Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel üléslap rögzítése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel üléslap rögzítése

    Üdv'
    Lehet, hogy csak én vagyok tudatlan, de ötletem nincs mivel rögzítsem a gumi üléslapot az ülésvázhoz. A régi hasított szárú szegecsek tönkrementek, a csavarboltokból meg szinte elhajtanak mint a legyet, ha ilyet kérek.
    Ti hol veszitek? Help!! -- Má nagyon kell!
    soveny kedvelte ezt.

    #2
    Üdv! Én lencsefejű alumínium szegecset vettem. Kettéhasítottam a szárát oldalcsipővel, belül elhajlítottam és kész...
    Utoljára szerkesztve a következő által: volomisi; 2011 febr. 16, 17:58.

    Komment


      #3
      Szia!
      A Csepelhez nem tudom hogy milyen átmérőjű kell,de én a következő módon csinálom most az enyémet ,ami egy Drilastic ülésgumi. Ennek 6mm-esek az ülésváz és a gumi furatai. Vettem 25x6-os kapupántcsavart,amin elég hosszan van menet,hogy fel lehessen majd fogatni a gumit. A fej tövéből leköszörültem a négyszegletes részt,leesztergáltam kb. 12.5-13 mm átmérőjűre a külső méretet,ezután levágtam megfelelő hosszúságúra,majd belülre tettem alátétet és anyával felcsavaroztam.
      Ez így hátul rendben is van.
      Viszont elöl a 4 rögzítőből az első kettőnél még én sem tudom pontosan hogy hogyan fogom megoldani,mert ott az ülésváz miatt nagyon kicsi a hely.
      Talán azt fogom csinálni,hogy nagyon vékonyra elköszörülök egy 6-os anyát,még úgy hogy azért legyen benne annyi menet,hogy fogjon,majd kap egy kis ragasztót hogy ne tudjon lelazulni.

      Komment


        #4
        Köszi!
        A kapupánt csavaron én is gondolkodtam, viszont nincs négyes méretben.
        Ha nincs más lehet megpróbálom az aluszegecset, vagy csináltatok 4 es kapupántot- bár ez húzósabb lenne

        Komment


          #5
          Hello! Az lenne a kérdésem, hogy volt-e a csepel ülések közti méretbeli különbség?

          Komment


            #6
            Nekem van vm,rm,501és jel nélküli kemény ülés.A méretük megegyezik.Szerintem krómanyagból kellene esztergálni és behasitani a rögzitőszegecseket.
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2012 nov. 21, 20:36.
            Marci199 és Che kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Csak azért kérdeztem mert az első üléslapom az enyészeté lett, és a napokban szerettem volna venni egy másikat. Nos én felvettem a kapcsolatot egy úrral aki egyből azt kérdezte, hogy milyen méret kell, merthogy több fajta létezett. Nekem ez furcsán hatott mert még ilyenről nem hallottam, gondoltam ezért megkérdezem itt. De akkor ezek szerint ő tudhatta rosszul....

              Komment


                #8
                Roberto eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Lehet, hogy csak én vagyok tudatlan, de ötletem nincs mivel rögzítsem a gumi üléslapot az ülésvázhoz. A régi hasított szárú szegecsek tönkrementek, a csavarboltokból meg szinte elhajtanak mint a legyet, ha ilyet kérek.
                Uxa megoldásához hasonlóan én is a csavarokat javasolnám. Lencsefejben (nem kapupánt!) ezt találtam:

                Hornyos gombafejq csavarok | Fabory online

                Ebben a katalógusban találtok megfelelő alakú kötőelemet. A Fabory kódot írjátok ki és ha van, akkor a DIN-szabványos jelölést. Ha ezt viszitek a csavarárushoz, akkor tudni fogja, hogy mit adjon.

                Komment


                  #9
                  Üdv!
                  Nekem az lenne a kérdésem, hátha ide belefér hogy a D Csepel (Ural, Bmw) ülésgumiba a vasakat hogy bújtatjátok bele, dugjátok össze? Van esetleg valami fortélya mint például az ördöglakatnak, hogy hipp-hopp már kész is, vagy az ősi módszert kell alkalmazni, az erőltetést? Csináltam már egy-kettőt, de most valahogy nem boldogulok....

                  Komment


                    #10
                    Vagy készítessz hozzá csavaros feszítőkeretet, vagy összeszeded az erőd...
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      csövi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Üdv!
                      Nekem az lenne a kérdésem, hátha ide belefér hogy a D Csepel (Ural, Bmw) ülésgumiba a vasakat hogy bújtatjátok bele, dugjátok össze?
                      http://veteran.forum.hu/izs-motorok-...066/#post22188
                      supermax kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        A gumin van ablak oldalt azt tágitod nyujtod,a meleg elönyös bár nem hiszem,hogy tökéletes lenne az eltérő alak miatt.bár az árkülömbség miatt nem csodálkozom a próbálkozásodon.Előnyös lenne ha korrigálnál a vaskeret alakján.
                        Kiváncsi lennék az eredményre.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm a hozzászólásokat. Szétszedni szét tudtam azzal nem volt gond, az összerakásra lennék kíváncsi. Lehet rosszul fogalmaztam, nem Csepel ülésből akarok Bmw-t és nem Bmw-ből Csepelt. Ez konkrétan egy Bmw ülés és elvileg a vas is Bmw, de lehet hogy Ural. Mindenesetre a vasakat beledugtam azzal sem volt gond, tehát benne van a hátsó is a helyén, az első is a helyén, a vas végek is passzolnak, tehát oda esnek ahova kell, csak éppen annyira szét kellene húzni, hogy bedugjam a két végét és patent lenne az egész. Ez a "csavaros feszítőkeret" jó ötlet, bár nem tudom hogy néz ki, de elmémben kezd körvonalazódni egy ilyen szerkezet. A szétszedéssel ellentétben itt azért vigyázni kellene a vasak festésére, gumi állapotára nem úgy mint szétszedésnél ahol én is satuba fogva feszegettem... Azért kíváncsi lennék ezt a gyárban anno hogy oldották meg sorozatgyártásban, biztos volt valami módja, olyan feszítőkerettel lehet.

                          Komment


                            #14
                            csövi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Köszönöm a hozzászólásokat. Szétszedni szét tudtam azzal nem volt gond, az összerakásra lennék kíváncsi. Lehet rosszul fogalmaztam, nem Csepel ülésből akarok Bmw-t és nem Bmw-ből Csepelt.
                            Kedves csövi!

                            A BMW, az NSU, a DKW, stb. mind PAGUSA vagy DENFELD ülésgumit használ. Bocsánat, én nem értem a kérdést! A gumit kell szétfeszíteni és a feszítőkeretet összedugni. A gyári megoldás szintén ez, nyilván más szerszámmal!
                            Egy példa a szerszámra:

                            Click image for larger version

Name:	Pagusa.jpg
Views:	1
Size:	35.9 KB
ID:	136970
                            soveny, és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Köszönöm a képet ez sokat segített! Ügyes szerkezet ha jól látom autó emelőből van! Talán Ford, asszem nekem is van egy ilyen a sublótban, majd jól átalakítom Elsőre olyan mint egy nyílpuska...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: csövi; 2013 ápr. 12, 13:48.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X