .De valószínű vannak itt nálam sokkal jobb villamoság guruk akik ezt jobban tudják .

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X