Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csoda történt egy FIATTAL

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csoda történt egy FIATTAL

    Szóval , tudom nem sok autós és főként gyakorló szerelő jár ide , de azért elmesélem , mert bárkinek elhiszem ha megmagyarázza !!

    Egy olasz országból hozott , sokat ált , de egyben lévő szép FIAT 131 es sima 1430 ccm motorral . Takarítás kívül belül , polír , olajcsere beindítás . Eddig semmi . Aztán a nap folyamán kb 30 km autózás a környéken . Este beáll a garázsba -kész .

    Reggel indítja a Gabi ( simsonos ) köhög , szuszog , liheg , zörög . Aztán semmi ????? !!!!! Szelepfedél le , Gabi nézi néhány nyomórúd kivan ugorva a himba mellé . Egy két szelep be van nyomódva és ott áll .

    Hengerfej le , elvisz szakihoz ( én nem értem rá ) . Aztán az elöbb mesélte , hogy hívták ------- az összes -8- belső kicsi szeleprugó törött ( dupla rugós ) a külső vastagból pedig három összenyomorodva...........

    Na lehet okot fejteni , kitalálni , tippelni , elmondani a tutit , vagy a fene tudja ... nekem megállt az ész .

    #2
    Lehet tuningolták,vagy nyújtották és átedzették a rugókat(nem túl sikeresen?!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Basszus feladtad a magas lasztit, hogy valaki azt mondja: ez a FIATnál nem csoda.
      Természetesen ez nem én leszek

      Komment


        #4
        Kevés az információ,többet nem lehet tudni,pl a szelepek görbültek,megragadtak a szelepvezetőben,vezérlés állapota,........?

        Komment


          #5
          Nemrég volt hasonló esetem. Szelepszárak állapota,himbatengely vizsgálat után stabilabban lehet véleményt alkotni. A rugótörést viszont elképzelni sem tudom..... vagyis de. Viszont nem ennyinél.
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            A tippem lemaradt: megszorult a himbatengely. Leehet a furatok eltömődése az ok.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              OHV? Kicsit belezavarodtam.

              Komment


                #8
                Igen , -- nem szorult meg .

                Este hazajött vele , megállt a kapuban , ki szált , kinyitotta a nagykaput , járt közben alapjáraton , bement az udvarra és leállította . Reggel meg csak " egy vödör vasdarab zörgött a betonkeverőben " ahogy indította ...??
                heeegany kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Gonosz házimanó elrontotta éjszaka esetleg? Valami nyomának lenni kell az alkatrészeken. Ha nem volt szorulás, akkor következő tipp: vezérlés ugrott. Látva a bajt,rá lett nézve?

                  Komment


                    #10
                    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    vezérlés ugrott. Látva a bajt,rá lett nézve?
                    Ha a vezérlés ugrik akkor a szelelek görbülnek:nem a rugó törik!
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      akkor a szelelek görbülnek:nem a rugó törik!
                      Írta hogy pár szelep benyomódva maradt. Ebből a következtetés.. Viszont az összes rugó törése nem fér a fejembe..

                      Komment


                        #12
                        Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Írta hogy pár szelep benyomódva maradt. Ebből a következtetés.. Viszont az összes rugó törése nem fér a fejembe..
                        Biztosan volt szelephajlás is ,de "belső" kis rugók törtek ezek darabjai betámaszthatták,emiatt a rugók törtek először és utána ugrottak ki a szelepemelők a késő visszarugózás miatt,ekkor már a dugók is kalapálhattak....Emiatt szavazok fő hiba ként a nem gyári,vagy átalakított rugókra!
                        Abban az esetben,ha a szelepemelő ugrik ki,vagy elmegy a vezérlés a rugó:akkor sem törik el mert nem kap a rendeltetéséhez képest más irányú ütést?????
                        Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 nov. 05, 19:46.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Egyértelműen a manó. A takarítás általában elűzi, de most éjjel visszatért bosszút állni.
                          joker, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            #14
                            Nem értem.. Remélhetőleg később a beszámoló után okosabb leszek.

                            Komment


                              #15
                              Megérné átforgatni a motort jelen állapotában és ellenőrizni rendesen feljut-e az oil. Mellesleg látókörbe került egy 1,4 DOHC blokk, 1,4 OHV hengfej, és némi 850 S motyó... talán veber 2torkú, 4 leömlő + amit nem tudtam megjegyezni.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X