Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel első teleszkóp!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Na elkészült!!! És tökéletes! Sajna a fényképezőm bekrepált ezért képeket nem tudtam készíteni. Szóval kerék ki, sárvédő le, kormánykifli szorítócsavar ki, lámpa ki, felső rögzítőcsavar ki, így az egész kihúzható! Eresszünk le belőle minden oljat szmötyit. A felső rögzítőcsavart körmös kulccsal ki, nem kell félni nem rúg nagyot a rugó! Kijön 4 kis vezetőkúp a 2 rugó.
    A keréktengely 16 mm-es betétjét egy 15,5mm es dornival ki! a felszabadult nyíláson keresztül 16mm-es körmöskulccsal ki lehet tekerni az anyát oly módon, hogy a teleszkópot alupofás satuba fogjuk. miétán lejön a körmös anya, a teleszkópot szét lehet húzni. Ezután a seeger gyűrűt kivesszük, majd kijön a csillapító tengely, amiben különböző furatok és maga a gumi karmantyú is benne van. Itt aztán lehet takarítani bőven nekem olyan belerohadt belekeményedett olajsár volt ami akadályozta a csillapítást. Minden kis alkatrészt, beleértve a rugókat kis tengelyt egyszóval mindent tökéletesen lepucoltam , drótkorong, csiszolópapír stb. Minden kis lyukat kipucoltam. Szerencsémre az én gumikarmantyúm hibátlan állapotban volt a takarítás után. Miután megebédeltem mindent szépen visszaszereltem, és felöntöttel sima motorolajjal figyelve arra hogy az aljától max 2 cm re legyen a szint (ezt írja a könyv). Minden vissza a motorra! Teszt! Nem folyik nem csöpög, teszi a dolgát :-) Ezután megjutalmaztam magam és egy jó órás kört mentem a Naszályban! Félúton ellenőríztem a telót, minden ok! Visszafelé is minden rendben volt élveztem a sok bámész szemet a fagyizó előtt :-) Haza érve sajnos tapasztalnom kellett, hogy a karburátorról leesett a légszűrőház, szóval elhagytam (vszínű nem volt jól meghúzva) Visszakanyarodtam, kerestem, néztem de sehol! :-( Szóval ha valamelyikőtök tudna nélkülözni egyet annak nagyon örülnék. Kicsit féltem ettől a teleszkóptól de nem olyan nagy ügy!
    soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ha valamelyikőtök tudna nélkülözni egyet
      Van egy fölösleges...

      Komment


        #18
        Üdv!

        Gondoltam ebbe a témába suvasztom be a kérdésem. Valaki meg tudná mérni nekem a képen jelzett "hasított csövek" hosszát, hogy le tudjam gyártatni? Valami égbekiáltóan rusnyán volt megoldva...
        Click image for larger version

Name:	első agy.jpg
Views:	1
Size:	161.9 KB
ID:	137496Előre is köszönöm!

        Komment


          #19
          Sziasztok!

          Ott tartok, hogy fel kellene töltenem a telókat olajjal. Ha kicsavarom a kormánykifliből a krómozott csavarokat, akkor ott betöltve simán lefolyik-e az olaj, vagy jobban szét kell szedni a feltöltéshez? Meg tudnátok mondani, pontosan mennyi olajat töltsek bele, ha feltételezem, hogy üres?

          Köszi a választ előre is!

          Komment


            #20
            Szia!
            Igen, csak kicsavarod a krómozott csavarokat és száranként 0,15 L olajat öntesz bele.

            Komment


              #21
              Köszi Ricsi95D!
              Azt hiszem kissé elkéstem az olvasással és túltöltöttem, de úgy vélem, a felesleg már kifolyt.

              - - - Updated - - -

              ... időközben elkészültem, íme pár kép! A matrica még hiányzik. Majd felkerül az isClick image for larger version

Name:	foto 6.jpg
Views:	2
Size:	204.6 KB
ID:	141484Click image for larger version

Name:	foto 9.jpg
Views:	2
Size:	205.2 KB
ID:	141485, ha biztos, hogy már nem kell leszerelnem többet a tankot tisztítás végett...

              - - - Updated - - -
              Titus, Che és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Szép lett a gép!
                Tervezed majd forgalomba állítani?

                A motorszámot, motorblokk-párosítót és a vázszámot megírnád nekem? Gyűjtöm a D-Csepeles számokat!

                Komment


                  #23
                  Köszi!
                  A motorszám és vázszám egyezik, 7/7 2014. A papírjai is megvannak 1958-ból. Apámé volt az első pillanattól fogva. 1984-ben csináltam már egyszer belőle egy pofás choppert, de annak nem volna ma értéke. Eljött az ideje, a vázszáma miatt idén kellett restaurálnom OT-t tervezek belőle csinálni.
                  A motorszám párosítót előbb le kell olvasnom, majd küldöm!
                  sepy és Ricsi95D kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Üdv!!
                    A motorblokk párosító. 47413
                    Alváz és motorszám 7/7 2014

                    Most már minden megvan!
                    Ricsi95D kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Szép lett a gép, gratulálok hozzá!
                      És a magam részéről örülök neki hogy így döntöttél. Mármint hogy nem chopper lett belőle. Ez a motor ezt érdemli hogy régi fényében csillogjon tovább.
                      Ricsi95D és sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Szépen rendbe hoztad, gratula! Papírozd le aztán irány az út.

                        Komment


                          #27
                          Köszönöm szépen! Időközben elkészült egy másik is a maradék alkatrészekből. Az kissé rusztikusabb, nem típustiszta. Majd arról is teszek fel fotót.

                          - - - Updated - - -

                          Köszönöm, úgy lesz! Kicsit gáz, hogy nem jött össze 5 járgány a múltkorra kiírt OT-vizsgához, így az elmaradt. Talán tavasszal!

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X