Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ural, Dnepr dinamó helyett

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ural, Dnepr dinamó helyett

    Legutóbbi motorozásom során, illetve után a feszültség szabályozó megadta magát, elfüstölt és nem sikerült az itthon lévő maradék, "hibátlan" fesz-szabályzókból egy jól működőt összerakni, ezért megelégeltem ezt az egész dinamós veterán életérzést, ami Ural esetében a töltés váratlan megszűnését és az éjszakai-esti motorozás mellőzését jelenti és rendeltem egy váltóáramú 150W-os generátort, hozzá való feszültség szabályzóval.

    Meglátjuk mi lesz.

    Click image for larger version

Name:	IMG_0116.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	157990
    Everything is better when you decide you don't care.

    #2
    A linket is dobd át, hogy hol kapni ilyet...!

    Komment


      #3
      A linket is dobd át, hogy hol kapni ilyet...!
      Motocykle Jacka - Remonty motocykli zabytkowych, czÄ™őºci zamienne, piaskowanie, szkieőškowanie, chromowanie. Osieck, Polska.

      Én lengyelül leveleztem le az egész tranzakciót, mert a korábbi angol emailekre nem jött válasz. A lengyelre kb. egy órán belül válaszolt. Google fordító a barátom!

      Azt mondanom se kell, hogy nem egy olcsó dolog, de ha beválik, akkor nem bánom.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        És én ebben a faluban találtam ezt:

        http://veteran.forum.hu/beszelgetese...html#post79839

        Komment


          #5
          Ma megérkezett a gyújtótekercs is. Oroszországból.
          Click image for larger version

Name:	IMG_0125.jpg
Views:	1
Size:	193.3 KB
ID:	148898
          mátéapu, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.
          Everything is better when you decide you don't care.

          Komment


            #6
            Több, mint két év telt el, nem mondanám, hogy hibátlanul. Múlt évben kicseréltem a menő gyújtótekercseket a régi 6V-osra, kidobtam az elektronikus gyújtást és raktam a karburátorba nagyobb fúvókákat. Sajnos 110-es nem volt a boltban, ahol régen vettem, csak 115-ös. Megtudtam, hogy 110-es soha nem is volt, nem is létezik. A generátor jól tölt, működik, viszont a kontrollámpa egyszercsak megadta magát és nem működik. Szerintem a feszültség szabályozó a rossz, de megerősítést szeretnék. A generátor és a feszültség szabályozó úgy van megkonstruálva, hogy simán csak be kell építeni a régi dinamó és fesz-szab helyére.

            Jelenleg úgy működik, hogy a gyújtás ráadása után a Я-nak megfelelő kivezetésen az akkufeszültséget mérem. A töltésjelző lámpa nem is ég, csak, ha próbából letestelem ezt a vezetéket, akkor egyből kigyullad. A motort beindítva továbbra sem ég a lámpa, továbbra is akkufeszültséget mérek ezen a vezetéken, de amúgy szépen tölt. Szerintem amíg csak a gyújtás van ráadva, de a motor nem megy, addig a Я-n 0V-ot kellene mérnem, hiszen a töltésjelző lámpa másik kivezetése kapja a feszültséget a gyújtáskulcs elfordításakor.

            Ötletek?
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              #7
              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              a töltésjelző lámpa másik kivezetése kapja a feszültséget a gyújtáskulcs elfordításakor.
              Az orosz traktorokban ha a töltésjelzőlámpa kiég,minden borul mivel azon keresztül kap gerjesztést a generátor...valószinűleg az elv egyezik,viszont idegen szabályozóval ez gondolom megváltozik.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az orosz traktorokban ha a töltésjelzőlámpa kiég,minden borul mivel azon keresztül kap gerjesztést a generátor...valószinűleg az elv egyezik,viszont idegen szabályozóval ez gondolom megváltozik.
                Ezért nem akarom használni. Viszont a generátor és a szabályzó összetartozik. Amikor beraktam, még égett és jól működött, aztán amikor pár nap múlva előszedtem, már nem gyulladt fel a lámpa a gyújtás ráadásakor. Ez az este még jó volt, reggel már nem, közben meg nem történt semmi esete.
                A kérdésem az lenne, hogy a gyújtás ráadásakor 0V-ot kellene-e mérnem a "Já" kivezetésen? Vagy ez nem ilyen egyszerű?
                Everything is better when you decide you don't care.

                Komment


                  #9
                  UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Vagy ez nem ilyen egyszerű?
                  Gőzöm sincs ,csak az MTZ szintjén értek valamennyit,de ott betudom cserkészni a bibis alkatrészt..
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X