Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Az lenne a kérdésem, hogy úgy figyeltem meg, hogy a D Csepelen nincsen féklámpa világítás csak a sima helyzetjelző. Ez csak az enyémnél van így vagy másnál is ? A műszaki vizsgán átmegy így?
Én '80-ban vizsgáztam amikor is a naygmotorvizsgán felemelt balkézzel kellett jelezni a megállási szándékot függetlenül attól hogy már akkor sem létezett talán féklámpa nélküli motor.
Most szerintem azért ütnének el mert azzal foglakozna a mögötted jövő hogy mért is tornázol, mert ő még ilyet nem látott.
Az viszont biztos hogy amikor a féklámpával nem rendelkező enduromotoromat műszakira vitték akko előtte mindig átalakították, hogy pl legyen rajt féklámpa, tehát biztos kell!!!
A D Csepeleket,a maguk korában még nem látták el gyárilag féklámpával.Úgy vélem,ha minősített veterán vizsgát szeretnél,akkor az eredetiség a mérvadó,ha viszont elviszed egy műszaki vizsgára,-ott akármi is lehet.Javaslom olvasd át a fórumon a MAVAMSZ. veteránminősítéssel kapcsolatos állásfoglalásait!
Minden bizonnyal fognak még válaszok érkezni a kérdésedre,az én véleményem a kérdésben nem mérvadó.
a D Csepelen nincsen féklámpa világítás csak a sima helyzetjelző. A műszaki vizsgán átmegy így?
Ahogy a többiek is írták, a hagyományos műszaki vizsgán a működő, piros fénnyel világító féklámpa kötelező. A piros szín alól a veterán vizsgán kiállított igazolás felmentést adhat (hosszú ideig ugyanis borostyán sárga színnel világítottak a féklámpák), ezeket az engedményeket a forgalmi engedély hatósági bejegyzések rovatában is jelölik. Hogy a féklámpa teljes hiányát is engedélyezhetik-e, azt nem tudom, érdemes megkérdezni.
Tanácsom azonban, hogy ha közúton is szeretnéd használni a motort, szereld fel - akár a későbbi Danuviákon is alkalmazott - féklámpás hátsó lámpával, mert az eredetiségnél fontosabb a biztonság.
Forgalomba állított motornak elsősorban a kresznek kell megfelelni. Ha ott előírás a féklámpa akkor nem marad más mint a legkisebb rossz, egy Danuvia hátsó lámpa, (ami mellesleg szerintem kifejezetten szép)
Sima müszakihoz féklámpa kürt állóhelyben parklámpa (akkuval) sebességmérő két tükör és minden müködjön.
A veteránvizsgán a tipustisztaság a fontos.!Viszont be kell látnunk
Sziasztok! A D Csepelemre egy Danuvia féklámpás hátsó lámpát szereltem de a sárvédő és a lámpatest íve nagyon eláll! Ti mit csinálnátok? Maradjon így vagy egy kis faragással alakítsam a féklámpa ívét a sárvédőhöz?
Nekem is ez a gondom. Nem szeretnék bántani egy alkatrészt sem, arra gondoltam, hogy egy vastagabb gumilapot kivágok és felragasztom a még homokfújatlan sárvédőmre és először durva, majd finomabb lamellás csisolóval úgy lecsiszolom, hogy a lámpa és a saját gumitalapzata szépen felfeküdjön. Azt viszont még nem tudom, hogy a féklámpa kapcsolót hova és hogyan tegyem fel. Gondoltam rá, hogy az oldaldobozban kap helyet és egy gázbowdenből átalakított kisebb bowden fogja húzni és így kapcsolni. Vagy hegesztek a vázra egy kis fület, amire felmegy a pannónia kapcsoló. De még nem döntöttem el, hogy mi legyen.
Kovacsk84, ezen töröm én is a fejem de a gumilap órmótlanul vastag lenne! nekem legalább 4-5 mm re eláll a sárvédőtől, sőt épp ellentétes a két alkatrész íve! A Danuviások segítsége kéne, ott hogy oldották meg! Én sem szívesen flexelném le a Danuvia hátsó lámpát, de egy ilyen vastag gumilap még rosszabb megoldás szerintem.
Én megoldottam a féklámpát az eredeti Csepel lámpába. Igaz, nem túl szép, de kívülről nem látszik semmi.
"Gányolás",igaz,a gyári alkatrészek sértetlenül megmaradtak. A féklámpa- kapcsolót már az előző tulaj elintézte,
én sem tettem volna jobb helyre. Holnap, vagy holnap után lefotózom mindkettőt.
"Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."
Gyakorlatilag ezen két megoldás létezik. Vagy belefaragja az ember az eredeti Csepel lámpába a féklámpa izzót is, vagy pedig ráfaragja a Danuvia lámpáját. Ez utóbbinál a lemez ívét hozzá kell igazítani a sárvédő ívéhez. Ennek pedig a flex az eszköze.
Komment