Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel feszültségszabályozás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel feszültségszabályozás

    Sziasztok!

    A "kis" Csepelemmel olyan problémám lenne, hogy a hátsó 5W-os izzó folyamatosan kiég.
    Motor beindítva, a gyújtáskapcsoló jobbra fordítva - így ugye csak a hátsó parkolást jelző lámpa világít. Addig semmi gond, amíg egy kis gázt nem húzok neki. De utána pár gázadás után ki is ég. Bal oldali kulcsállásnál az első még jól bírja.
    Miután már a második izzó ment tönkre hátul, gondoltam rámérek mindegyikre: Az első lámpa izzó foglalatában 6V- helyett 9-10-et mértem, de ami még jobb, hogy hátul 15V körüli értékeket.
    Ez mitől lehet? Esetleg valami feszültség szabályozót kellene beépítenem?

    Köszi előre is!

    #2
    Kicsit csodálkozom,vajon milyen célból "huzza oda"valaki parkoló állásban?!

    Ha egyéb gondod nincs,ne pörgesd,viszont ha "muszály" akkor tégy bele egy 12v-os izzót!
    Titus és Mulder8769 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Kicsit csodálkozom,vajon milyen célból „huzza oda” valaki parkoló állásban?!
      Nem bírtam várni az indulásig!

      Ma veszek is bele egy 12V-osat, csak az érdekelne, hogy mitől lehet ez a probléma. Amúgy más elektromos probléma nem jött elő szerencsére. Csak a kuplung oldali dekli sebességváltó tengelyének furata van eléggé kikopva, így a tengely szintje feletti olajam elfolyik, de ez nem ehhez a témához tartozik.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Mulder8769; 2013 okt. 22, 10:19.

      Komment


        #4
        Mulder8769 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        hogy mitől lehet ez a probléma
        Arra én sem tudom a választ,de apám pedálos Simsonján, amin motorozni tanultam annak idején ugyanígy orvosoltuk a hátsó izzó baját.
        Mulder8769 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Mulder8769 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ez mitől lehet?
          Attól, hogy a vezeték csatlakozási pontjaid nem megfelelőek. Azaz van olyan kötéspont ahol a feszültség esik. Pl korrodált érintkezők, vagy hibás érintkezésű gyújtáskapcsoló stb.
          A fesz érték elöl hátul elvben azonos kellene hogy legyen, de legalább minimális feszültség esés lehetne méréshatáron belül.
          Ez milyen Csepel?
          nem kell bele aksi?
          http://veteran.forum.hu/csepel-d-cse...asi-rajz-2663/
          Mulder8769 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Mulder8769 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            így a tengely szintje feletti olajam elfolyik,
            ha zavar,de nem akarod megbontani a blokkot,vágj a váltókar mellé vastag filcet és szoritsd oda a karral,minimálisra csökken a folyás.
            tata21, Mulder8769 és Titus kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              A motort most vezetékeztem újra, tehát minden kábel új rajta és a csatlakozási pontokon is minden tiszta. A gyújtáskapcsoló szét lett szedve (már az előző gazdája is szerelte, mivel csavarokkal volt összerakva), valamint alaposan megpucolva.

              Sajnos az elektronikában nem vagyok nagyon jártas, így ezt a feszültség esést nem értem teljesen. :S

              A motor egy D-Csepel, de nem volt rajta se aksi, se kürt. Az első lámpa foglalaton van helye a helyzetjelző izzónak, de a foncsoron nincs neki kivágás. A hátsó lámpában is csak a 6V, 5W-os hosszúkás izzó volt, a felső narancs színű burkolatot gyárilag feketére fújták. Az első, hátsó világításon, valamint a slusszon kívül nem megy vezeték máshova. A gyújtáskapcsoló is igen egyszerű, jóformán csak ezek a csatlakozási pontok vannak rajta, nagyon "lebutított" mondjuk a Danuviáéhoz képest.




              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ha zavar,de nem akarod megbontani a blokkot,vágj a váltókar mellé vastag filcet és szoritsd oda a karral,minimálisra csökken a folyás.
              Köszönöm! Megpróbálkozom vele.

              Komment


                #8
                Szia Mulder
                Az ilyen lendkerékmágneses világítással rendelkező gépekben nincs feszültségszabályzó. A feszültséget az állítja be, hogy a világítótekercset a névleges teljesítményéig megterhelik az izzók. Ha jól tudom a Csepelben 25W-os az első izzó és 5 W a hátsó. Csak akkor áll be 6V-ra a feszültség ha ez a terhelés van rákapcsolva a világítótekercsre. Ha csak az 5W-os izzó akkor e feszültség megemelkedik és az izzót kiégeti. Ezért van az is , ha az első izzó kiég , akkor megy vele a hátsó is a kukába. Fentiekből következik ha terhelés nélkül méred a feszültséget akkor akár több tíz voltot is mérhetsz magasabb fordulatszám mellett. Ez természetes. Sajnos nem találtam Csepel kapcs rajzot a neten csak olyat amiben akksi is van , ami a parkolófényt működteti. Ha az általad leírtakat a gép a kapcsoló parkoló állásában produkálja, akkor valszeg a a kapcsoló nem ehhez a típushoz van hanem az akksishoz. Egyszerűen ne használd ezt az állást. Járó motor mellett parkfénynek úgysincs értelme.
                Üdv
                Ba701
                Ricsi95D, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Köszönöm a kifejtést, így már világos minden. Csak a hátsót sikerült kiégetnem, az első bírja a terhelést (még úgy is, hogy a hátsóban nincs izzó). A gyárilag megadott izzókat raktam bele, ahogy írtad: elöl 25/25W, hátul 5W. A gyújtáskapcsolója eredeti gyári, még biztosíték sincs benne, nagyon egyszerű. A gyújtás alaplapon nincs töltő tekercs és a blokkon sincs kivezetés, szóval nem volt a motorhoz aksi soha.

                  Komment


                    #10
                    Helló Mulder!
                    Nekem is van olyan motorom ami kiégette a hátsó 6 Voltos izzót. Elegánsan úgy oldottam meg, hogy tettem bele 12 Voltosat. A rometbe például előre is 12 Voltosat tettem. A mágnesei jó erősek, szinte felszárítja a nedves aszfaltot.
                    Mulder8769 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A hátsó lámpában is csak a 6V, 5W-os hosszúkás izzó volt, a felső narancs színű burkolatot gyárilag feketére fújták.
                    Egyébként szerintem neked Danuvia a hátsólámpád, abban van ,,hosszúkás", szoffita izzó. A Csepelmben Ba9s izzó van(remélem jól írtam).
                    Üdv: Titus

                    Komment


                      #11
                      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egyébként szerintem neked Danuvia a hátsólámpád, abban van ,,hosszúkás", szoffita izzó.
                      Kicseréltem 12V-osra és tökéletes! Köszönöm mindenkinek!

                      Igen, Danuvia hátsó lámpám van, ezt kapta a gyárban, ilyen volt kéznél. De ez még a régi DV Danuvia lámpa, aminek nagyobb a piros prizmájának átmérője. Több kis Csepelre is szerelték.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X